Vi pysslar vidare, del LXXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Datorjäkeln uppdaterar än
Två timmar senare
Måste nog starta den oftare
Måste till affären och ta en promenad med

Förklara för mig varför ett supinum alltid slutar med ett "t" men läst är fel utan då blir det läste? Det säger emot sig självt :banghead:

@Snurrfian eller någon annan smart person som kan förklara lättläst?
Supinum kan du sätta har framför. Har läst.
Man kan inte säga har läste. Läste är preteritum.

Kanske kan du hitta användbara övningar på ett SFI-material som heter digitalasparet.se ? Välj C eller D där till höger och scrolla ner till bra övningar.

Åhhh vad jag längtar efter min veckosushi. Särskilt som jag inte han handla innan butiken stängde och jag vägrar använda spisen av väl kända orsaker :up:

Supinum kan du sätta har framför. Har läst.
Man kan inte säga har läste. Läste är preteritum.

Kanske kan du hitta användbara övningar på ett SFI-material som heter digitalasparet.se ? Välj C eller D där till höger och scrolla ner till bra övningar.

Tack!
Då är det säkert något fel på testet jag gjorde. Alla andra supinum slutar på "t" med samma motivering du ger mig. Men det testet säger att jag skriver fel och ändrar till läste :meh:
Ska kolla in adressen du gav mig :)
Så här menar jag;

Bifogade filer

• Screenshot_20180407-160945.webp
    Screenshot_20180407-160945.webp
    34,8 KB · Visningar: 40
Hade en givande träning idag med mitt älgklivande lokomotiv aka mupphästen :D Gudars så jobbigt att sätta under sig så han försökte allt möjligt för att slippa (gå i sidled, orma sig och galoppera på stället :angel:) men till slut fick vi till jättefina övergångar med bibehållen form i alla gångarter :) mina ben är väääääldigt trötta nu :angel:

VB ringde precis och frågade om jag vill jobba inatt. Jag tackar inte nej till 13 timmar övertid :D
Tror dock inte att det är lönt att sova så jag ska duscha och äta kvällsmat istället. Kör hemifrån om cirkus 1,5 timme.
Se där ja nu fick du lite att göra du som var så bekymrad vad du skulle göra med tiden i helgen :up:
Fin övertid blir ju några kronor extra helt klart.

Jag har varit på roller derby-träning idag, sedan gått en jätteskön promenad på stigar längs med strandkanten på en liten ö. Nu ligger jag i soffan, dricker kaffe och tittar på en dokumentär. Har ett fönster öppet för att SOLEN värmer upp hela lägenheten. Just nu är det så underbart (om någon månad kommer jag att gnälla över att det är förjävla äckelvarmt).

Mitt enda problem just nu är att jag har en spinnande katt på magen, d.v.s. har inte hjärta att röra på mig, och mitt snus ligger borta på köksbänken. :down:

Det straffar sig att gå ut hårt i början på säsongen,nu sitter jag där jag sitter tills något av dom smärtstillande kickat in :mad: Så går det när man arbetar oavbrutet i 5tim ute.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag har alltid varit en person som ogillar att pyssla, eller egentligen allt som är smått och pilligt kan driva mig till vansinne. Jag...
2
Svar
28
· Visningar
805
Senast: Trott
·
Skola & Jobb Jag funderar hit och dit om jag kan hitta en sysselsättning som jag skulle kunna roa mig med vid datorn i min ensamhet, istället för att...
2
Svar
25
· Visningar
1 536
Senast: Kakis
·
IT & mobiler Jag har ett par foton där jag skulle behöva sudda bort delar av bakgrunden. Finns det någon gratis app till iPhone där man kan göra det...
Svar
11
· Visningar
469
Senast: KesoNeso
·
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
57 700
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hönstråden II
  • Uppdateringstråd 30