Sv: Vi Newbies
cahs; Ja det är faktiskt mycket roligt. Nästa gång blir det halva steg på schemat! Hon är rolig min lilla märr.
Hon gör öppnor och slutor, förvänd öppna och förvänd sluta. Diagonalslutor i trav och så vidare. Hon vet när
hon gjort rätt, för då stannar hon vrider huvudet och stirrar på mig - hon vill ha belöning och godis.
Men att trava långsamt rakt fram och att gå ut i hörnen.
Det är såå svårt att hon slår knut på sig själv.
Bluefish; Jag är nog verkligen inte rätt person att beskriva longreining, men det är en arbetsform där man jobbar
hästen på långa tyglar ifrån marken, utan inspänningar och man vill att hästen ska arbeta samlad nog för att föraren
skall kunna gå i ett vanligt gångtempo i skritt trav och galopp längs spåret på lätta tyglar. Man kan när man är duktig
nog utföra alla dressyrrörelser i den här träningsformen, byten, piruetter, öppnor och så vidare.
Jag har valt att hålla på med det då Stella har problem att tagga ner och slappna av i traven - hon vill pinna på så fort
som möjligt och då är det svårt att rida Western också. Men i longreiningen så väntar hon mer naturligt på mig i och med
att hon faktiskt inser att jag inte kan springa lika fort som henne! Har redan gett resultat i ridningen, mjuk lugn trav i en trevlig
form på lång tygel är inte lika långt borta nu som förr!
Två bilder på min darling som börjat få en liten hängbuk. Jag antar att det är fölet.