Vi pysslar vidare ,Del LXXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nope.

Det har ju åkt från UK till USA.

Det är fortfarande i LA och USPS säger att det nu är hos tullen.

Sedan skickar de det hit.

Aha ... Vilken himla otur. Jag har aldrig haft post fastna i tullen har pa alla ar jag fatt post hit. USPS har inget att gora med paketet forran det kommer fran tullen, tyvarr, da skulle sakert tullverksamheten blivit effektiverad ocksa.:p
Sedan undrar man ju verkligen varfor UK skickade det hit?:confused:

Och varför skickades det inte rätt eller tillbaka på en gång?

Darfor att det tydigen fastnade i tullen. USPS kan inte gora nagot forran det ar ute fran tullen och tillgangligt for dem igen.

Jag packar upp lite :) men det är störande att inte kunna ställa allt som jag vill ha det, jag vågar inte ställa något längst ner ifall elektrikern ska in när han sätter upp belysningen under överskåpen. Och inte kan jag i med nått under spisen heller eftersom han ska in där också :cautious: tur han kommer imorgon för att dra elen till spisen samt koppla in vatten i köket...

IMG_20180503_162741.webp

I Örebro hela dagen, seminarieuppgift så var högst luddig, svårt att veta vad de egentligen har tänkt med den, jag förstår det så att vi ska få prova på inför en inlämning men när vi inte får så mycket mer feedback än "det var bra" så känns det lite bortkastat. Men det var kul att träffa de andra och snacka lite även om jag känner mig en aning stressad över allt jag borde göra. Jag har bokat upp mig för 6 dagar med jobb också, men det känns bra och läraren jag vickar för utbildar sig också så hen skulle lägga upp uppgifter så jag inte behöver göra så mycket kringjobb. :D

Hästarna smet när jag skulle ta in dem från sommarhagen. Panik! De galopperade rakt ut mot vägen :nailbiting:
Men som tur väl var gjorde de en sväng och sprang in i stallet och ställde sig snällt i sina boxar. Lättnad!

Men jag är lite orolig för gammelmannen. Han sprang in i sin box men kastade sig inte över betforn.. Han rörde den inte alls. Inte likt honom, verkligen inte. Hoppas han äter om en stund!

Aha ... Vilken himla otur. Jag har aldrig haft post fastna i tullen har pa alla ar jag fatt post hit. USPS har inget att gora med paketet forran det kommer fran tullen, tyvarr, da skulle sakert tullverksamheten blivit effektiverad ocksa.:p
Sedan undrar man ju verkligen varfor UK skickade det hit?:confused:

Darfor att det tydigen fastnade i tullen. USPS kan inte gora nagot forran det ar ute fran tullen och tillgangligt for dem igen.

Det är skickat fram och tillbaka hos USPS sedan 25/4.

Ibland blir jag så, trött, så trött på mig själv. Skrikit till stackars Buke om min förbannade hårddisk, haft panik, laddat hem i princip varenda recovery som finns, gratis och trial. Svurit mer, köpt en 6TB ny HDD för att kunna lägga över vad som kunde räddas. Host, laddat hem vad jag kunde komma ihåg att jag hade där :angel: Hatat livet lite mer. Skrikit på katten (faktiskt) när hon mitt i processen lugnt gick ovanpå HDD som slocknade när hon lyckades dra ur elsladden. :(

Haft lite mer panik. Idag, för en halv timme sedan fick jag den ljusa idén att kolla på Permissions. Jämförde dem med en annan fungerande HDD, insåg att den jäveln lyckats ta bort de permissions som behövdes. La till dem igen (gick på 15 minuter) och voila! Nu fungerar fanskapet som en dröm. :banghead::banghead::banghead:

PS. Katten fick en stor näve Partymix som plåster på såren för elak skrikande kattslav.

PPS. Inte för att hon brydde sig om att jag skrek utan fortsatte bara lugnt sin väg med svansen rakt upp, och jag kunde inte plocka bort henne pga rädsla för att trampa på mer sladdar - don't ask. :meh:

Ibland blir jag så, trött, så trött på mig själv. Skrikit till stackars Buke om min förbannade hårddisk, haft panik, laddat hem i princip varenda recovery som finns, gratis och trial. Svurit mer, köpt en 6TB ny HDD för att kunna lägga över vad som kunde räddas. Host, laddat hem vad jag kunde komma ihåg att jag hade där :angel: Hatat livet lite mer. Skrikit på katten (faktiskt) när hon mitt i processen lugnt gick ovanpå HDD som slocknade när hon lyckades dra ur elsladden. :(

Haft lite mer panik. Idag, för en halv timme sedan fick jag den ljusa idén att kolla på Permissions. Jämförde dem med en annan fungerande HDD, insåg att den jäveln lyckats ta bort de permissions som behövdes. La till dem igen (gick på 15 minuter) och voila! Nu fungerar fanskapet som en dröm. :banghead::banghead::banghead:

PS. Katten fick en stor näve Partymix som plåster på såren för elak skrikande kattslav.

PPS. Inte för att hon brydde sig om att jag skrek utan fortsatte bara lugnt sin väg med svansen rakt upp, och jag kunde inte plocka bort henne pga rädsla för att trampa på mer sladdar - don't ask. :meh:
:rofl:

Du har aldrig tänkt tanken att kattsäkra dina sladdar och diskar? :angel:

Du har aldrig tänkt tanken att kattsäkra dina sladdar och diskar? :angel:

Trodde jag gjort det, men hon lyckades slingra sig in på något vis, därav att jag inte kunde plocka ut henne :meh: Pfft, morrhår för att se om det är tillräckligt brett för att gå in någonstans. Världens sämsta myt :cautious:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag funderar hit och dit om jag kan hitta en sysselsättning som jag skulle kunna roa mig med vid datorn i min ensamhet, istället för att...
2
Svar
25
· Visningar
1 545
Senast: Kakis
·
Hemmet Jag har alltid varit en person som ogillar att pyssla, eller egentligen allt som är smått och pilligt kan driva mig till vansinne. Jag...
2
Svar
28
· Visningar
805
Senast: Trott
·
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 909
Senast: Derivata
·
Tjatter Har en del kläder, väldigt mycket är skänkt till återvinning. Men har en del som jag velat sälja billigt, velat ha någon krona tillbaks...
Svar
3
· Visningar
313
Senast: DarkInNight
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka