Vi pysslar vidare, del LXXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ligger i soffan och glor på skidor. Eller Tv:n är på och visar skidor. Jag vet inte ens vad för tävling det är. :laugh:

Borde rycka upp mig, klä på mig och åka och hämta mamma för en tur till affären. Men jag har mensvärk och känner mig less. :yuck:

Dagens agenda:
Städa förrådet, för att komma åt däcken som står längst in (dom ska hämtas av en köpare typ när som helst under helgen, kan ske med kort varsel).
Läsa färdigt de kapitel som ska utgöra grunden för en inlämningsuppgift.
Kolla igenom den nya hagen som hästarna ska släppas in i.

Vad gör jag? Slösurfar och är stressad över att det kommer bli svårt att hinna med allt :banghead:. Kan dock skylla på att sambon inte kommit ur sängen än, och jag lär inte få ro att läsa förrän åtminstone förrådet är färdigt.
Börja med det viktigaste, förrådet nu på en gång sen tar du paus om en timme och gör färdigt förrådet sen. Sen paus igen och efter det dina uppgifter.
Hagen kanske du kan göra imorgon?
Eller så får sambon avlasta dig så du inte tar på dig för mycket.
Kom bara ihåg att äta och dricka och ta pauser ibland.

Virkar på min bolibompadrake. Den kommer bli stooor!
Är själv hemma sambo jobbar. Har lite tråkigt. Undrar om det går att gräva ute snart.
Vet inte vart du bor. Men tippar på att denna månad komma igång med grävandet. Har testat nu på morgonen. Det är för fryset i backen fortfarande men inte lika stenhårt längre så tjälen börjar försvinna.
Ska bli många plus på dagarna och nån enstaka minus på nätterna nu

Vet inte vart du bor. Men tippar på att denna månad komma igång med grävandet. Har testat nu på morgonen. Det är för fryset i backen fortfarande men inte lika stenhårt längre så tjälen börjar försvinna.
De har börjat gräva på stallet utanför Storvreta. Tjälen är bara ~30 cm, så det går att gräva igenom :up:

Skaraborg, tjälen har typ gått ur här. Det är hårt en bit ner i backen fortfarande. Får nog vänta lite till med grävandet.

Barnet klär på sig korta, tunna leggings, shorts och linne... men hon bråkar inte iaf! Det är huvudsaken idag när hon ska dova hos bara morfar för första gången :nailbiting: hon har ju sovit där massor av gånger, bara aldrig utan mig eller mormor. Men ipaden är laddad med både filmer och böcker och Netflix och bästa grannen med familj är hemma så det kommer nog gå utmärkt :up:

Mätaren säger 14 grader ute men känns inte som det pga av blåsten. :cautious:Helt slut i dag! Antar att det är veckan som gått som kommit ifatt. Går omkring som värsta sömngångaren på jobbet och gäspar. Har en elev brevid, vi verkar lika trötta båda två. Men duktig är hon bara hon kommer förbi sin blyghet :up:

Bara datorjäkeln uppdaterat klart ska jag ta en promenad och förhoppningsvis få bort en del tankar
Igår saknade jag min stora goa kloka pappa så oerhört mycket.
Den där saknaden kommer när man minst anar.
Lite mycket på jobbet nu men hoppas kunna få rätsida på det i veckan

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag har alltid varit en person som ogillar att pyssla, eller egentligen allt som är smått och pilligt kan driva mig till vansinne. Jag...
2
Svar
28
· Visningar
805
Senast: Trott
·
Skola & Jobb Jag funderar hit och dit om jag kan hitta en sysselsättning som jag skulle kunna roa mig med vid datorn i min ensamhet, istället för att...
2
Svar
25
· Visningar
1 542
Senast: Kakis
·
IT & mobiler Jag har ett par foton där jag skulle behöva sudda bort delar av bakgrunden. Finns det någon gratis app till iPhone där man kan göra det...
Svar
11
· Visningar
469
Senast: KesoNeso
·
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
57 705
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar