Vi som är ensamma nyårsafton!

Jag tittar på den första Indiana Jones filmen. Efter det blir det efterrätt, och lagom till att den är uppäten är det dags att gå ut till stallet.
Det smäller en del i staden 1 mil bort, men annars är det väldigt lugnt.
Kommer gå som en jojo mellan hästarna och fåren.
 
Visa bifogad fil 83128
Steven och jag har varit ut och tittat till hästarna och gett dem lite nattmat( så Steven fick städa pellets från golvet), och allt verkar lugnt. Fölet låg till och med och sov. Det smäller raketer på avstånd, men inga i närheten. Förhoppningsvis så har min vädjan i den lokala fbgruppen gått hem 🙏. Nu ska Steven få lite pannkaka sen så lägger vi oss framför tvn.
Dalmatiner:love: (hoppas jag?) Har alltid haft en hemlig kärlek till rasen (inte på grund av disney, utan personal reasons) men har hört att de fäller olidligt mycket:o
 
Här är det lugnt med smällandet, knattrade lite vid 19-tiden längre bort men sen har det varit tyst. Brukar inte skjutas så mycket på vår gata (enbart pensionärer och vi) men lite mer i den centralare delarna av samhället typ 23:30-01:30. Så helt acceptabelt faktiskt. Men man vet ju aldrig någon kanske fått dårfnatt och skjuter hur mycket som helst i år.
 
Det har småvärkt i kroppen hela kvällen och halsen känns skum. Inte ont men får hålla på och småhosta och harkla mej hela tiden. Hade hoppats på att det bara var lite inbillning när jag fick messet i morse. Blir ett toppenavslut på året och bra börjanpå det nya, när det äntligen går framåt med hästens rehab så åker jag på covid. Blir väl att testa mej på måndag då. Hoppas innerligt att det bara är vanlig förkylning. Alla snabbtester var slut precis överallt med.
 
Tack för ikväll, gott nytt år och sov gott alla!
20211231_230532.jpg
 
Jag åt middag med pappa och ägnade sedan flera timmar åt att försöka få in Netflix och Viaplay åt honom, det gick tillslut men det återstår att se om han förstår hur man gör för att se filmer där.

Åkte till stallet och tog in hästarna kl 20 allt lugnt på byn, passa på att rasta hunden och pyssla i stallet, kl 21 började smällarna.

Hem och gjorde en efterrätt, försökte rita lite.
Jag hade tänkt se tre fyra filmer idag, en halv blev det.

Snart tillbaka till stallet.
 
Ja, Juno är då rakt inte rädd för raketer. Periodvis smäller det som satan här, så där så att jag inte hör vad de säger på tv (många höghus, så det ekar enormt). Två gånger ikväll när det varit som värst har jag hittat Juno på balkongen - då har hon satt sig i klöströdet där för att nyfiket kika ut genom fönstren för att se vad som pågår. Älsklingen. :love:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Eftersom en del av oss kommer vara ensamma över julhelgen (självvalt och inte) eller inte tänker fira tänkte jag att vi kunde ha en tråd...
7 8 9
Svar
163
· Visningar
8 408
R
  • Låst
Kropp & Själ Jag är ny här på bukefalos, och är väldigt orolig att göra fel eller bryta mot några regler. Så jag tänkte att det är lika bra att fråga...
Svar
12
· Visningar
3 119
Senast: Gunnar
·
Kropp & Själ Hej! En psykolog kan ju inte skriva ut medicin det är jag medveten om. Imorgon har jag tid hos psykolog på vc, ej med läkare. Om...
Svar
1
· Visningar
364
Senast: Enya
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tycker att jag ofta ser mina egna gamla dagbokstrådar under rubriken "Liknande trådar" under senaste inlägget i en tråd. Det gör mig...
Svar
0
· Visningar
453
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp