Vi pysslar vidare, del LXXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Varför vill mäklaren sälja INNAN visning? Vad är hetsen kring det? Borde de inte tjäna på att det blir budgivning? Fattar noll :p
Mäklaren får mycket mindre arbete men nästan lika mycket betalt.

Kan lägga till att jag blev själv lurad av mäklaren att sälja direkt första gången jag sålde en lägenhet, andra gången försökte mäklaren (en annan) göra samma men då sa jag direkt till att lägenheten skall visas till alla som vill och tills jag godtar bud, annars byter jag mäklare direkt. Har även missat två husköp av samma skäl.

Senast ändrad av en moderator:
Mäklaren får mycket mindre arbete men nästan lika mycket betalt.

Ok! Sånt jävla hets alltså. Senaste samtalet:
"Tjeeeena Törnis (överdrivet vänskapligt). Du jag har en spekulant här som är beredd att lägga in xxx och så skippar vi visningen. Hur ställer du dig till det budet?".
Jag bara "ok så det ligger ett bud på xxx alltså? Vart kan jag se det?"
Mäklaren "nej alltså det är snarare en diskussion än ett bud".

Fattar noll :rofl:

Varför vill mäklaren sälja INNAN visning? Vad är hetsen kring det? Borde de inte tjäna på att det blir budgivning? Fattar noll :p
Säkrare att få igenom affär? Jag har ingen aning, det är ju inte som så att objekten står osålda nu för tiden och dessutom inte i dina områden.
/hallonsaft spånar utan koll (som vanligt med andra ord)

"Tjeeeena Törnis (överdrivet vänskapligt). Du jag har en spekulant här som är beredd att lägga in xxx och så skippar vi visningen. Hur ställer du dig till det budet?".

Låter skumt! skulle prata med Mäklarsamfundet.

Mäklaren försöker göra en fuling. Alla bud ska redovisas. försök ha is i magen :)

Säkrare att få igenom affär? Jag har ingen aning, det är ju inte som så att objekten står osålda nu för tiden och dessutom inte i dina områden.
/hallonsaft spånar utan koll (som vanligt med andra ord)

Jo. Jag har grannar som drog tillbaka, de fick endast ett bud på 2 visningar, en kanonlägenhet med stor terass. Och de är inte ensamma om det. Det har droppat lite, men folk vill fortfarande ha ut mer än de gav förra året när det var hysteriskt. I vårt hus såldes det för 100’ per kvadrat i februari, de försökte sälja för 80’ och fick inte det.

Jo. Jag har grannar som drog tillbaka, de fick endast ett bud på 2 visningar, en kanonlägenhet med stor terass. Och de är inte ensamma om det. Det har droppat lite, men folk vill fortfarande ha ut mer än de gav förra året när det var hysteriskt. I vårt hus såldes det för 100’ per kvadrat i februari, de försökte sälja för 80’ och fick inte det.

Okej! Det är alltså så pass mkt sämre nu än i Feb? Antar att det har med amorteringskravet att göra?

Jag känner igen det precis, mäklare är skickliga på att ta folk och som säljare är det nervöst att vänta in högsta bud för man kan ju aldrig veta om det kommer andra bud och då tar man gärna det säkra alternativet. Men oftast är det ett dåligt val.

Ja försöker intala mig det. Problemet är ju att jag är en total känslomänniska så jag har liksom inga spärrar :rofl: men jag sitter på händerna nu! Behöver inte ens göra ngt just nu, sitter ju där jag sitter, har noll stress.
Är där visning på gång? Har du sett lägenheten? Vill du köpa den?

Det är köpläge men kanske inte säljläge om man köpte för ett år sedan;)

Nej precis! För typ ett år sedan sålde de en liten etta typ 23 kvm för 4 miljoner på min gata! Kaos. En kan ju hoppas att de inte behöver sälja idag...

Ja försöker intala mig det. Problemet är ju att jag är en total känslomänniska så jag har liksom inga spärrar :rofl: men jag sitter på händerna nu! Behöver inte ens göra ngt just nu, sitter ju där jag sitter, har noll stress.
Hur fungerar det med att sälja och köpa, accepteras en klausul i köpekontraktet som villkorar köpet av din nya lägenhet med att du får sålt din gamla?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag har alltid varit en person som ogillar att pyssla, eller egentligen allt som är smått och pilligt kan driva mig till vansinne. Jag...
2
Svar
28
· Visningar
805
Senast: Trott
·
Skola & Jobb Jag funderar hit och dit om jag kan hitta en sysselsättning som jag skulle kunna roa mig med vid datorn i min ensamhet, istället för att...
2
Svar
25
· Visningar
1 536
Senast: Kakis
·
IT & mobiler Jag har ett par foton där jag skulle behöva sudda bort delar av bakgrunden. Finns det någon gratis app till iPhone där man kan göra det...
Svar
11
· Visningar
469
Senast: KesoNeso
·
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
57 700
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Akvarietråden V