Sv: Vi Newbies
Hon är ju tränad väldigt mycket i halsrem, går ju att rida hur bra som helst i det.
Så hon är väl lite onaturligt lydig när det gåller halsremmen.
Förr i världen gick det ju i princip att rida ut henne i halsrem - med grimma som fegsnöre.
Nu har jag Sveriges tittigaste - snart - 18 åring som hoppar tre meter rakt upp i luften om det blåser ett löv över stigen.
Jag tror att hon trivs bra, tjock och glad är hon. Hon börjar få bebismage och har gått snart fem månader!
Hon var dock lite svampig i en has idag, så vi tänkte ta det lite lugnare ett par veckor i fall att det är den gamla skadan som tänker gå upp.
Hon får massor med mat, nästan fri tillgång i hagen (Hon får 8-9 kg när hon går ut 06.30 och det finns kvar lite vid 16.00, så hon
tror väl att hon anlänt till himlen och på söndag får hon ett litet lippizzanarsto som sällskap i hagen och en hel fyrkantsbal att gnaga
bäst hon vill på med bra värden. Jag kommer dock ta in henne tidigt, de andra hästarna går ute till 19-20 på kvällarna, men Stella får
väl gå in vid 16-17 så att hon inte blir för fet. Svälta med halm på natten kanske?