Vi som är ensamma nyårsafton!

Jag och katterna stod i köket och kollade lite fyrverkerier genom fönstret. Dottern har sovit lite oroligt, men åtminstone inte vaknat helt (peppar, peppar…). Fick film från stallägaren från tolvslaget, alla hästar stod lugnt ute och åt.
Nu ger jag upp och sover, imorgon ska mina hästar flyttas till nya stall och jag har varit stressad över det i flera veckor, behöver varje minut av sömn som går att skrapa ihop
 
Mina kossor tog tolvslaget med ro och käkade lugnt upp bullarna och bananerna jag bjöd på.
20211231_235402.jpg
 
Det blev ett helt galet smällande mellan 23:50-00:15. Tror aldrig att det smällt så mycket här ute nånsin.

Men hästen gjorde en kort rusning på tre galoppsprång strax innan midnatt och sen kom jag skyndandes med havre. Det funkade hur bra som helst! Bara hålla om henne och låta henne äta. Alla andra i flocken var helt lugna.

Så nu kan jag äntligen pusta ut och se fram emot 2022! 🥳
 
Det blev ett helt galet smällande mellan 23:50-00:15. Tror aldrig att det smällt så mycket här ute nånsin.

Men hästen gjorde en kort rusning på tre galoppsprång strax innan midnatt och sen kom jag skyndandes med havre. Det funkade hur bra som helst! Bara hålla om henne och låta henne äta. Alla andra i flocken var helt lugna.

Så nu kan jag äntligen pusta ut och se fram emot 2022! 🥳
Åhhh 😍🥳🥳🥳🥳 Fantastiskt bra! Och du var också jättebra 🥳🥳
 
Det blev ett helt galet smällande mellan 23:50-00:15. Tror aldrig att det smällt så mycket här ute nånsin.

Men hästen gjorde en kort rusning på tre galoppsprång strax innan midnatt och sen kom jag skyndandes med havre. Det funkade hur bra som helst! Bara hålla om henne och låta henne äta. Alla andra i flocken var helt lugna.

Så nu kan jag äntligen pusta ut och se fram emot 2022! 🥳
Så skönt! :heart
 
Nu är det natten här. Sprättedjuret mådde riktigt dåligt men vandrade inte. Alliaria höll sig lugn. Tyvärr måste jag hålla mig hos A trots att hon mår bäst av dem eftersom sprätten håller sig "lugn" om hon är lugn. Står jag hos honom och hon stressar upp sig går han över mig i ren stress. Nu äter de en extragiva hö och lägger sig förhoppningsvis om en stund
 
Kisse har satt sig i fönstret för att spana :D men efter många RIKTIGT skapa smällar ligger shiban nära medan jag masserar hennes öron. Får jag ge en känga till alla som säger att man inte får trösta sina djur samtidigt som jag gör det mot alla som tycker skrälliga smällare är en bra idé? Jag hör det fortfarande så ofta!
"
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Eftersom en del av oss kommer vara ensamma över julhelgen (självvalt och inte) eller inte tänker fira tänkte jag att vi kunde ha en tråd...
7 8 9
Svar
163
· Visningar
8 408
R
  • Låst
Kropp & Själ Jag är ny här på bukefalos, och är väldigt orolig att göra fel eller bryta mot några regler. Så jag tänkte att det är lika bra att fråga...
Svar
12
· Visningar
3 119
Senast: Gunnar
·
Kropp & Själ Hej! En psykolog kan ju inte skriva ut medicin det är jag medveten om. Imorgon har jag tid hos psykolog på vc, ej med läkare. Om...
Svar
1
· Visningar
364
Senast: Enya
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tycker att jag ofta ser mina egna gamla dagbokstrådar under rubriken "Liknande trådar" under senaste inlägget i en tråd. Det gör mig...
Svar
0
· Visningar
453
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden V
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp