Vi Newbies

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vi Newbies

Ja jag har också hört shires, så får spana. Hoppas de nått som är Rosa. :) Gillar ju Hööks täcke svart med neonrosa och reflex. Frågan är ju hur de är i passform.

Synd att du blev så påverkad av att någon tittade. Jag tror man vänjer sig efter ett tag, man måste bara träna på att ha publik, träna på att bli tittad på. Bättre lycka nästa gång!

Jo absolut är det en träningssak, men jag har ridit mycket lektioner och träningar så jag är ju van på det sättet, men det var när jag var igång och red hela tiden. Nu är jag lite ringrostig kan man säga :p Så "rid-självförtroendet" är väl inte på topp heller. Det blir nog bättre!

KL.
Jag har bokat in mig på clinics för Per Larsson 1 gång/månaden från och med slutet på februari. Jag är NERVÖS! Men vill man någonstans så får man ju satsa även om man är skakis månader i förväg :d Det går nog bra, jag tror klubben kommer stötta mig haha.

Kul! Inte för att jag har nån aning om vem det är :angel: haha, men clinic är alltid kul! Ska nog gå bra ska du se :)

Där tror jag absolut du kan hitta något. Hööks täcken är ju stora i bogen. Reflextäcket har jag däremot tyckt sett tightare ut än deras vanliga, men du kan ju prova!

Nu ska ni få se..

dsc_0315.png

Jag har sytt! Definitivt inget högre betyg på dessa stygn men de sitter nog kvar ett tag får vi hoppas. Lappat med en bikiniunderdel :rofl: Alla idéer är bra utom de dåliga, eller hur?

Ja jag får mäta Sälga och ta med mig måtten ner och mäta på dom. :)
Tycker inte de ser så tokigt ut med syningen. :)

kl

Tack för uppmuntran! :D Det höll sig fint inatt åtminstone. Nu har jag en fråga till.
Hur långa är era sadelgjordar? Jag ska beställa en ny tämligen omgående, men vet inte hur lång den jag har är. Vet heller inte hur långa de "ska" vara, men jag gillar den jag har. Det blir inte så att tie strapen ligger och skaver mot flanken, utan kanske 1-2 cm utrymme mellan gjord och sadel bara.

Gjorden jag tänkt köpa finns från 28" till 34". Är jag helt ute och cyklar om jag väljer en 32"? Det är en modell som nog inte ska vara för lång, utan lite kortare.

Jag har 28". Tänkte köpa in en modell längre, kan få upp gjorden ett hål till på höger innan det tar stopp. På min andra sadel hade jag nog valt två storlekar större. Vet inte vad jag vill ha för nån bara, jag gillar den billiga neoprengjorden jag har. (Det blir väl en showgjord nån gång framöver ;))

Kör på modell längre tycker jag... Eller avvakta med att köpa gjord tills du har en ny sadel. Min har riggningen längre ner på sadeln och därav kortare gjord.

Jag ska kolla på den jag har, så får vi se vad det blir för sadel. Inga större utsvägningar dock, vi fick tillträde till lägenheten nu i december och har inte en pinal. Betalat hyran nu samt köpt en tv och värstingdammsugare. Ska ha lite köksdon och ett par bord, så är vi redo sedan!

KL*

Stella har nu fått en hagkompis, de har gått ihop i en vecka nu. Stallägaren leder ut båda donnorna tillsammans till hagen på morgonen
och de äter snällt ifrån samma foderhäck, skönt för stackars Bella som hagkompisen heter att kunna äta upp sig lite, hon har ju inte vågat
äta så mycket med de andra hästarna som hon gick med innan.

Stella kanske är en bra terapeut? :D

kl
Vi gick en mörk promenad idag med en kompis. Kolla på lite spännande grävmaskiner och sådär, samt försökte "hänga" lite barbacka. Gick mindre bra, hon blev SÅHÄR l--------------l sur! Har köpt en padd jag ångrar att jag ens budade på också. Suck :p Och två superfina tavlar som kommer från USA till veckan! Helt underbara!

Snarare så att hon inte jagar bort henne från maten stup i kvarten. ;)

Imorgon så ska jag till globen, tydligen så ska det finnas en butik med westernprylar i alla fall. :bump:

Gjorden jag tänkt köpa finns från 28" till 34". Är jag helt ute och cyklar om jag väljer en 32"? Det är en modell som nog inte ska vara för lång, utan lite kortare.

Lättast är ju att du mäter den du har.
själv har jag 36" på mitt halvblod, tydligen lite ovanligt men det är en stor donna :angel:

Vad finns i westernbutiken då? :)

Meeen, jag glömmer ju det varje gång jag är där :angel:

kl

Smyger in en ganska kass bild på en högt älskad svans för att mjuka upp tråden en smula! :D

fluff.jpg

Tänkte rida hem till mor och far på lördag, eventuellt söndag beroende på vädret.
Är väll ca 7 kilometer dit. kanske 8 med. Så inte så långt. :)
Brukar ni rida och hälsa på nån om ni rider ut.

Jag bor ju jättenära stallet, det ligger precis ovanför "samhället". Men har inte vågat, då vi bor i ett stort hyreshus med massor utav lägenheter. Och till nya lägenheten uppskattas det nog inte att man rider.. Däremot har jag ridit och köpt glass på gatukiosken intill. :D Måste vara supermysigt att kunna rida och hälsa på folk!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 782
Senast: Imna
·
Tjatter Nu fick det vara nog enligt Tiffany. Nu var det inte bara troll i bäcken (där det verkligen inte hade att göra), men nu hade feerna...
24 25 26
Svar
516
· Visningar
22 733
Senast: qitis
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok I oktober 2007 så kom en liten ljusbrun kille med fyra vita tassar hem till mig, fyra månader gammal! :love: Imorgon fyller samma kille...
Svar
6
· Visningar
2 974
Senast: Takire
·
Hundavel & Ras Hej Buke! Har läänge hängt i skuggorna här men nu är det dags för mig att be er om hjälp... Jag har hela mitt liv innerligt velat ha...
2 3
Svar
49
· Visningar
8 054
Senast: machafuko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar