Vi som är ensamma nyårsafton!

Så kan man inte skriva utan o lämna ut receptet, jag har ju tom katrinplommon hemma.

3856910D-1D7E-4C05-92BE-40DAE5226585.jpeg
 
Är också ensam, hunden har inte varit rädd innan men blev lite skrämd förra året.
Hästarna är inackorderade men ingen annan vill kolla de så jag får göra det också, har ett dräktigt sto där så…
Pga stallet måste jag vara vaken till över midnatt, annars hade jag helst sovit 😁
 
Jag ska jobba och sen äta mat med mamma och familjen. Men sen går jag nog hem till mig och "firar" med terrorist Tilda. Hennes första nyår så vi stänger nog in oss i sovrummet och kollar på film, om vi inte försöker somna innan det skjuts på allvar. Om det skjuts här i byn.
 
Hemma med katt och takeout från min favokines, årlig tradition. Ska chatta lite med kompisar från olika världsdelar, vi brukar vara ett lite löst sammansatt gäng som firar så länge och om man vill chatta. Jag nojar lite över att Megara ska bli uppstressad över fyrverkerierna men förhoppningsvis blir det inte mycket - var det inte förra året - och då sov hon genom det mesta. Planen är annars att muta med godis, och även ha på lite film hela kvällen.

Fö, vad skulle man göra utan dessa älskade, underbara katter? 😻
Jag brukar också hänga med vänner från olika delar i världen. Normalt letar vi upp Grevinnan och Betjänten på youtube och försöker trycka på play samtidigt så att vi kan se den "tillsammans". :D Olika tidszoner och så.
 
Som det ser ut så blir jag själv. Särbon är på sjukhus och det verkar som om han blir kvar till nästa år.
Jag har ingen större lust att åka någonstans heller och krångla med skjuts då jag själv inte mår bra nu. Jag vill inte utsatta mig eller riskera att bli sjuk nu heller. Så hemma med något gott att äta blir det.
 
Jag sitter hemma jag med, maken lär spela hela kvällen och jag surfar väl runt.
Låter ungefär som det nog blir här :) . Jag sitter i mitt favoritsoffhörn och surfar/kollar bingolotto och maken i sitt rum några meter ifrån och surfar på sin dator. Vi ska äta hemma också. Sedan håller jag mig vaken till tolvslaget för djurens skull. Brukar hänga i stallet hos hästarna och katten, medan maken är inne med hunden. Inget av djuren är hysteriskt rädda för fyrverkerier, och det brukar inte bli speciellt intensivt här ute på landet heller, men jag vill ändå hålla lite koll :) !
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Eftersom en del av oss kommer vara ensamma över julhelgen (självvalt och inte) eller inte tänker fira tänkte jag att vi kunde ha en tråd...
7 8 9
Svar
163
· Visningar
8 408
R
  • Låst
Kropp & Själ Jag är ny här på bukefalos, och är väldigt orolig att göra fel eller bryta mot några regler. Så jag tänkte att det är lika bra att fråga...
Svar
12
· Visningar
3 119
Senast: Gunnar
·
Kropp & Själ Hej! En psykolog kan ju inte skriva ut medicin det är jag medveten om. Imorgon har jag tid hos psykolog på vc, ej med läkare. Om...
Svar
1
· Visningar
364
Senast: Enya
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tycker att jag ofta ser mina egna gamla dagbokstrådar under rubriken "Liknande trådar" under senaste inlägget i en tråd. Det gör mig...
Svar
0
· Visningar
453
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp