Vi Newbies

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vi Newbies

Bilder från ihopsläppet i morse. Trodde de skulle sparkas och allt sånt, men gick lugnt till :)
297732_10150365319653068_601108067_8293364_511512762_n.jpg

297732_10150365319663068_601108067_8293365_1263463385_n.jpg

Skönt! Hon ( visst var det ett sto? ) ser maffig ut, bred liksom. Kan nog bli riktigt ståtlig! ;)

Ja hon är bred :) Drar 23-24cm mellan conchos, så inte lätt och hitta sadel :) Men än så länge verkar hon supersnäll. Kunde gå ut i hagen och ta av täcket utan och hålla i henne.

Jag har förresten ridit lite idag, övade på att öka och minska tempot. Inte det lättaste! I skritten gick det ganska bra, men i traven är det mycket svårare för han har så lätt att skjuta iväg när man ber honom öka lite. Men stundtals gick det rätt så bra. :)

Om du menar om det är någon L som jag tänkte på så är det inte, de kommer inte från trakten s a s.

Vad jag heter vill jag inte skrika ut i klartext, jag är inte superduktig direkt , rider aldeles för lite för att utvecklas i den takt jag vill :-)

Jag skulle också vilja sitta och lära mig på en häst som kan!

KL.
Idag har jag och Ubbe gjort följande: Rollbackat/boxat fram och tillbaka tills han började lyssna. Dvs så fort han tappade koncentrationen fick han vända, så fort han ökade av sig själv fick han vända. När han lugnat sig så la vi in backandet och han gjorde några backningar som var uppvisningsklass på :love: Han fick lite galoppjobb med men det var mest för att se hur han va, han springer på väldigt i galoppen fortfarande men det kommer!

Sen fick han träna serpentiner där vi böjde runt innerben/innersittben, funkade inte ställningen gjorde vi en liten volt i serpentinern, rakställde och ställde om. Detta gjorde han sen utan tygelkontakt i både skritt och JOG! :love:

Så idag är han värd en miljon per kg! Lycklig ägare, jajamen! Hoppas det går likabra för er alla! :laugh:

Vad härligt att det gick så bra! :laugh::bump: Det är såna stunder man verkligen känner hur kul det är! :D

Vad är boxat? :o

Jag skulle också vilja sitta och lära mig på en häst som kan!

Ja, det är verkligen guld värt! Det blir liksom inte rätt förrän jag gör rätt. Sen kan han sätta sig på tvären ändå, men i det stora hela är han väldigt lyhörd.

Idag gick det lite upp och ner :p Vissa stunder var han superfin och lyssnade hur bra som helst, andra så struntade han lite i mig. :p Men de gånger det går bra så är det en sån himla härlig känsla! På slutet var jag bara tvungen att testa och rida lite på en hand, för att se om jag hade honom på hjälperna. Och det gick bra :D Gjorde övergångar mellan skritt, trav och galopp och la in lite halter och ryggningar då och då.

Bara för att jag tycker att tråden blir roligare med bilder så kommer en från idag. Suddig som vanligt :p Tyvärr har jag ingen bild när jag sitter på, det är ont om fotografer på det här stället :p

297090_10150369246101297_615206296_8781084_1464659806_n.jpg

*KL*
Varit ute på långpromenad idag. Eller ja de tog 1 timme och 20 minuter. Hade familjen plus svärisarna med mig.
Och denna häst är verkligen hästen med stort H :)
De flesta hästar jag stött på har tvekat på en viss bro. Hon tittar på den, nosar på den. Sen knatar hon bara över den :) En dröm och springa med.
Men tror dock repgrimman är lite liten.
303113_10150367304863068_601108067_8302900_634623375_n.jpg

Man boxar ju kor, hästarna hoppar en hit och en dit typ. Nu funkar inte mitt flash så jag kan inte youtuba fram det. Om jag har uppfattat det rätt dvs. Vi boxar iaf staketet :angel: Jag är väldigt glad över att ha sadel igen och att den inte snurrar när han sätter sig på arslet och vänder ;)

Serpentiner är iaf min favvoövning, ett hett tips om du har tråkigt en dag. Böjd på böjt, rak på rakt :)

volvo740tjej: Ubbe är också min häst med stort H. Idag kom en bil förbi på grusvägen och när den just passerat oss så smällde nått till och bilen åkte högt gnisslande därifrån. Jag blev skiträdd men Ubbe hoppade bara till ett steg och lunkade sen vidare igen. Vad har du haft för häst tidigare?

Hmm okej vet inte om jag fattar riktigt... :p Haha ja det låter som att en sadel är fiffigt att ha :D

Ja serpentiner är bra! Man kan variera det jättemycket. T.ex. övergångar när man kommer på rakt spår, eller lägga volter i bågarna mm.

Säger som cahs, hade också önskat mig en välriden westernkuse i julklapp. Men icke.

Jag tänker annonsera min sadel snart ( när jag orkar ), den ser ju faktiskt för liten ut. Synd, trivs sååå bra med/i den :( Får helt enkelt lära mig älska en annan. Sedan har vi fått vår höanalys, så nu ska jag slita mitt hår över detta och försöka lösa det. Vi får byta foder iaf, det är ett som är säkert. Till veckan är det lägenhetsvisning, om jag kan klämma in det. Ledig först på fredag, senast i onsdags. Och - boka biljetter till Rumänien för ett romantiskt nyår med pojkvännen. Mycket som ska ordnas här hemma. Ganska praktiskt att Fippel vilar nu, så hinner jag hitta en ny sadel och fixa med allt kring lägenhet.

Fick ni ett silage med dåliga värden? :(

Sådant är så jobbigt. Kämpade hela sommaren med ett skithö. Nu får
min darling dock ett silage med en kvot på 8a, bye bye kraftfoder. :love:

Jag hade tänkt köpa en stång till min häst, eftersom att det tar minst 2-3 månader för henne att vänja sig vid något.
Byter jag träns, sadel etc. så är det samma visa. Nytt = äckligt och otäckt.

Men hon har inte så jättestor mun, runt 10.5 i sitt tränsbett. Finns det stångar som är runt 11 cm? Tycker det är svårt att
hitta, dessutom så ska det endast vara mjukt svängt i mundelen, något annat tål hon inte.

Ja, energin var bra men inte proteinen. Måste hitta ett oerhört proteinrikt foder att komplettera med. Och det verkar svårt. Potatismjöl för 700:-/15 kg undviker jag helst.

Svårt i Sverige, särskilt om du är ute efter ett i westernutförande. Annars röstar jag på ebay.

Hade en Islandshäst som gjorde mig ridrädd igen. Så har inte ridit sen Juli. Idag ska jag prova och rida barbacka eftersom vi inte har sadel än. Får se hur de går för min balans är inte bra.

Har barbackaturen gått bra? Jag har hållt tummen lite då och då under dagen för säkerhetskull :angel:

Den blev aldrig av då jag fick åka med broder och besikta bilen, han fixar inte och åka själv, sen blev de sent och fick till dagis och hämta sonen, Men imorrn ska ja rida om ja så ska låsa in gubben och sonen i huset innan han åker och jobbar.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 783
Senast: Imna
·
Tjatter Nu fick det vara nog enligt Tiffany. Nu var det inte bara troll i bäcken (där det verkligen inte hade att göra), men nu hade feerna...
24 25 26
Svar
516
· Visningar
22 733
Senast: qitis
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok I oktober 2007 så kom en liten ljusbrun kille med fyra vita tassar hem till mig, fyra månader gammal! :love: Imorgon fyller samma kille...
Svar
6
· Visningar
2 974
Senast: Takire
·
Hundavel & Ras Hej Buke! Har läänge hängt i skuggorna här men nu är det dags för mig att be er om hjälp... Jag har hela mitt liv innerligt velat ha...
2 3
Svar
49
· Visningar
8 054
Senast: machafuko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar