Vi pysslar vidare, del LXXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jaha,vad ska man göra idag då? Vädret samarbetar så luftvärmepumpen är av och verandadörren öppen.
Ska strax sätta på Robban och sen borde jag ta fram moppen o moppa bort alla leriga hundspår på golven nu när det äntligen verkar torka ute igen.

Pluggar grammatik. Sliter mitt hår! Jag vet att det inte är så krångligt egentligen men hjärnan är mos efter huvudvärken i morse och jag har inte behövt tänka vad ett pronomen är sen typ 15 år tillbaka. Man skriver ju det ändå automatiskt :meh:
Får ta paus och fortsätta sen :banghead:

Börja med det viktigaste, förrådet nu på en gång sen tar du paus om en timme och gör färdigt förrådet sen. Sen paus igen och efter det dina uppgifter.
Hagen kanske du kan göra imorgon?
Eller så får sambon avlasta dig så du inte tar på dig för mycket.
Kom bara ihåg att äta och dricka och ta pauser ibland.
Förrådet var för att få fram däck som sambon ska sälja nu i helgen. Så jag ledsnade efter inläggets skapande och sa till honom att jag går ner och gör det själv om han inte tänker få tummen ur snart. Då kom han med ner. Så det är fixat nu. Han har så sjukt lång startsträcka bara, medan jag är en sån som helst vill starta omgående och få saker klara, annars bygger jag upp massa stress över listan med saker att göra och så låser sig hela hjärnan.
Hagen ska fixas ihop med ägaren till min hästs hagkompis, så nu väntar jag bara på att hon ska säga att hon är klar att åka.
Lyckades läsa ett kapitel förut, så nu kvarstår ett till innan jag kan börja skriva på uppgiften :up:

Om någon undrar hur det ser ut när en sån där vild och galen hingst står bredvid ett sto så ser det ut som på bilden nedan :rofl:
Notera gärna det vilande bakbenet :p

IMG_20180406_182720.webp

Suck. Ska iväg på middag hos svärföräldrarna, har blivit för fet för det mesta av mina kläder så ingenting passar. Håret får jag heller ingen ordning på så ser ut som ett jäkla troll. Ett rödflammigt troll med dålig hy. Skjut mig. :meh::cautious:

Förklara för mig varför ett supinum alltid slutar med ett "t" men läst är fel utan då blir det läste? Det säger emot sig självt :banghead:

@Snurrfian eller någon annan smart person som kan förklara lättläst?

Jag skulle behöva plantera några blommor men då måste jag hämta en jordsäck från ladan och det är jag för slö för.

Förklara för mig varför ett supinum alltid slutar med ett "t" men läst är fel utan då blir det läste? Det säger emot sig självt :banghead:

@Snurrfian eller någon annan smart person som kan förklara lättläst?
:nailbiting: Intressant nog fick vi inte lära oss någonting om sånt på universitetet utan vi höll mest på med satsscheman. Jag kan försöka hitta lite i mina böcker och se om jag kan förklaa. :angel:

:nailbiting: Intressant nog fick vi inte lära oss någonting om sånt på universitetet utan vi höll mest på med satsscheman. Jag kan försöka hitta lite i mina böcker och se om jag kan förklaa. :angel:

Skönt jag inte är ensam :p
Håller på med fraser och satser nu. Ser verkligen inte meningen med att kunna detta O_o Helt obegripligt :cautious: :confused:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag har alltid varit en person som ogillar att pyssla, eller egentligen allt som är smått och pilligt kan driva mig till vansinne. Jag...
2
Svar
28
· Visningar
805
Senast: Trott
·
Skola & Jobb Jag funderar hit och dit om jag kan hitta en sysselsättning som jag skulle kunna roa mig med vid datorn i min ensamhet, istället för att...
2
Svar
25
· Visningar
1 541
Senast: Kakis
·
IT & mobiler Jag har ett par foton där jag skulle behöva sudda bort delar av bakgrunden. Finns det någon gratis app till iPhone där man kan göra det...
Svar
11
· Visningar
469
Senast: KesoNeso
·
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
57 705
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Bästa ledtillskottet?
  • Intressanta uppfostringsmetoder?