Vi Newbies

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vi Newbies

Nej, det ser ut precis som när det var nytt. Skillnaden är att repdelen är utbytt mot en curbstrap då det passar hästen bättre!

Ja han är en cooling, oftast iaf :) Man får bara ha tålamod och inte kräva för mycket för snabbt av honom så man ha honom med sig, då är han en guldklimp. Fast stå bredvid repet var lite äckligt så det ska vi träna på :)

Aha! Var det så enkelt, det såg bara väldigt fel ut... Men kommer det att hålla med bara en curbstrap på?

mvh Eva

Det hoppas jag verkligen, men idag satt det bra! Behöver aldrig dra så särskilt heller, och krisar det kan jag säkert stanna med vikten.

Jag har bara curbstrap och det håller fint, det är ju inte så att man drar en massa i den heller... jag har en likadan lösning som jag använder i filmsnutten här ovan. Fungerar bra på min häst.

Vad roligt det såg ut! Kanske får ta och sätta upp en liten bana till mig och Stella imorgon om jag orkar. :d

Det var riktigt roligt :D Ska testa en stund imorgon med så blir det ltie omväxling från vad vi brukar göra, ska nog sätta upp ett "hinder" till för det tyckte han visst var riktigt kul (hopptränade mycket för många år sedan så jag tycker också det är kul :) ).

Jag har en EU-pall som jag gjort i ordning för att träna bro, perfekt att ha två stycken och kunna variera att gå på bredden eller längden. Nu har jag satt bommar vid sidorna dessutom vilket agerar staket.

Men ett tips om du inte kan göra bro är att hitta ett material du kan lägga på marken så du kan träna ljudet av hästfot + träbro.

Mer inspiration går att hitta från både bruksridning, Working Equitation, ranch trail, extreme cowboy race!.

KL.
Jag är grymt förkyld annars hade jag snöat av min trailbana och fotat åt er. Jag har ett par serpentiner runt koner, en bro, en grind, lite cavalettibommar, en box (stor!) att vända runt i. Jag tränar backning mellan cavalettibommarna och runt boxen, för lat för att dra ut ännu fler bommar :angel:

Jag har en eu-pall som jag ska fixa och håller på att ragga fler. Ev kan jag fixa lite större pallar gratis också som jag kan gör ngt kul av :)

Ska snickra en grind också så fort det blir lite varmare, hade gärna gjort en "vippbräda" också :)

Men det var ett bra tips, att lägga ngt på marken som låter likadant, tack :)

Tack snälla för länken, fick massa inspiration :bump:

Ska fixa bommar också tänkte jag och göra lite cavalettibommar och göra fyrkant av och lite så :)

Har så jag kan få tag på avlånga rejäla pallar som man kan göra bro av.
Bommar gör gubben av granar (de som är raka)
Frågan är hur ja ska bygga grinden.

Lättaste sättet är ju att ta två staketstolp och slå ner med 150-180 cm avstånd och sen ta ett rep som "grind". Annars funkar hinderstöd bra nu när marken är frusen. Det är bra att kunna både med repgrind och trä/metallgrind.

Har så jag kan få tag på avlånga rejäla pallar som man kan göra bro av.
Bommar gör gubben av granar (de som är raka)
Frågan är hur ja ska bygga grinden.

Tänkte också göra bommar från vår skog, men blir nog av björk :) Man ska bara få gubben till att få ändan ur :angel:

Jag tänkte bygga en sådan grind som är i trail-boken av bråve. Det var en bra modell och enkel att bygga :)

Bluefish och galadriel,

Ni har inte provat att galoppera era hästar i era anordningar än antar jag?

Än mindre i ett sällskap med litet andra hästar..

mvh Eva

Svar ja på båda frågorna. Galopperat med sällskap. Idag provade vi sitta lite barbacka också. Kunde styra och bromsa som vanligt.

bb5.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 780
Senast: Imna
·
Tjatter Nu fick det vara nog enligt Tiffany. Nu var det inte bara troll i bäcken (där det verkligen inte hade att göra), men nu hade feerna...
24 25 26
Svar
516
· Visningar
22 731
Senast: qitis
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok I oktober 2007 så kom en liten ljusbrun kille med fyra vita tassar hem till mig, fyra månader gammal! :love: Imorgon fyller samma kille...
Svar
6
· Visningar
2 974
Senast: Takire
·
Hundavel & Ras Hej Buke! Har läänge hängt i skuggorna här men nu är det dags för mig att be er om hjälp... Jag har hela mitt liv innerligt velat ha...
2 3
Svar
49
· Visningar
8 052
Senast: machafuko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar