Vi Newbies

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vi Newbies

Jag har sett en faktiskt, men de hade inte så mycket prylar med sig. Tror främst de var där för att prata.

Ja Nere i GBG hade de då inte små storlekar på bett. Men vet Haglunds har D-bett i 10,5. Tror de hade små stångar också. Värt och kika. :)

Jag ska höra med grannen om bettet jag ska få låna/köpa. Tror det är köpt på milsta westenstore. Hm.. Hon sa att det va för litet till hennes häst.

Jag hade tänkt köpa en stång till min häst, eftersom att det tar minst 2-3 månader för henne att vänja sig vid något.
Byter jag träns, sadel etc. så är det samma visa. Nytt = äckligt och otäckt.

Men hon har inte så jättestor mun, runt 10.5 i sitt tränsbett. Finns det stångar som är runt 11 cm? Tycker det är svårt att
hitta, dessutom så ska det endast vara mjukt svängt i mundelen, något annat tål hon inte.

Kolla med lillhästen i stav. Förr när jag bodde därnere så hade de litet olika westernbett man tom kunde låna och prova mot en ringa kostnad innan man handlade.

mvh Eva

Okej, ja man får väl kika i alla fall!

volvo740tjej; Ska kolla efter det!

cahs; Ja gör det, det vore hemskt snällt! :)

kl

Fler moln på horisonten :( Fibbla får alltmer sällan stå med vid balen och äta, eftersom hon är lägst i rang. Tycker det börjar synas nu också, hon är inte smal, men inte lika rund heller. De har fri tillgång i hagen men vad hjälper det om hon blir bortjagad? Hon har ju stått där snart en månad, så inte kan det väl vara något som blir bättre med tiden? Utan hon har funnit sin "roll" vid det här laget.

Vad trist :(. Det finns en sådan som går på en av lösdrifterna här, själva lösdriften är 10 ha och det finns flera
olika foderplatser - dvs flera höhäckar med en halv fyrkantsbal i varje, men hon blir bara magrare och magrare.
Får inte komma fram till maten, och stallägaren ska ställa in henne till Stella i helgen så att hon faktiskt får äta!

Imorrn ska jag iväg och hjälpa en kompis med hennes ouppfostrade häst. Nybliven valack. Se om det går och jobba med han.
Springer över henne och hennes gubbe. Hugger efter dom. Har träffat hästen, men han har inte visat nått mot mig. Ska får se hur han är och jobba med.
Tyvärr har hon ingen repgrimma, så får försöka med vanlig grimma. Mina repgrimmor är alldeles för små.
Sen ska jag kolla lite ledarskap över hästarna hemma. Se om shettisen bättrat sig eller om hon är lika jävlig nu.

Jag ska fråga stallägaren, det går kanske att lösa så. Men det är oklart hur länge den som är högst i rang blir kvar i stallet, så avvaktar.

Hoppas det ordnar sig fort då. :) Tråkigt när hästarna faller ur. Där foderhästen var förut, var de en som valla iväg henne hela tiden. Men nu äter både hon och shettisen ur samma hög. Även om jag delar upp i flera högar. Enda de bråkat om är vattentunnan.

Jag har inte hunnit prata med grannen ännu. Så fort jag får tid. Elmer är iaf frisk igen och ska skrittas igång nu, ska testa stångbettet när han är tillbaka och redo efter "vilan".

Bluefish: Fy så tråkigt att hon inte får komma fram och äta! Visst var det så att det var lite svårt att knepa ihop en foderstat på höet med? Eller minns jag fel? Gud, jag har haft så himla mycket att göra senaste dagarna att allt blir en mosig förvirrad deg :grin:

KL.
Närmaste ridskolan undersöker om det finns intresse för westernträningar. Kul! Det är bara att hoppas att det blir av och att det inte kostar för mycket. Jag håller även på att deala om en westernsadel som jag TROR ska passa Ubbe någon månad till men främst Elmer. Han har vuxit ur sin och ja, då är det ju bara att investera. Det är en trail/pleasuresadel som jag ridit i nån gång, hur skön som helst. Lite hård i sitsen men man vänjer sig ju. Och jag tänker inte sitta och rida trail/pleasure i den, den saken är säker! :D Haha.

Idag vet jag inte riktigt vad jag ska göra med mina hästar. Båda skulle nog gilla en längre skrittrunda tror jag. Vi får se vad som händer under dagen. Kvällen är iaf bokad (läs: överbokad)

och ursäkta om inlägget är ovanligt sluddrigt!

Han inte med och greje med mina egna idag, så får ta det imorrn. Imorrn får de bli granngården, köpa spån, musli och glucosamin. Blir dyrt. Men de är de värt om pållen ska gå så bra som möjligt. Imorrn får de bli promenad, se om man tar båda på en gång eller går två turer.

Jo precis, det är vi som har dåligt hö. Jag ska också till granngården och köpa foder snart. Blir sojamjöl och något vitaminrikt.

Men gud vad kul! Finns det intresse från fler håll än ditt då? ;) Hade önskat att vår klubb också hade något liknande, men det är bara jag som rider western här. Synd, bor / har hästen 200/500m från anläggningen. Har sjukt nära överallt faktiskt. Kan gå till stallet/klubben hemifrån på två röda.

Och volvo, jag är ganska säker på att det är min sadel du tänker köpa ;) Vi borde kanske ha en köp och säljmarknad här i tråden, haha! Tänkte tömköra min i skogen imorgon med våra respektiva bästisar. Blir nog himla mysigt.

Haha ja kanske de, :) men då blir moderator arg.
Mysigt med tömkörning i skogen, vet ej om nya pållen är tömkörd. glömde fråga.

Cahs
Jadu vet ej vad de har för utbud. Men följde med en burk när jag fick hem foderhästen. Så har de inte den sorten där, får ja spana efter nått likvärdigt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 783
Senast: Imna
·
Tjatter Nu fick det vara nog enligt Tiffany. Nu var det inte bara troll i bäcken (där det verkligen inte hade att göra), men nu hade feerna...
24 25 26
Svar
516
· Visningar
22 733
Senast: qitis
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok I oktober 2007 så kom en liten ljusbrun kille med fyra vita tassar hem till mig, fyra månader gammal! :love: Imorgon fyller samma kille...
Svar
6
· Visningar
2 974
Senast: Takire
·
Hundavel & Ras Hej Buke! Har läänge hängt i skuggorna här men nu är det dags för mig att be er om hjälp... Jag har hela mitt liv innerligt velat ha...
2 3
Svar
49
· Visningar
8 054
Senast: machafuko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Svensk politik nr 3
  • Vad Gör Ni På Toaletten?
  • Vad gör vi? Del CCVII