Vi som är ensamma nyårsafton!

Ätit blinier. :d
20211231_202541.jpg
 
Fy vad det smäller nu. :cry: Får totalångest fast hästen verkar lugn. Jag har en tablett jag kan ta vid ångest, men jag tänkte ju spara den till tolv. Vet inte om jag pallar länge till nu. Hatar nyår.

Hästen gick iväg en bit i hagen, så nu har min hjärna bestämt sig för att hon går undan från de andra för att kasta i fred. :cry:
Ta tabletten nu, så ångesten inte blir så mycket starkare. Tabletterna funkar bättre om man tar dem lite tidigare.
Den kommer garanterat att hålla i sig i några timmar.
 
Är ledig första gången på flera år, är också själv med hund ( skotträdd) , två katter och en häst. Vi har två stall med två hästar i varje så jag och grannen får vara i varsitt stall vid 12, hunden får vara inne hos henne med hennes man och deras hundar.
Här har skönt nog inte smällt så mycket , jag har dock en önskan om totalförbud 😳 obegripligt hur det kan få fortgå !
 
Fy vad det smäller nu. :cry: Får totalångest fast hästen verkar lugn. Jag har en tablett jag kan ta vid ångest, men jag tänkte ju spara den till tolv. Vet inte om jag pallar länge till nu. Hatar nyår.

Hästen gick iväg en bit i hagen, så nu har min hjärna bestämt sig för att hon går undan från de andra för att kasta i fred. :cry:
Varför tar du inte in om du är så orolig?
Jag testade att vara ute i hagen med hästarna ett nyår men det gör jag inte om, mycket lugnare för både dem och mig att ha dem inne nyårsnatten.
 
Varför tar du inte in om du är så orolig?
Jag testade att vara ute i hagen med hästarna ett nyår men det gör jag inte om, mycket lugnare för både dem och mig att ha dem inne nyårsnatten.

Eftersom hon blir ännu mer stressad av att vara själv i stallet. Hon klarar inte av att bli avskärmad från flocken när hon redan är uppe i stress. Sen tror jag hon lugnar sig av att kunna fly också, även om hon inte gör det.
 
Perkor Red Wine. Fått det i present så tack och lov har jag inte slösat pengar på det och jag tror inte det finns på systemet. Det har en ros på lappen och smakar som någon slängt en flaska rosparfym i billigt matvin:laugh::laugh:
Lyckas inte ens googla det :D
Men du kan ju testa det jag gjorde med mitt totalt odrickbara jag fick i present.

Jag luftade (hällde upp ett glas) och hällde det mellan glas. Efter den proceduren var det drick bart och riktigt gott Men de tog en timme innan jag smakade.
 
Senast ändrad:
Jag är också ensam detta nyår. Var inbjuden till ett par fester, men vill vara hemma med katterna istället. Det brukar gå bra (det smäller ju här året runt...) men nyårsafton är verkligen brutal när det kommer till fyrverkerier här. Därför vill jag inte gärna lämna tjejerna själva.

Gjorde en wok som smakade helt okej, men jag hade glömt ett par ingredienser, så den hade kunnat vara mer smakfull. 😂 Till efterrätt har jag inspirerats av den här tråden, så marängsviss blir det! 😍
 
Eftersom hon blir ännu mer stressad av att vara själv i stallet. Hon klarar inte av att bli avskärmad från flocken när hon redan är uppe i stress. Sen tror jag hon lugnar sig av att kunna fly också, även om hon inte gör det.
Ok, jag tar ju in alla men det är kanske inte möjligt i ditt fall. Hoppas både du och hon mår bra i morgon och att det bara är din ångest som spökar.
 
Lyckas inte ens googla det :D
Men du kan ju te4sta det jag gjorde med mit totalt odrickbara jag fick i present.

Jag luftade (hällde upp ett glas) och hällde det mellan glas. Efter den proceduren var det drick bart och riktigt gott Men de tog en timme innan jag smakade.
Jag misstänker att det inte tillverkats nåt mer efter första årgången, för vem skulle ens vilja dricka det?:laugh:

Jag kanske gör din luftningsprocedur för att våga använda det i matlagning:D
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Eftersom en del av oss kommer vara ensamma över julhelgen (självvalt och inte) eller inte tänker fira tänkte jag att vi kunde ha en tråd...
7 8 9
Svar
163
· Visningar
8 408
R
  • Låst
Kropp & Själ Jag är ny här på bukefalos, och är väldigt orolig att göra fel eller bryta mot några regler. Så jag tänkte att det är lika bra att fråga...
Svar
12
· Visningar
3 119
Senast: Gunnar
·
Kropp & Själ Hej! En psykolog kan ju inte skriva ut medicin det är jag medveten om. Imorgon har jag tid hos psykolog på vc, ej med läkare. Om...
Svar
1
· Visningar
364
Senast: Enya
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tycker att jag ofta ser mina egna gamla dagbokstrådar under rubriken "Liknande trådar" under senaste inlägget i en tråd. Det gör mig...
Svar
0
· Visningar
453
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp