Sv: Vi Newbies
Förstod det som att det var en klassisk lektion där man ingick i en grupp om flera ryttare. Då kan det ju vara ett alternativ, om vi får låna släp bara. Det lät hutlöst..
Var och provred en westernriden häst häromkring och blev erbjuden att rida för ägaren som arbetar med western. För 400kr/timme..
Nu när jag är lite klarare i huvudet och inte är kinkig över vad en speciell person sa till mig igår så låter mina inlägg lite arga och otrevliga, vilket inte alls var meningen!
(Tydligen ägde jag en kamphund etc etc vilket jag inte gör! och massa andra idiotiska påståenden som att träningsvärk botas med att träna dubbelt så hårt trots att musklerna skakar av ansträngning osv, det är ju som att be om muskelinflammation!)
Du får ursäkta att jag har helt kommit bort från tänket att rida i grupp..
senast jag red i "gruppverksamhet" regelbundet var väl runt 10års ålder, sen har jag mest kört privat även i hoppning...
Något att kolla upp när man ska träna för en ny tränare är hur bra denne är, det behöver inte gälla tävlingsresultat men om det går bra för eleverna så måste nånting vara rätt
något man kan fundera på om det finns tävlingsresultat är om hästen är köpt färdig och tävlad på den tidigare ryttarens träning eller om personen fått bra hästar gång på gång från "scratch".
400kr/h tycker jag låter ganska dyrt? är resan inräknad i det priset?
är det svart eller vitt? timlön på 400kr svart är väldigt högt!
Med min lön måste jag jobba i ca 5timmar för att komma upp i den summan..
Jag har själv gjort misstagen och ridit för tränare som haft bra resultat, det första året efter att de köpt sin färdiga tävlingshäst och sedan köpt ännu en ny osv... EN ridlektion räckte för att förstöra det vi "hade" och tog år att reda ut då pållen kastade upp huvudet vid minsta tygeltag..
Fanns även en tränare som ofta brukade komma hit upp som alla lovordade att han var ju sååååååå bra. jag hade sett honom på en tävling tidigare där alla hans hästar han var med på var bråkiga på något sätt. Hästarna stegrade i spinnen, sparkade mot skänkeln och öronen strukna bakåt, men när hästskötarna red fram hästarna åt honom såg de nöjda och snälla ut...
Sen när det började uppdagas hur hård han var mot sina egna hästar så dog intresset ut för honom och ingen vill nog erkänna hur underbart bra han var tidigare...