Vi pysslar vidare ,Del LXXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har sett en sa fantastiskt farglad och fin fagel har i Oregon. Da vi har en hel massa olika colibri som overvintrar har fick jag i min enfald for mig att den vackra fageln ar en sorts papegoja eller undulat. Sa ar inte fallet. Det ar en gammal "bonn fink". En vanlig fink. :cautious: Det finns inget exotiskt alls med den. Det finns hur manga fargsattningar som helst ... precis som i en crayola ask. :crazy:
Trots denna besvikelse ar den fortfarande mycket vacker ... om an lite i besvikelsens tecken.:p

Visa bifogad fil 14598
Det är en gouldamadin. Kommer från Australien :) vet inte om jag själv kallat den för en vanlig fink, men visst, den är ju inte exotisk :)

Det är en gouldamadin. Kommer från Australien :) vet inte om jag själv kallat den för en vanlig fink, men visst, den är ju inte exotisk :)

Det ar mycket mojligt att jag rakat hitta en bild pa en Australiensk fink, men har heter de Grosbeak, eller Painted Bunting. De har tydligen fler namn ocksa, men jag minns inga fler. Har ar en som garanterat kommer fran Norra USA.

Screen Shot 2018-05-09 at 9.09.28 PM.webp

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag funderar hit och dit om jag kan hitta en sysselsättning som jag skulle kunna roa mig med vid datorn i min ensamhet, istället för att...
2
Svar
25
· Visningar
1 536
Senast: Kakis
·
Hemmet Jag har alltid varit en person som ogillar att pyssla, eller egentligen allt som är smått och pilligt kan driva mig till vansinne. Jag...
2
Svar
28
· Visningar
805
Senast: Trott
·
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 902
Senast: Derivata
·
Tjatter Har en del kläder, väldigt mycket är skänkt till återvinning. Men har en del som jag velat sälja billigt, velat ha någon krona tillbaks...
Svar
3
· Visningar
313
Senast: DarkInNight
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Akvarietråden V
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈