Vi pysslar vidare, del LXXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mössan är klar!
IMG_20180407_180342_486.webp

Det blaser helt vansinnigt i dag ... nu ar det inte en blomma kvar pa alla vackra frukt och not trad, vilket i och for sig ar skont da allergier borde ga ner nagot. Det ska fortsatta i ett par timmar och sedan kommer regnet igen.
I gar tranade jag mina hundar i absolut osregn ... sa det ar bast jag skyndar mig ut innan det kommer i dag sa vi kan ta det lite lugnt under dagen sedan.

Äter sushi, kollar på Dawn of the Planet of the Apes, surfar Buke och läser om den fruktansvärda kraschen i Kanada där 14 killar från samma hockeylag dog :down:

Är helt slut på alla sätt som finns. Först rensade vi förrådet, sen åkte jag till stallet och ägnade ungefär en timme åt att dika bort vatten i nya hagen (det låg massor precis vid grinden).
Tänk om man kunde ha en vattendammsugare, för att suga upp vattnet i alla små hål och leda iväg det med slang till nåt lämpligt dike i närheten. Då hade man kunnat torka ur alla hagarna på nolltid

Är helt slut på alla sätt som finns. Först rensade vi förrådet, sen åkte jag till stallet och ägnade ungefär en timme åt att dika bort vatten i nya hagen (det låg massor precis vid grinden).
Tänk om man kunde ha en vattendammsugare, för att suga upp vattnet i alla små hål och leda iväg det med slang till nåt lämpligt dike i närheten. Då hade man kunnat torka ur alla hagarna på nolltid

Jag vill ha en kattdammsugare

Effektiv dag; tränade 1 timme på gymmet, sen hem och rensade ur maskinhallen, kört in mercuryn för den ska få kärlek (och lack) så den vill rulla på sommarens crusingar , sen börjat röja i garaget. Nu sitter jag här och försöker få minsta sonen att sova. Sen ska jag dricka grogg, äta något gott och läsa The Hunger Games. Bokanalys på engelska väntar inom kort :nailbiting::cautious:

Okej, så jag har städat lite, vilat lite, ätit lite och nu har jag ångest över sommarens stallval och vet inte på vilket ben jag ska stå på :(. Jag vet målet men just nu undrar jag hur jag ska lyckas ta mig dit. Och så känns det som att livet bara rullar på och jag hinner inte sörja ponnyn. :(

Bara att rycka upp sig antar jag, hemmet måste städas, stallet fixas och kursuppgifterna måste göras och lämnas in.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag har alltid varit en person som ogillar att pyssla, eller egentligen allt som är smått och pilligt kan driva mig till vansinne. Jag...
2
Svar
28
· Visningar
805
Senast: Trott
·
Skola & Jobb Jag funderar hit och dit om jag kan hitta en sysselsättning som jag skulle kunna roa mig med vid datorn i min ensamhet, istället för att...
2
Svar
25
· Visningar
1 536
Senast: Kakis
·
IT & mobiler Jag har ett par foton där jag skulle behöva sudda bort delar av bakgrunden. Finns det någon gratis app till iPhone där man kan göra det...
Svar
11
· Visningar
469
Senast: KesoNeso
·
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
57 700
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Rintränings- och utställningstråd
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈