Vi Newbies

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vi Newbies

Toppen, ovanligt att de är så lydiga :bump:
Du får ta ut henne på tävlingsbanorna och börja plocka rosetter nu till våren:)

mvh Eva

Min rids i grimma i alla gångarter och med sällskap, ibland går det undan, men det gör det på bett också. Är för lat för att köpa ett sidepull. :o

Jag tömkör i grimma :D Tycker det är så bra att börja arbeta dem bettlöst, de vet ju inget annat så de blir ju jättekänsliga. Ska bli spännande att se hur hon fungerar på bett senare. Vad tycker du Stella funkar bäst med?

Eva: Nästa år, nu ska vi bara ut och latja i skogen!

Stellas favoritbett är sitt Pessoa Magic. :love: (Alltså inte ett pessoabett) Det är ett bett med små fasta ringar, smal mundel,
tvådelat, anatomiskt och det låser sig till ett rakt bett när hästen lägger sig i handen, men blir mjukt som ett vanligt tvådelat
och roligt att pilla med för hästen, när hästen själv är mjuk i munnen. :)

Jag tycker Pessoabetten ( alltså de du pratar om ) ser så härliga ut, hade gärna haft ett själv!

Håller på att bygga hinderstöd så börjar nog med repgrind. :) Fördelen är ju att den är flyttbar.
Ska höre med gubben om jag får ta den kraftiga långa pallen. Vad har ni för material ovanpå. Jag funderade på sån där tjärpapp så det inte blir halkigt eller konstgräs.

Idag känner jag mig modig nog att bjuda på film.. :o
Inget superpass direkt, han var för ovanlighetens skull ganska.. lat :angel::D

http://www.youtube.com/watch?v=gaHU8LOCq5E
32876322.jpg

Din är väl knappast en unghäst som Bluefish´s utan en skolad äldre häst och där skall det funka oavsett.

mvh Eva

Nej hon är en gammal tant :love: men unghästar har jag ridit ut i grimma också. Inga problem om de är rätt inskolade från början.

+ Bluefish; Bettet är hur bra som helst, i alla fall på min som förr kunde dra i bettet.
Nu blir det en belöning när hon inte drar i bettet, för då är det tvådelat. Hon gillar nämligen inte raka bett. ;)

*KL*
Har byggt färdigt repgrinden, men undrar hur långt emellan stöden ni har. Men den ser ju rätt skaplig ut för och vara jag som bygger nått.

kl

Vi har också ridit idag. Hrrm.. Hon gick omkull när hon reste sig ( det var en traktor 100 m bort ) och satte sig på min fot som börjar ömma nu. Men när vi passerat det farliga gick det bra! Vi tog en galopp utan bocksprång och flera travsträckor där jag kunde sitta ner hyfsat. Har suttit upp och av utan någon som håller i ett flertal gånger också. Nu ska vi bara träna bort traktor/fordonsrädslan så är det fritt fram. Men jag ogillar att hon går uppåt så snart vägen fram blir oinbjudande. Det är inte första gången hon stegrar med ryttare, och förmodlingen inte den sista.

Varför tog inte tag i henne innan hon gick upp? Jag menar du brukar ju aldrig dra så särskilt heller, och krisar det kan du ju säkert stanna med vikten....eller.. :angel:

Ursäkta men du bjöd faktiskt på det....

Poängterar vikten av att ha rätt och hållbar utrustning när det händer grejjer. Oavsett vilket, hoppas du inte skadade dig alltför illa.

Frid.

Får du något tecken på att hon tänker resa sig innan hon väl gör det? Eller smäller det bara? Dvs - lugn och fin- PANG - Stegra?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 780
Senast: Imna
·
Tjatter Nu fick det vara nog enligt Tiffany. Nu var det inte bara troll i bäcken (där det verkligen inte hade att göra), men nu hade feerna...
24 25 26
Svar
516
· Visningar
22 731
Senast: qitis
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok I oktober 2007 så kom en liten ljusbrun kille med fyra vita tassar hem till mig, fyra månader gammal! :love: Imorgon fyller samma kille...
Svar
6
· Visningar
2 974
Senast: Takire
·
Hundavel & Ras Hej Buke! Har läänge hängt i skuggorna här men nu är det dags för mig att be er om hjälp... Jag har hela mitt liv innerligt velat ha...
2 3
Svar
49
· Visningar
8 052
Senast: machafuko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar