Vi Newbies

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vi Newbies

Ja jag är supernöjd! :bump:

Jag bor mellan Alvesta och Värnamo kan man säga, kul att du också bor i småland :)

kl

Det är inte bara vädret som är fint, alla ni också! Roligt att se hur det går för er! :bump: Vi har haft en viloperiod igen, men i -32 är man inte jättesugen att tömköra. Idag hade vi -2 och strålande sol så vi släppte dem på stora ridbanan där de fick leva rövare. Löshoppning på torsdag, ridning till helgen. Fullt upp!

Åh, jag blir så glad över sooolen! Och "värmen", det steg till och med till plusgrader en kvart eller så mitt i solen :love: Komsi komsi våren!

Elmer va Mr Pleasure idag, underbart! Det behövs bra turer nu känner jag.
Ubbe är Grabben Bokstavsbetäckning efter 1½ veckas vila, till den gränsen att jag faktiskt binder upp honom i boxen för att fixa till täcke osv. Gud, jag orkar inte... Varför satte jag honom på vila när jag måste hantera honom minst två gånger om dagen? :grin: Men så kan det gå, huvudsaken är att solen skiner!

Allvarligt, har du inte tänkt på att lämna iväg honom på tillridning en tid? Han verkar kräva VÄLDIGT mycket tid och energi.

Om inte annat kanske få litet verktyg som funkar när han är så i gasen. Det skall ju vara kul att ha häst men du verkar ha väldigt mycket jobb. Jag tycker faktiskt litet synd om dig...

mvh Eva

Jodå, tanken har slagit mig. Vi får se vad som händer när våren och träningsmöjligheterna återkommer. Det är inte så synd om mig, jag har gott om tid samt energi. När jag satte honom i vila så visste jag att det fanns en risk att jag får avbryta den efter två-tre veckor och skogsluffa honom ett tag, för det är han inte svår på. Energin kommer bara efter galoppen (eller när han vilar).

Angående att jag binder upp honom är för att slippa utsätta oss för onödiga irritationsmoment, jobbet blir lättare gjort och han får träna på att stå bunden, det är ju en win-win-situation.

Tack för tanken! :)

Min är också bestialisk nu. :devil: Mycket billig! Imorgon får hon ut naken och skäms, efter att ha hotat sparka stallägaren idag vågar de inte lägga på något täcke. Lägger ut filmen från när de sprang runt på banan också! Vurpor och rivstarter, lite skakigt då vi skrattade så mycket åt dem. Det är så skönt att hon har en jämnårig virrpanna att jazza loss med.

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=fMiPxGHuIgY

Men så liten hon är! Eller är den andra väldigt stor? Jag har inga bra råd att ge angående att hon är så utåtagerande din fippel, Ubbe har ju mest varit lite stoig men aldrig gjort något mer än markerat en viss ovilja när något inte sitter som det ska.

Idag var han hur trevlig som helst på morgonkvisten, den där lilla pärlan :love:

Haha hon är ju snart 147! Jättestor! Kompisen är 162, så han är lite större. Men han ser nog mycket större ut då han är ganska bastant i typen.

Hoppas min var lika snäll imorse. Tur jag mutat stallägarna med 5 kilo lax, då kanske de står ut med oss ett tag till!

Senast ändrad:

Haha, ja, men då blir jag lite lurad. Och då bara måste jag visa en annan rolig bild!

36658_466289828997_719058997_6261768_3466959_n.jpg

Den "lilla" hästen är inte ett russ utan en nordsvensk på 150 :angel:

Hahahaha, de ser ju verkligen ut som små söta ponnys i närheten av en sån stor häst (i mitt fall 175)!

kl

Fortsätter bildtrenden med bilder från vår skogsrunda. Skitnöjd! Verkligen toppendag. Hon svarade för rösten både på halt och trav och var väldigt modig trots okänd terräng! Kunde korta och länga traven utan svårigheter också. Mycket klok mitt hjärta!

of.jpg

skkg3.jpg

:love:

Vilken duktig!

KL.
Nu badar lädertyglarna jag fick i julklapp i olja. Det bubblar i oljan och ser allmänt konstigt ut får jag väl säga :rofl:. Efter badet så lär tyglarna va slajmiga men kanske att de mjuknar upp så det går att använda dem iaf. Enligt grannen försvinner slajmet efter ett tag och ut kommer ett par sköna gummimjuka tyglar!

Under gårdagen letade jag upp en saftdunk, fyllde med lucernpellets och tog av locket och så in till Ubbelibubb, det verkar som att han har gjort nått med det eller så har bara dunken hamnat upp och ner lagom till att jag skulle släppa ut honom för han stod så nöjd och mumsade. Han verkade väldigt lugn och trevlig så helt uttråkad var han inte!

Jag känner mig på fiffigt humör idag :D

Precis skaffat medryttarpålle här nere i skåne :D

En mysig dam med en del åsikter men väldigt välriden (bara westernriden) och lyhörd. Gick ganska skapligt att rida men hon reagerade lite när jag skulle trava och ägaren tyckte hon såg ut att ha ngn låsning bak, så hon skulle boka tid för en som ska kolla igenom henne. Jag ska dit nästa vecka och löslongera henne så vi vet vart vi har varandra, känns som det behövs ;).

Ska bli kul sen att träna lite med bommar och sånt, tror jag kommer lära mig mycket av henne :)

Gud vad kul! Jag vill också rida vuxen westernhäst :p Men jag ska åtminstone få rida vuxen häst nästa vecka. Och imorgon, gott folk, är den första löshoppningsträningen!

:bump:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 781
Senast: Imna
·
Tjatter Nu fick det vara nog enligt Tiffany. Nu var det inte bara troll i bäcken (där det verkligen inte hade att göra), men nu hade feerna...
24 25 26
Svar
516
· Visningar
22 733
Senast: qitis
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok I oktober 2007 så kom en liten ljusbrun kille med fyra vita tassar hem till mig, fyra månader gammal! :love: Imorgon fyller samma kille...
Svar
6
· Visningar
2 974
Senast: Takire
·
Hundavel & Ras Hej Buke! Har läänge hängt i skuggorna här men nu är det dags för mig att be er om hjälp... Jag har hela mitt liv innerligt velat ha...
2 3
Svar
49
· Visningar
8 052
Senast: machafuko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Valet i USA