Vi pysslar vidare ,Del LXXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag gjorde precis en så himla god "koka-soppa-på-en-spik"-soppa :D ! Röda linser, buljongtärning, ett par grovt rivna morötter, frusen majs, spiskummin, chili flakes, salt, peppar och matlagningsgrädde. Den blev kanongod (och nyttig). Till soppan åt vi ett vitlöksbröd som jag hittade i frysen... Frysrens är bra :up:

Fått 4 tomma kartonger som innehållit tyg :) synd bara att jag har typ lika många kvar om inte fler, men förvaringen för tyg är slut :meh: om någon i södra Dalarna har lite trådbackar som bara står och samla damm, hojta till :angel:

Varit en rätt stressig eftermiddag. Det gillar jag inte. Tiden har inte varit på min sida men hann klart alla måsten jag tänkte iaf. Åt på Max. Tänkte att det skulle gå fort men tog en evighet att få min burgare. Sen hamnat i bilköer och vägarbeten.
Nu regnar det och jag dricker lite te. Ska ta det lugnt en stund innan det är dags att gå ut.

Min kropp stöter ut de inre stygnen. Läkaren hittade även en liten knöl som måste kollas upp så nu blir det till att boka tid på sjukhuset igen. Det som såg så fint ut när de yttre stygnen togs bort, nu är det totalt kaos med sår och knölar o fan och hans moster :(
Åååh nej, håller tummarna :heart Men vilken tur att du kollade upp det och snabbt :up: Kram

Ibland blir jag så, trött, så trött på mig själv. Skrikit till stackars Buke om min förbannade hårddisk, haft panik, laddat hem i princip varenda recovery som finns, gratis och trial. Svurit mer, köpt en 6TB ny HDD för att kunna lägga över vad som kunde räddas. Host, laddat hem vad jag kunde komma ihåg att jag hade där :angel: Hatat livet lite mer. Skrikit på katten (faktiskt) när hon mitt i processen lugnt gick ovanpå HDD som slocknade när hon lyckades dra ur elsladden. :(

Haft lite mer panik. Idag, för en halv timme sedan fick jag den ljusa idén att kolla på Permissions. Jämförde dem med en annan fungerande HDD, insåg att den jäveln lyckats ta bort de permissions som behövdes. La till dem igen (gick på 15 minuter) och voila! Nu fungerar fanskapet som en dröm. :banghead::banghead::banghead:

PS. Katten fick en stor näve Partymix som plåster på såren för elak skrikande kattslav.

PPS. Inte för att hon brydde sig om att jag skrek utan fortsatte bara lugnt sin väg med svansen rakt upp, och jag kunde inte plocka bort henne pga rädsla för att trampa på mer sladdar - don't ask. :meh:
Du är fantastiskt ;) och du har lyckats få mitt humör ett snäpp bättre, inte för det var så dåligt innan men du lyfte det en bit ändå och det tackar jag dig ödmjukast för :bow:

:rofl:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag funderar hit och dit om jag kan hitta en sysselsättning som jag skulle kunna roa mig med vid datorn i min ensamhet, istället för att...
2
Svar
25
· Visningar
1 545
Senast: Kakis
·
Hemmet Jag har alltid varit en person som ogillar att pyssla, eller egentligen allt som är smått och pilligt kan driva mig till vansinne. Jag...
2
Svar
28
· Visningar
805
Senast: Trott
·
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 909
Senast: Derivata
·
Tjatter Har en del kläder, väldigt mycket är skänkt till återvinning. Men har en del som jag velat sälja billigt, velat ha någon krona tillbaks...
Svar
3
· Visningar
313
Senast: DarkInNight
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Skadade hästar och konvalescenter
  • Häst som stannar