Vi som är ensamma nyårsafton!

Blev också ensam ikväll. Skulle på fest och hade fixat till mig för en gångs skull. Men så fick jag panikångest på vägen till festen och fick bege mig hem igen.
Första gången någonsin jag är ensam på nyår, känns surt.

Har även nyss dragit ut en tand, då klarar bara av att äta soppa och dricka smoothies.. Så ingen spännande mat här.

Men ja, ser fram emot ett nytt år iaf. 🙂
 
Börjar fundera på att förbereda middag. Det blir snabbvända lambchops med inspirerad kryddning, min egen potatissallad ned gröna äpplen och purjolök och något grönt på sidan om.
Djuren ska få tärnat rådjur och squid - Chika får ett rått ägg ovanpå också men det blir nog för mycket för kissekatt. :)
 
Perkor Red Wine. Fått det i present så tack och lov har jag inte slösat pengar på det och jag tror inte det finns på systemet. Det har en ros på lappen och smakar som någon slängt en flaska rosparfym i billigt matvin:laugh::laugh:
Men fy! 😅
Alltså jag gillar ju "parfymviner", men inte i den röda hyllan.
 
Nu börjar första smällarna här. Ingen av mina kära bryr sig dock, det är skönt. Jag hoppas bara att jag slipper se en massa uppdateringar på "lost pets in Peebles"- sidan ikväll. :heart
Här har det smällt hela veckan så vi har hunnit vänja oss iaf.. 🙄 Alpina är bombproof men Shiera har blivit skrämd så hon är på sin vakt. Hon är ju förhoppningsvis dräktig dessutom och får gärna fortsätta vara det även efter nyår.

Har laddat med varsin kong i frysen och mat trumfar allt så det ska nog gå bra hoppas jag..
 
Här har det smällt hela veckan så vi har hunnit vänja oss iaf.. 🙄 Alpina är bombproof men Shiera har blivit skrämd så hon är på sin vakt. Hon är ju förhoppningsvis dräktig dessutom och får gärna fortsätta vara det även efter nyår.

Har laddat med varsin kong i frysen och mat trumfar allt så det ska nog gå bra hoppas jag..
Det är så jäkla trist med de där smällarna. :(
Här är det inte särskilt poppis med raketer runt nyår tack och lov - det är mycket värre vid Bonfire night. Enda anledningen till att det smällde tidigare i veckan var tydligen något bröllop de glömt gå ut och posta om.

Min Kailzie var rädd efter några som skjutit av alldeles för nära, men de sista två-tre åren var hon så gott som döv och sov genom alltsammans. Inget ont som inte har något gott med sig. 😅 :heart
 
Lyxmiddagen! :D
1640979243250.png
 
Fy vad det smäller nu. :cry: Får totalångest fast hästen verkar lugn. Jag har en tablett jag kan ta vid ångest, men jag tänkte ju spara den till tolv. Vet inte om jag pallar länge till nu. Hatar nyår.

Hästen gick iväg en bit i hagen, så nu har min hjärna bestämt sig för att hon går undan från de andra för att kasta i fred. :cry:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Eftersom en del av oss kommer vara ensamma över julhelgen (självvalt och inte) eller inte tänker fira tänkte jag att vi kunde ha en tråd...
7 8 9
Svar
163
· Visningar
8 408
R
  • Låst
Kropp & Själ Jag är ny här på bukefalos, och är väldigt orolig att göra fel eller bryta mot några regler. Så jag tänkte att det är lika bra att fråga...
Svar
12
· Visningar
3 119
Senast: Gunnar
·
Kropp & Själ Hej! En psykolog kan ju inte skriva ut medicin det är jag medveten om. Imorgon har jag tid hos psykolog på vc, ej med läkare. Om...
Svar
1
· Visningar
364
Senast: Enya
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tycker att jag ofta ser mina egna gamla dagbokstrådar under rubriken "Liknande trådar" under senaste inlägget i en tråd. Det gör mig...
Svar
0
· Visningar
453
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Jämställt förhållande
  • Årets Nobelpris
  • Unga brottslingar

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp