Vi som är ensamma nyårsafton!

Borde nog gå upp så jag kan ta ut hummern ur frysen. Funderar på om jag ska baka något också. Men kvällen är ju lång :o

Det där är ett problem. Hur man ska hinna det man ska, men utan att kvällen blir superlång.

Jag ska ge feromoner vid 19:30, men innan dess bör jag både ha ätit och gjort efterrätt. Sen lär jag springa ut varje halvtimme och glo på hästen…
 
Något oväntat och hastigt blev jag änka i maj, så detta nyår blir mitt första där jag verkligen kommer att fira ensam.
Men eftersom jag har djur på lösdrift och aldrig kan förutse om någon kommer att skjuta raketer runt om, kommer jag att fira som vanligt. Det vill säga ute hos djuren. Får dom panik, vilket hänt ett år kan jag ju inte göra så mycket men vet i alla fall om dom är kvar i sina hagar.
 
Låter ungefär som det nog blir här :) . Jag sitter i mitt favoritsoffhörn och surfar/kollar bingolotto och maken i sitt rum några meter ifrån och surfar på sin dator. Vi ska äta hemma också. Sedan håller jag mig vaken till tolvslaget för djurens skull. Brukar hänga i stallet hos hästarna och katten, medan maken är inne med hunden. Inget av djuren är hysteriskt rädda för fyrverkerier, och det brukar inte bli speciellt intensivt här ute på landet heller, men jag vill ändå hålla lite koll :) !
Jaså, sådant spel, @Aviello, jag som camperar med en gitarrist såg musik från scen för mig. :rofl:
 
Jag jobbar en bit in på kvällen och sen är jag själv hemma. Läser väl lite, tar en vörtmacka med skinka och té och beroende på hur trött jag är somnar jag nog före tolv och kan sova mig igenom det. Ny jobbdag imorgon. 😊

Gör jag för mycket av kvällen känner jag mig ofta mer ensam än om jag bara gör en vanlig kväll som jag är själv. (jag ser en definitionsskillnad mellan att vara ensam och att vara själv)
 
"jag ser en definitionsskillnad mellan att vara ensam och att vara själv".
Bra definition tycker jag.

Liksom när jag länge sedan sade till den för då blivande sambon att jag hoppas att han förstod att för jag gillade att vara ensam så betydde det inte att jag inte ville vara med honom. Detta då han for iväg på tjänsteresor då och då.
Han förstod skillnaden och sade att jag då kunde passa på att "eremitera".
 
Jaha då blir det jag och Leffe bara då. Hon som jag jobbar med har fått covid och jag väntar på eventuella symtom. Kände mej som vanligt tills förrän stund sen. Då började jag känna mig lite småförkyld. Men ingen feber, ont i halsen (bara lite torr) eller ont i huvudet. Får se hur det ser ut efter helgen
 
Något oväntat och hastigt blev jag änka i maj, så detta nyår blir mitt första där jag verkligen kommer att fira ensam.
Men eftersom jag har djur på lösdrift och aldrig kan förutse om någon kommer att skjuta raketer runt om, kommer jag att fira som vanligt. Det vill säga ute hos djuren. Får dom panik, vilket hänt ett år kan jag ju inte göra så mycket men vet i alla fall om dom är kvar i sina hagar.

Så hemskt :cry: Jag beklagar förlusten :heart
 
Här ska det ätas kräftor, hummer och vitlöksbröd men alkoholfritt bubbel. Sedan om det behövs massor av godis för att hålla mig vaken.
I kan jag ta in alla hästar i natt så det är bara korna kvar ute. Därför har köpt ett par kilo bananer för att muta gammelkossan Doris med. Hon älskar bananer så jag hoppas att om hon är lugn och äter bananer kommer resten också ta det lugnt.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Eftersom en del av oss kommer vara ensamma över julhelgen (självvalt och inte) eller inte tänker fira tänkte jag att vi kunde ha en tråd...
7 8 9
Svar
163
· Visningar
8 408
R
  • Låst
Kropp & Själ Jag är ny här på bukefalos, och är väldigt orolig att göra fel eller bryta mot några regler. Så jag tänkte att det är lika bra att fråga...
Svar
12
· Visningar
3 119
Senast: Gunnar
·
Kropp & Själ Hej! En psykolog kan ju inte skriva ut medicin det är jag medveten om. Imorgon har jag tid hos psykolog på vc, ej med läkare. Om...
Svar
1
· Visningar
364
Senast: Enya
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tycker att jag ofta ser mina egna gamla dagbokstrådar under rubriken "Liknande trådar" under senaste inlägget i en tråd. Det gör mig...
Svar
0
· Visningar
453
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp