Vi som är ensamma nyårsafton!

Det blir jag och hunden. Möjligen också katten om han behagar att vara inomhus.

Behöver köra in ved och bör också baka matbröd. Det är väl de enda sakerna förutom hundpromenad som är inplanerade.:D

Behöver grunna lite på föreningen också och hitta ett bra datum för ett styrelsemöte.
 
Jag ska äta middag med min mamma och sen åka hem. Har klantat mig så bilen får körförbud vid midnatt (missat besiktningen) så det blir till att vara hemma innan 12 som en annan askungen. Inte för att jag var bjuden på ngn fest ändå, det senaste året har min ångest eskalerat så jag vågar inte umgås med folk längre och skulle nog hellre dö än ta kontakt med någon bekant och fråga om vi kunde ses. Är evigt tacksam också att det är 10 dagar till mitt nya jobb börjar så lusten att fråga vad man gjort på nyår kanske dör ut lite…
 
Jag kommer också vara ensam imorgon. Ska bli intressant hur nyår i en storstad kommer se ut, har alltid tidigare firat hos mina föräldrar eller liknande på mindre orter. Så även om det är tråkigt att sitta själv (jag är förkyld) så ska det bli kul att se vad omgivningen bjuder på.

Min mamma var här idag och gav mig matlådor och annat till morgondagen, så lite entrecote med ugnsrostade rotfrukter blir det i alla fall. Och morotskaka och chokladpraliner till fika. Jag lider inte :D

Mina katter håller mig sällskap imorgon.
 
Tänker att tråden kanske kan hjälpa lite, att man inte är ensam! ❤

Ensamheten är för min del självvald. Det är ångest över hästen som gör nyår så jobbig. I år är hon dessutom dräktig, så jag ser framför mig hur jag får inleda året med en kastning och hur hon sen blir sjuk och dör. :cry:

Jag vet ju rent förnuftigt att det är liten risk, men det hjälper tyvärr inte mot ångesten.
 
Hemma med katt och takeout från min favokines, årlig tradition. Ska chatta lite med kompisar från olika världsdelar, vi brukar vara ett lite löst sammansatt gäng som firar så länge och om man vill chatta. Jag nojar lite över att Megara ska bli uppstressad över fyrverkerierna men förhoppningsvis blir det inte mycket - var det inte förra året - och då sov hon genom det mesta. Planen är annars att muta med godis, och även ha på lite film hela kvällen.

Fö, vad skulle man göra utan dessa älskade, underbara katter? 😻
 
Just ja, mat…

Som traditionen bjuder blir det meze, tidigare köpte jag det för att det var enkelt äta i stallet, nu har det liksom blivit en nyårsrutin. Så jag har köpt bröd, hummus, baba ganoush och tzatziki.

Till efterrätt blir det världens godaste katrinplommonsufflé som jag alltid äter på nyår (den är dessutom supergod kall dagen efter). Typ det jag ser fram emot med nyår…
 
Självklart ska det bli mat oxå, grillad fläskytterfile,jumbo pomes o hemgjord bea. Sen lite choklad,kanske kex,ost ,vindruvor ,tyvärr var jag osmart nog att ta med goda vinet till skånehuset o glömde ta det med hem.
Men det finns annat o dricka här.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Eftersom en del av oss kommer vara ensamma över julhelgen (självvalt och inte) eller inte tänker fira tänkte jag att vi kunde ha en tråd...
7 8 9
Svar
163
· Visningar
8 408
R
  • Låst
Kropp & Själ Jag är ny här på bukefalos, och är väldigt orolig att göra fel eller bryta mot några regler. Så jag tänkte att det är lika bra att fråga...
Svar
12
· Visningar
3 119
Senast: Gunnar
·
Kropp & Själ Hej! En psykolog kan ju inte skriva ut medicin det är jag medveten om. Imorgon har jag tid hos psykolog på vc, ej med läkare. Om...
Svar
1
· Visningar
364
Senast: Enya
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tycker att jag ofta ser mina egna gamla dagbokstrådar under rubriken "Liknande trådar" under senaste inlägget i en tråd. Det gör mig...
Svar
0
· Visningar
453
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp