Vi Newbies

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vi Newbies

Vad använder du för olja? Jag tar också gärna snorhala! Mina hänger som okokt spaghetti i sadelkammaren..

Gud vad kul! Jag vill också rida vuxen westernhäst :p Men jag ska åtminstone få rida vuxen häst nästa vecka. Och imorgon, gott folk, är den första löshoppningsträningen!

:bump:

Japp superkul! Ridhus dessutom, inte så stort men ändå...vilken lyx liksom :p

Är ett 9-årigt appaloosa-sto. Hon har ridit lite klubbtävlingar med henne men vet inte vilka klasser men hon kändes iaf väldigt välriden, ska bli så kul att slänga fram lite bommar och grejer sen. Hon hade en grind men den var kvar i gamla stallet sa hon, hoppas den kanske kommer till rätta, vore kul.

:o Jag letade och letade efter läderoljan men blev så innibombens sur och dränkte skiten i rapsolja :angel: Det får bära eller brista som det heter :rofl: Nu droppar de så fint inne i tvättstugan och den innan ljusa (fula) läderfärgen är numera rödbrun! Får se vad som hänt när det droppat av sig och torkat helt...

Men avvakta med att prova tills jag är klar med mitt, så vi inte gör ett jättemisstag båda två! Det ska nog va klart om nån dag eller så.

Uppdatering från Stall ADHD!

Ubbe har lärt sig att äta lucernpellets ur en saftdunk (2liters ni vet). Jag häller i någon dl och så låter jag bli att skruva på korken. Den är väldigt intressant i korta stunder :angel: Han fick även en petflaska upphängd i taket över boxväggen, också intressant.... i korta stunder! :rofl:
För att runda av allt så har det skett ett under med hovkratsningen sen han fick skor, Ubbebråkmakare står som ett ljus alla fyra hovarna (fast att han har fyra hovar visste ni ju redan...) och i gången så ställer han sig snabbt i viloposition... Speciell liten grabb :love:

Jag använder en jättebra olja från selar.se , den rengör och mjukgör samtidigt och går verkligen in i lädret istället för att halka runt ovanpå, har använt den mest till selen och ja, jag är jättenöjd. Glänser fint gör det också.

Det med saftdunk hade jag tänkt att prova på mina i hagen, med morötter i istället, verkar som att det ska funka om det funkar för Ubbe. :)
Ja ibland är det märkligt, ibland bara lossnar saker helt plötsligt, kul :)

Kaanske.. Är dom så stela så dom står för sej själv förstår jag :)

Men de blir mjuka o fina av mkt användning också, helst utan handskar ;)

Omg du måste ha bra kondis :D GÅ hur långt som helst kan jag men springa, puuh :o Sånt där tycker min häst också är skitkul :)

Haha, gud nej. Jag blir helt flåsig. Men det är bra jag har lagt på mig några sympatikilon med Stella. :angel:
Hon ser till att motionera mig. :devil: Hon tycker väl att jag ska vara så lätt som möjligt om jag ska skumpa runt på hennes rygg.

Jag tror att de flesta hästar gillar att leka. :love: Stella kommer gåendes varje förmiddag och ska leka med mig
när jag fyller upp vattentunnan med ljummet vatten. :d

Ska kolla i stallet imorn så jag säger rätt. Man behöver inte bada grejerna i det, knappt ens massera in det.

Strunt i oljan nu allehopa, vi har ju hoppat! ;)

Det gick bra, men hon var himla jobbig att lasta på ditvägen. Mystiskt, har gått smärtfritt tidigare. Nåja, får öva på det! Hon skötte sig bra trots ny miljö, men försökte vända och smita under banden, lymmel. Själva hoppningen fick hon beröm för, även om hon blev lite påverkad och glömde de fina benen hemma. Men ptja, hon är lite för klipsk.. Så vi ska öva lite hemma med att springa hela banan runt och stanna på långsidan.

lh5.jpg

lh7.jpg

lh9.jpg

Haha, nej usch, jag klarade knappt av att hålla i dem så sträva som de var ;) Ska kolla till dem igen imorrn och se resultatet. Tycker nog att de sugit åt sig rätt rejält så förhoppningsvis är de ridbara.

Annars använder jag bara Tiptops läderbalsam och Ekols lädertvål.

Min är också bestialisk nu. :devil: Mycket billig! Imorgon får hon ut naken och skäms, efter att ha hotat sparka stallägaren idag vågar de inte lägga på något täcke. Lägger ut filmen från när de sprang runt på banan också! Vurpor och rivstarter, lite skakigt då vi skrattade så mycket åt dem. Det är så skönt att hon har en jämnårig virrpanna att jazza loss med.

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=fMiPxGHuIgY

iiiiiiiiii! Se gött ut :D

Vi fortsätter vår vila... löhoppade några skutt i ridhuset i söndags när vi endå skulle dit med Spottan, mest för att Shelby skulle få göra något kul. Det va VERKLIGEN kul tyckte hon och fick frispel som värsta rodeohästen.... vilket resulterade i ett svullet bakben, suck :( Men förövrigt chillar hon mest och kommer att få göra det till Mars... :grin:

Kul att läsa om er andra iallafall! :laugh:

Jodå, hon är duktig!

Läste precis en kort presentation utav en häst. Tydligen så var den först westernhäst, sedan blev den ridhäst istället :rofl:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 780
Senast: Imna
·
Tjatter Nu fick det vara nog enligt Tiffany. Nu var det inte bara troll i bäcken (där det verkligen inte hade att göra), men nu hade feerna...
24 25 26
Svar
516
· Visningar
22 731
Senast: qitis
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok I oktober 2007 så kom en liten ljusbrun kille med fyra vita tassar hem till mig, fyra månader gammal! :love: Imorgon fyller samma kille...
Svar
6
· Visningar
2 974
Senast: Takire
·
Hundavel & Ras Hej Buke! Har läänge hängt i skuggorna här men nu är det dags för mig att be er om hjälp... Jag har hela mitt liv innerligt velat ha...
2 3
Svar
49
· Visningar
8 052
Senast: machafuko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Oseriös avel 2023