Sv: Vi Newbies Nr 2!
Färgtestet har jag tänkt göra så fort jag får in lönen, samma blir det ju då med PSSM
Gick med i gruppen på fb för att läsa lite om det. Inte bra för mig att läsa sådant, är lite smått hypokondriker när det gäller hästarna
Men hellre det och att man kollar en gång för mycket än för lite. Nojig som jag är har jag nästan plockat bort all hennes kraftfoder nu (har stått på 0,5 kg D&H build up) för det, ger henne bara så pass att get går blöta så jag får i henne kiselguren, E-vitaminerna samt enzion
Verkade till bakhovarna idag iaf så nu är det inte någon belastning på hovväggar samt lamellranden som innan, hon har både sprickor och blödningar i hovväggarna så inte konstigt hon är ömfotad. På fredag blir nog vår första ridstund. Tänkte att vi kunde skritta med kompisen ut fram tills de värmt upp sedan hoppa av och traska en runda i skogen för hand
Idag gick vi en lite runda och hon var hur cool som helst
Gnäggade ett par gånger först sedan traskade hon på, om så i diket men iaf. Hon kunde ställa sig och äta samt traska förbi en galen shettis och ett russ samt bli omkörd tätt bakifrån av en HD utan att hon reagerar