Vi som är ensamma nyårsafton!

Eftersom hon blir ännu mer stressad av att vara själv i stallet. Hon klarar inte av att bli avskärmad från flocken när hon redan är uppe i stress. Sen tror jag hon lugnar sig av att kunna fly också, även om hon inte gör det.
Har du bara en häst numera? För visst hade du en WM innan?
 
EBE95D30-8150-4EDF-AE2E-AF34C2F616C8.jpeg
 
Kom på nu att grannarna var förbi under dagen med en liten påse hembakat julgodis. Jag la den i vedboden då det var där jag var då, och nu gick jag ut för att hämta men jag hittade bara en uppriven och tom påse ute på gården. Hunden måste ha tagit dom :rage:
 
Har du bara en häst numera? För visst hade du en WM innan?

Jag har en häst och en wm-ponny. Men flocken består av fem hästar i dagsläget. De är supercoola hela gänget (förutom min häst) så jag hoppas att de smittar av sig på henne… Hon funkade bättre på nyår när hon inte var flockledare, vilket hon inte är i den här flocken heller.

Bara att andas i fyrkant några timmar till.
 
Tror det finns goda chanser att jag äter mig mätt på hummer ikväll, börjar känna mig lite småhungrig, men den helstekta entrecôten får bli i morgon. Wilma ligger och sover under mitt knäveck och Lille Skrutt är mest irriterad på att jag inte slänger bollen direkt han kommer med den. Händer både en och fler gånger att han lessnar och slänger den på mig. :laugh:

Hundarna ligger än så länge och väntar på att jag ska kliva upp och ge dem lite mat, enstaka knallar ute men ingen oro. Sista nattkissen vid 21, sen får de vara inne för natten. :)
 
Nu har jag kladdat på mer feromoner på hästen. Hon är fortsatt ok, lite orolig men inget alls jämfört med igår när vi tränade på att hon skulle stå inne. Jag försöker andas vidare (tack alla i tråden, ni är fantastiska!) och påminna mig själv om att det gör inget om hon blir stressad, så länge hon inte får panik och kastar fostret. Lite stress är inte hela världen.
 
Känns som att jag bara klagar idag. Men helsike vad ont jag har i kinden och munnen nu efter den utdragna tanden.
Gör bara mer och mer ont och blir mer och mer svullet. Provar naproxen nu när inte Alvedon och Ipren hjälper.

Var nog tur det inte blev fest ändå, är inget bra sällskap nu.
 
Skulle precis ut och nattkissa hunden och sen upp och stänga för fönster och slå på tvn, men plötsligt så verkar folk tro att klockan slagit tolv… Skjuts hej vilt! 😳 Får säkra upp med både sele, halsband och dubbla koppel och försöka om en stund…

Än så länge så har hon tagit det bra, vandrade runt lite vid kl 19 när det börjades skjuta, men nu är det väldigt lugnt med henne, tror hon är lite för kvällstrött för att bry sig. ♥️
3AAC7E66-4AD9-4D1B-AB03-6B554FE5A891.jpeg


Tittar upp och lyssnar, men inget mer än så.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Eftersom en del av oss kommer vara ensamma över julhelgen (självvalt och inte) eller inte tänker fira tänkte jag att vi kunde ha en tråd...
7 8 9
Svar
163
· Visningar
8 408
R
  • Låst
Kropp & Själ Jag är ny här på bukefalos, och är väldigt orolig att göra fel eller bryta mot några regler. Så jag tänkte att det är lika bra att fråga...
Svar
12
· Visningar
3 119
Senast: Gunnar
·
Kropp & Själ Hej! En psykolog kan ju inte skriva ut medicin det är jag medveten om. Imorgon har jag tid hos psykolog på vc, ej med läkare. Om...
Svar
1
· Visningar
364
Senast: Enya
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tycker att jag ofta ser mina egna gamla dagbokstrådar under rubriken "Liknande trådar" under senaste inlägget i en tråd. Det gör mig...
Svar
0
· Visningar
453
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp