Vi Newbies

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vi Newbies

bjuder på en bild från när jag började hoppa/rida quartrar :)

Innan hindret
2jill_wille.jpg

Hoppet
jill_wille.jpg

Detta var kanske 2005 eller 2006?
Första gången vi hoppade iallafall..

Hagbild
P1010121.jpg

Tyvärr är han inte längre i livet och jag tror inte jag kommer hitta en sån speciell quartervän igen... :(

Tycker det är för tidigt nu, hon är bara 2 år, därför tränar jag inte nu. Har inte hört om något westernarrangemang i Njurunda? Är det veckoträningar eller dylikt?

Man kan ju träna andra saker än bara uppsuttet.
Jag har sett henne träna vuxna hästar i longering osv.
Det är månadsträningar i Böle ridhus (som ligger i Maj)

Men om det är med flera ryttare så tror jag inte att det uppskattas att jag longerar på halva banan ;) Jag tänker träna privat, väntar med att rida i grupp ett bra tag, så jag vill ha en tränare som kommer ut till mig. Fanns ev. en i Stöde, nära och bra!

Men om det är med flera ryttare så tror jag inte att det uppskattas att jag longerar på halva banan ;) Jag tänker träna privat, väntar med att rida i grupp ett bra tag, så jag vill ha en tränare som kommer ut till mig. Fanns ev. en i Stöde, nära och bra!

?
Det är privat och då ska väl inte andra bry sig i vad du gör på din lektion? om du nu vill hoppa, longera eller liknande,,,

Att rida i grupp är ganska sällsynt tycker jag när man rider för westerntränare; och när man väl gör det brukar det vara ganska oseriöst...
(förutom vid ridecamp osv då man håller på i flera dagar men då är ju priset kraftigt reducerat jämfört med vanliga tränare)
senast jag red i samtidigt som någon fick jag rida kanske en kvart när tränaren INSTRUERADE mig för 375kr! en kvart till min vän och en halvtimma till publiken. Jag kommer med all sannorlikhet inte rida för honom igen!

Förstod det som att det var en klassisk lektion där man ingick i en grupp om flera ryttare. Då kan det ju vara ett alternativ, om vi får låna släp bara. Det lät hutlöst.. :crazy: Var och provred en westernriden häst häromkring och blev erbjuden att rida för ägaren som arbetar med western. För 400kr/timme..

Idag tränade jag på övergångar, halter och så lite galoppfattningar. Gick rätt så bra, han lyssnade inte alla gånger men på slutet gick det riktigt bra. Galoppfattningarna går mycket bättre nu när vi har övat lite, ingen racertrav innan galoppen kommer :p Däremot vet jag inte om kvaliteten på själva galoppen är så bra, jag är ju van vid halvblodsgalopp och vet inte hur hans galopp ska kännas s.a.s. Gångarterna är ju mer markbundna så det borde ju inte kännas likadant tycker jag.
Rent allmänt skulle jag vilja ha ett par ögon på mig när jag rider någon gång snart, det är visserligen nyttigt att rida själv också men jag är rädd att jag ska lägga mig till med ovanor :p

Provade att öppna och stänga grinden två gånger också, det gick faktiskt rätt så bra. Tyvärr gillar inte pålle trail, han vill helst av allt bara gå rakt igenom allt :p

Förstod det som att det var en klassisk lektion där man ingick i en grupp om flera ryttare. Då kan det ju vara ett alternativ, om vi får låna släp bara. Det lät hutlöst.. :crazy: Var och provred en westernriden häst häromkring och blev erbjuden att rida för ägaren som arbetar med western. För 400kr/timme..

Nu när jag är lite klarare i huvudet och inte är kinkig över vad en speciell person sa till mig igår så låter mina inlägg lite arga och otrevliga, vilket inte alls var meningen!
(Tydligen ägde jag en kamphund etc etc vilket jag inte gör! och massa andra idiotiska påståenden som att träningsvärk botas med att träna dubbelt så hårt trots att musklerna skakar av ansträngning osv, det är ju som att be om muskelinflammation!)

Du får ursäkta att jag har helt kommit bort från tänket att rida i grupp..
senast jag red i "gruppverksamhet" regelbundet var väl runt 10års ålder, sen har jag mest kört privat även i hoppning...

Något att kolla upp när man ska träna för en ny tränare är hur bra denne är, det behöver inte gälla tävlingsresultat men om det går bra för eleverna så måste nånting vara rätt :)
något man kan fundera på om det finns tävlingsresultat är om hästen är köpt färdig och tävlad på den tidigare ryttarens träning eller om personen fått bra hästar gång på gång från "scratch".

400kr/h tycker jag låter ganska dyrt? är resan inräknad i det priset?
är det svart eller vitt? timlön på 400kr svart är väldigt högt!
Med min lön måste jag jobba i ca 5timmar för att komma upp i den summan..

Jag har själv gjort misstagen och ridit för tränare som haft bra resultat, det första året efter att de köpt sin färdiga tävlingshäst och sedan köpt ännu en ny osv... EN ridlektion räckte för att förstöra det vi "hade" och tog år att reda ut då pållen kastade upp huvudet vid minsta tygeltag.. :crazy:
Fanns även en tränare som ofta brukade komma hit upp som alla lovordade att han var ju sååååååå bra. jag hade sett honom på en tävling tidigare där alla hans hästar han var med på var bråkiga på något sätt. Hästarna stegrade i spinnen, sparkade mot skänkeln och öronen strukna bakåt, men när hästskötarna red fram hästarna åt honom såg de nöjda och snälla ut...
Sen när det började uppdagas hur hård han var mot sina egna hästar så dog intresset ut för honom och ingen vill nog erkänna hur underbart bra han var tidigare...

Då har hon kommit, Men får vänta med ihopsläppet Då det var alldeles för mörkt. men de har fått hälsa på varandra. :)
Tyvärr passa inte westernsadel jag har, så ni som sysslar med western. Hur lätt är det och hitta en sadel som har 23-24cm mellan conchos. Och som inte kostar en förmögenhet.

Det ser vi fram emot! :)

När du har laddat upp bilden på facebook, högerklicka på bilden och tryck på egenskaper. Kopiera bildadressen, gå sedan till inlägget du skriver på buke, tryck på lilla bilden som ser ut som ett berg och en sol och klistra in adressen där. Kom bara ihåg att ta bort det "http://" som står där sedan innan, annars blir det dubbelt. :)

Det är svårt att hitta en sadel. Ubbe är rätt bred som jag skrivit tidigare och jag har varit inne på funderingarna att testa en Simco Drafthorse. Den kan ju inte va för smal och kostar inte skjortan. Prata med närmaste klubb, be om hjälp? Det har jag varit inne på.

Jag har testat två stycken med FQ bars, den ena för liten och den andra satt bra. Men den som satt bra lär han växa ur innan 2012.

Har inga sadelkunskaper att komma med men lite nyheter från oss. Lilla damen är mycket snällare och timidare att ha att göra med nu. Helt slutat hugga och bitas, mer mysig men lite "nafsig" när hon vill gosa. Kommer gärna in för att mysa lite och bli borstad på :D Har klippt bort lite man som fastnade under padden vid manken ( sved i själen ) och lagt på innetäcke nu. Börjat bli kallt nu.

Dessutom, heeelt OT, jag har börjat köra! Alla papper är inne och nästa vecka ska vi på handledarkurs, sedan kör vi så det ryker. Har smygstartat, pojkvännen lär mig lite på kvällarna. Körde första gången igår och idag kunde jag både växla till 2an och köra 200 m :cool: Inte ett enda motorstopp heller. Så himla roligt att köra bil! ( och häst )

:bump:

Du lät inte alls sur, inga sura miner här inte!

Ja tränaren i Stöde ska enligt utsago vara bra, och främst utbilda egna hästar än träna andra ekipage. Den svindyra har förmodligen ingen utbildning nej. Och resan får man snällt betala själv eftersom man måste åka ut till gården. Troligtvis svart ja, men det var halva priset om man red på dennes hästar.. ( Jag behöver jobba 2 timmar btw :angel: )

Hmm.. Undra om jag inte vet vem det är. L?

Ja jag funderade också på den. vet ju att pool´s passar henne, för de hade hon ju när jag provred. Den kostar ju inte heller så mycket. plus att den då är ny.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 783
Senast: Imna
·
Tjatter Nu fick det vara nog enligt Tiffany. Nu var det inte bara troll i bäcken (där det verkligen inte hade att göra), men nu hade feerna...
24 25 26
Svar
516
· Visningar
22 733
Senast: qitis
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok I oktober 2007 så kom en liten ljusbrun kille med fyra vita tassar hem till mig, fyra månader gammal! :love: Imorgon fyller samma kille...
Svar
6
· Visningar
2 974
Senast: Takire
·
Hundavel & Ras Hej Buke! Har läänge hängt i skuggorna här men nu är det dags för mig att be er om hjälp... Jag har hela mitt liv innerligt velat ha...
2 3
Svar
49
· Visningar
8 054
Senast: machafuko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Tips på mellanstor hund för barnfamilj