Vi Newbies

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vi Newbies

Gud förlåt, det var inte meningen att strö salt i såren! Klokt beslut ändå, att inte utsätta henne för "mer". Måste säga att jag var väldigt imponerad över ditt jobb med henne och era framsteg. Hon kunde förmodligen inte få det bättre. :bow:
Styrkekram!

Nejdå, det är ingen fara. Men usch, det värsta beslut jag tagit :(
Tack det värmer...

Jag fick en annan liten tjej förra hösten som också var väldigt skygg osv men som jag sålde i somras då jag fick reda på att jag kommit in på en skola 20 mil bort och inte kunde ha 3 hästar och för att Saga och Ninni inte funkade bra ihop, Saga förde över sina rädslor på Ninni. Allt gick jättebra först men så efter hand har hon blviit mer och mer stissig, kastat sig i boxen in i väggen, inte kunnat gå med eller något (hade börjat att sitta på henne när hon såldes), antagligen fixade hon inte att flytta och ägaren ville låta henne somna in innan hon kom till skada för sig själv eller andra så idag har jag hämtat tillbaka henne, kom hem för bara en stund sedan.

Hon ska få landa lite här igen och hitta tillbaka dit hon var innan hon flyttade, sen efterhand ska jag försöka fortsätta med inridningen men just nu behöver hon bara få känna att hon inte ska flytta mer.

Vad tråkigt att du fick ta bort din häst :(
Skickar över ett gäng tröstkramar :)

Vad sysslar denna människa med eg?
Freestyle reining?
Fler än jag som inte blir ett dugg imponerad?
Ser bara stressat och vimsigt ut ju.

Kan inte lägga märke till något jag reagerar avsevärt på, men tycker det går lite fort och "ryckigt" ibland. Här däremot, är jag väldigt kluven.

http://www.youtube.com/watch?v=3r-3GvvCbnM&feature=related

Själva ritten är min favoritfilmpå tuben, även om jag kan se smärre saker där jag gärna ändrat på. Men vad gör han i collectingringen? ( Om det nu heter så på westerntävlingar ) Skänklar och liksom "fiskar" i bettet? Skänklar inom western är väl sidförande, liksom flyttande. Vad försöker han uppnå genom att sitta och picka med båda?

;) :rofl:

Jag har sett det där i flertalet videos, och jag har fattat det som att de bumpar med skänklarna för att hästen ska sänka huvudet?

Sjukt snygg häst förresten:love: MUMS!

Ja den är hur läcker som helst. Brukar börja se vid 1 minut, och inbilla mig att det tidigare inte varit med :p

Vissa bumpar med skänklarna för att samla hästen. Jag har fått lära mig att gunga för att samla stillastående. Det är däremot nåt jag är hemskt dålig på att träna :angel:

Vilken video du länkade till Bluefish! Läckert. Jag hittade däremot denna http://www.youtube.com/watch?v=lzOn5QE9lG0&feature=fvwrel :love:

Uppdatering från min skog är iaf att Elmer har en ölmage av att ha stått i liten hage och på stall i tre veckor med full matgiva. Detta är en stor nyhet, under de 1½ åren jag haft honom har han aldrig varit i överhull utan mer "lite mer hull än trimmad". Han verkar vara helt okey igen men jag sätter igång honom och har kvar i liten hage nästa vecka med för säkerhetskull.

Ubbe håller jag på att träna bort att han försöker biter mig i benet när han stoppar och när vi ska flytta rumpan, idag gick båda väldigt bra! Framdelsvändningarna kan jag stanna upp lite och han påbörjar en spin. Sen stoppar han okey, utan fart blir det inte på riktigt men han stoppar bättre och bättre utan tygel och börjar backa utan att klaga. Vända gör han på en femöring och jag håller HÅRT i fegsnöret/manen varje gång :angel: Han är så himla underbar att jobba med så det är inte klokt. Har ni vägarna förbi får ni gärna komma och testa ;) Jag ska försöka få en film när han jobbas med! Han var dessutom lite jobbig i stallet idag igen men det har jag nog ridit bort. Nu ska han få marktränas nästa gång så han slipper mina sittben :D

Vad har jag mer att säga? Åh, jag är så glad över mina pållisar!

Ja det kliar i reiningnerven när man surfar runt som vi ;) Blir så motiverad till att rida och träna! Den lusten kröp dock hem och la sig när vi släppte ihop hästarna idag. Blev ett antal krumbukter som fick mig att vara ganska tacksam över att stå på marken. Du däremot Cahs verkar ju vara på väg rätt in på tävlingsbanan! Kanske man ska fiffla fram en tågbiljett åt dig, kan du tämja mitt odjur. :devil:

Jo föresten! Jag tänkte att.. Pleasure, kanske vore något för oss?

slp8.jpg

Han biter mig i benet för att han blir sur på skänkeln :grin: Inte så lustigt! Nu får jag rida med kortare tyglar och ge eftergift vid öronen bara för att med hjälp av tygeln stoppa så han inte biter mig i benet när jag ber om rumpflytt. Biter han mig i benet så släpper jag ju trycket = rätt = fel. Stoppar tygeln honom från att bita i benet så går han undan för skänkeln = rätt. Idag kunde jag be honom flytta rumpan och en av gångerna försökte han inte ens bita mig.

Bluefish:
Du är inte den enda som anser att jag ska tämja odjur! Med mina då ynka 55 kg slängde tränaren upp mig på en russhingst som behövdes rida till. Hon gav mig tips och sen gjorde jag allt enligt min känsla. Så när skitjäveln inte tog min skänkeln satte jag sporren i sidan och flög sissodär 3 meter (kändes det som). Efter det var han däremot snäll och jag lite mör :rofl: Det gjorde ont även om jag nästan satt med fötterna i backen från början!

Hur stor är hon, din lilla grå? Vacker är hon, den saken är säker!

Skitjäveln :rofl::rofl: Vet inte riktigt faktiskt :o Gissar på 145, typ. Alltså alldeles lagom för dig att åka rodeo på! Haha tack, men hon ser himla tunn och skräpig ut när hon inte showar!

Precis, skänkel-bumpandet betyder att hästen ska sänka huvudet och samla sig lite mer. Man ska liksom flaxa till med underbenen utan att banka till hästen.

Min biter mig i benen trots att jag rider med kort tygel. :devil:
Det har hon gjort i snart 8 år och har ännu inte slutat med.

Red ut på henne igår. Jäklar vilken turbo. Man får väl vara glad att tvååringen är lugn och snäll i alla fall. Där är det bara att
vifta lite med spöet när det gick för långsamt eller dra lite i tygeln när det gick för fort ute i skogen. :rofl: På Stella får man
sitta med mantag hela tiden. Hade hon inte varit 18 så hade hon varit en utmärkt reininghäst. :d

Senast ändrad:

Här kommer en annan 18-årig turbohäst:D

Vi lyxade till det och tog sadeln idag. Han kändes väldigt fin i travarbetet:love:
32791839.jpg

32791837.jpg

32791836.jpg

32791843.jpg

32791841.jpg

32791838.jpg

Galoppen har vi en heeeel del arbete kvar med. Det är där turbon kopplas in..:angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 828
Senast: Imna
·
Tjatter Nu fick det vara nog enligt Tiffany. Nu var det inte bara troll i bäcken (där det verkligen inte hade att göra), men nu hade feerna...
24 25 26
Svar
516
· Visningar
22 763
Senast: qitis
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok I oktober 2007 så kom en liten ljusbrun kille med fyra vita tassar hem till mig, fyra månader gammal! :love: Imorgon fyller samma kille...
Svar
6
· Visningar
2 992
Senast: Takire
·
Hundavel & Ras Hej Buke! Har läänge hängt i skuggorna här men nu är det dags för mig att be er om hjälp... Jag har hela mitt liv innerligt velat ha...
2 3
Svar
49
· Visningar
8 082
Senast: machafuko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Svamp?
  • Oseriös avel 2023