Vi Newbies

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vi Newbies

Kan förresten uppdatera med en bild på pålle, väldigt dålig kvalitet pga att den är tagen med mobilen, men så här såg han ut idag :D Har börjat sätta ordentligt med vinterpäls, snart ser han ut som en björn :p

018.jpg

Sicken snygging, :)

KL!

Ubbe kan ha Caspers (mammas häst) sadel! HURRA HURRA! Då kan jag spara ihop till den westernsadeln jag vill ha helst och inget mellanting, för denna kommer han då bannemej inte växa ur än på några år! :D Det är om han ändrar kroppsform men det kan jag ju inte veta såhär på rak arm, eller uppe-i-luften-hurrande-arm! :bump:

Min tanke var att "guuud, hur mycket padd kommer behövas!?" men det räckte med två schabrak och dubbla inlägg i min mattespadd, jag ska testa med enbart ett schabrak vilket jag tror kommer gå bättre :)

Så idag firade vi med lite galopp för en gångskull! Två veckor sen sist eller nått :d Och jag hade helt glömt bort vilken power det är i hans galopp! Den är så innibombens kraftfull att jag inte vet hur jag ska hålla takten, jag måste helt enkelt ställa mig upp i lätt sits med tyglarna korsade över halsen för att inte störa honom. Han har ju väldigt markbundna gångarter så det går verkligen bara framåt, inte som Elmers framåt-uppåt. Hahaha. ÅH! Jag är så lyrisk... Märks det? :angel:
Sen va han ju som beräknat väldigt jobbig och taktigt och smygjoggig efteråt men efter många halter och backningar så började han lyssna och vi kunde lalla hemåt på vår hellånga tygel igen :laugh:

Ja just det. Han gnäggade och kom travandes mot mig i hagen också. Man blir så varm om hjärtat! :love:

kl

Vi filade lite på det här med skänklar, halter och ryggade lite idag. Blev en gnutta trav, men hon försökte äta min ledare levande :o Travade tills hon gick fram innan vi fortsatte löka omkring. Är nöjd ändå, hon börjar få kläm på vad jag vill. Hade lädertyglar idag vilket var sjukt skönt. Lättare för mig att hantera även om de inte är fullt lika smidiga som de i bomull. I longeringen däremot vände hon in rumpan mot mig när jag bad om galopp, då blev jag :devil: och drämde till henne. Sparkar hon mig igen sparkar jag banne mig tillbaka. Bilder här då!

rdr5.jpg

rdr3.jpg

rdr1.jpg

Långt till fredag! Du har ingen tjuvkiksbild?

Cahs: F*N vad skönt med sadel ;) En engelsk låter det som?

Kul att det går bra och bra att du säger till henne, hon verkar va lite bestämd av sig madamen :)

Ja, det blir engelskt en trudilutt. Men no worries, han kommer nog platsa i HUS-klasser också ;) Det var så skönt att han va på gott humör efter senast, jag va lagom ledsen då.

Ja, det är verkligen skönt! Det var verkligen rätt val att lägga pengarna på sadel till mamma! Ubbe är alltså en, max två koppjärn smalare än mammas megabreda nordsvensk brukshäst :eek: Tack och lov att vi har en Wintec Wide hemma och två koppjärn att växa i ;)

Bluefish: Tar du hjälp av någon med Fippel (visst kallar du henne det?)?

Japp, hon är ett Fippel. Inte än, men senast till våren ska jag ta tag i det. Har försökt ringa en tränare här i trakten men numret verkar inte vara aktivt öht nu. Funderar på vart jag ska vända mig nu. Men hovis hade några förslag. Jag har ju en vän som hjälper mig genom att leda och följa med som livlina, men inte mer än så. Resultatet är väl därefter :p

Föresten, rider ni övriga i tråden för tränare eller så? Varför/varför inte?

Fippel är ett väldigt mysigt smeknamn :) Jag tycker du ska leta upp en tränare, det är så otroligt intressant! Och bra att ha inför vintern när livet börjar bli ansträngande med snö och mörker.

Igår hade jag ridabstinens igen (Elmer måste bli bra snart). Så innan jag somnade så tänkte jag på att kanske ta Casper på en liten morgontur i väntan på att mina grabbar skulle käka upp maten. Och jävlans hörrni, Casper var på sånt himla humör och jag bara "idag är dagen. nu ska vi galoppträna!" Casper är ju lite tung, har inte alltid gått framåt och inte gett mig signaler för att han är klar för nästa steg. Men idag så! Och han va så duktig så duktig! Nu hoppas jag bara på att nyhetens behag lägger sig och han slutar bocka så kan mamma snart galoppera på sin drömhäst :laugh:

Jag har en gammal vän som är westerntränare så henne rider jag för, jag är otroligt nöjd! Hon är väldigt utåt och ger mycket feedback hela tiden. Jag är lite känslig, rider mycket på känsla vilket ger både bra och dåliga saker. Har jag en dålig dag så går det fort ut över min ridning, jag blir antingen stum eller får ångest typ :angel: Innan sommaren blev jag beordrad att ut och promenera med Elmer och om jag kände för det hoppa upp och rida där och då, i grimma och grimskaft. Efter cirka två veckor hade min ångest/prestationsångest lagt sig och vi kunde jobba ihop igen. Hon är värd guld helt enkelt. Jag har henne på både sms och telefon så om jag är stolt över något så berättar jag direkt och är jag lite sådär "gjorde jag fel, tänkte jag rätt?" så hör jag av mig. Oftast får jag höra "jupp, helt rätt!" och "Gud vad glad jag blir, vad duktiga ni är!" och det är precis så jag behöver ha det för att komma i ordning igen.

/cahs, som blev datanörd under 4-5 år för att bara synen av en häst fick mig att börja gråta.

Tack, Provridningen gick super. :) så längtar till fredag eftermiddag. :) För då kommer hon hit. Ska ta det lugnt i början så hon får lära känna mig. Ska även börja rida för tränare igen, har hittat en på närmare håll.
Hon har även blivit riden bland kor och verkar ha lite cowsence. :) eller hur en säger. Men vet ej om jag vågar. :) Men lite Trail blir de nog och massa härliga turer i skogen.

Hon är 15 :) Perfekt ålder för mig. Rids mest med hackamore då hon inte trivs så bra med bettet. Längtar så mycket. :) Nu ska jag bara lära mig och lägga in bilder här från facebook, Inge roligt med länkar.

Japp, hon är ett Fippel. Inte än, men senast till våren ska jag ta tag i det. Har försökt ringa en tränare här i trakten men numret verkar inte vara aktivt öht nu. Funderar på vart jag ska vända mig nu. Men hovis hade några förslag. Jag har ju en vän som hjälper mig genom att leda och följa med som livlina, men inte mer än så. Resultatet är väl därefter :p

Föresten, rider ni övriga i tråden för tränare eller så? Varför/varför inte?

varför åker du inte till njurunda? det är ju inte speciellt långt från där du bor?
hon är mycket billigare dessutom än alla andra jag ridit för och mycket bättre enligt min åsikt...
jag vet inte hur många jag varit tvungen att betla 500kr timmen för och hälften av tiden har de stått och pratat med de på läktaren....

Gå in på bilden du vill lägga upp, uppdatera sidan (f5) och ta kopiera bildadress. Viktigt att du kommer till hur det såg ut innan de uppdaterade layouten, annars funkar inte bildadressen. FB har sina kryphål...

Ja jag ska, just nu har hon ju vila däremot så det blir minimalt med ridning. Men till våren då hon fyller 3 är det dags att ta hjälp känner jag, just nu gör vi såpass basic grejer att jag kan greja det själv. Inridningen är mitt minsta orosmoln. Funderar på att åka ner med henne till en större anläggning med duktig tränare ett par gånger. Sedan fanns det någon bara ett par mil härifrån som skulle vara duktig. Så det löser sig! Synd att hon som enligt uppgift bodde i samma lilla by som mig inte går att få tag på.

Tycker det är för tidigt nu, hon är bara 2 år, därför tränar jag inte nu. Har inte hört om något westernarrangemang i Njurunda? Är det veckoträningar eller dylikt?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 786
Senast: Imna
·
Tjatter Nu fick det vara nog enligt Tiffany. Nu var det inte bara troll i bäcken (där det verkligen inte hade att göra), men nu hade feerna...
24 25 26
Svar
516
· Visningar
22 733
Senast: qitis
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok I oktober 2007 så kom en liten ljusbrun kille med fyra vita tassar hem till mig, fyra månader gammal! :love: Imorgon fyller samma kille...
Svar
6
· Visningar
2 974
Senast: Takire
·
Hundavel & Ras Hej Buke! Har läänge hängt i skuggorna här men nu är det dags för mig att be er om hjälp... Jag har hela mitt liv innerligt velat ha...
2 3
Svar
49
· Visningar
8 054
Senast: machafuko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2025