Vi Newbies Nr 2!

Sv: Vi Newbies Nr 2!

*mumlar lite* har ni tagit newbiesemester? ;)

Lasse är frisk igen och går på lite bete med mammas nordsvensk. Ubbegubbe står i Lasses fd sjukbox med bandage runt "låret" bak sen igårkväll :arghh: Så gick det med den igångsättningen efter vilan (förbaskat!) och Ubbe som verkligen höjt sin kvalité i skritt och trav och vi närmade oss galoppen (igen..).

Stackars gullegubben. Och stackars min plånbok! Men vad gör man inte för sina djur! Love em :love:

*kl*

På fredag blir jag storhäst ägare igen :D Ai-chan som jag kallar henne är ett 2 årigt korsnings sto paint/nordsvensk. Hon är inkörd men kommer bara träna henne från marken ett tag nu då hon är ganska tunn över ryggen. Sedan är tanken att sitta in henne i oktober-november i skritt och trav sedan får hon vila till februari sedan kör vi igång igen om allt går som det ska :)

Här är 2 bilder som jag fått av säljaren på Aisha som hon heter. Ni kan räkna med en bildbomb på fredag när hon är på plats :angel:

null_zps17c01f9f.jpg

null_zps284b2678.jpg

* skäms* har faktiskt tagit newbiesemester... ;)

Blev en redig dip i motivationen när jag gav upp om ett bra sätt att padda upp den nya sadeln på, att den sedan behöver ridas in för att anta formen efter hästen gör ju att den kommer sitta illa tills dess... Men för stor är den iaf, så nu blir det till att sälja sadel igen! *weii* enda fördelen är att hon under tiden vi varit sadellösa kommit så ur form att gamla sadeln nu passar hjälpligt!

Men på körningsfronten så har jag legat i efter tipset från er kära newbies att köra in tanten. Hela vintern har jag renoverat och rockarden är nu tillräckligt klar för att sätta henne i vagn och provköra några rundor. Så när jag lyckas skrapa ihop medhjälpare så ska vi köra! ( alla hjälper jättegärna till, i teorin.. I verkligheten så har ingen tid...)
Fram tills dess kör vi korta pass lydnad och lösgörande i gamla sadeln, och tanten sköter sig så otroligt fint! :love:

Hoppas kunna ta nå bild när jag förhoppningsvis sätter tanten i vagn imorgon! ;)

Vilken fin flock du fått nu när de går tillsammans!! Gudasöta är de juh!
Och lasseliten ser ut att vara en blivande starthäst i kommande americana- dagar på Täby, bra att han går snabbjobb redan nu så hjärta och lungor utvecklas ordentligt!! ;p

Ingen brun är den andra lik men om man ändå inte ser skillnad på dem så är det Casper som har en vit nos, Lasse som har ett sträck "blääääs" och Ubbe han har inget :p

Ååååh, jag hade velat starta Ubbe på Täby! Dumma, dumma vår och sommar med alla dess konstigheter och skador! Nästa år kanske!

Nä dom är verkligen inte varandra lik, trots färgen! Avundas alla med bruna hästar i smyg, en stickelhårig fux är inte lätt att färgmatcha.. Just nu har jag en eldorange häst med orange sadel, ljusorange träns ( nytt, toknöjd, lär visa bild på det.) och mörkorange tyglar...
Inte jättesnyggt, men det är bara att fortsätta att fulmatcha! ;)

Määän! Säg till om det blir start nästa år, så kommer jag ner och hjälper till och hejar på!! Vore galet roligt!!

Ja, blir det inte start nästa år så vette fan alltså! Nu slänger jag ju min icke existerande westernhatt på hyllan och satsar på Ubbes hoppkarriär i höst så det åtminstone går att mängdträna för tränare (syrran, jag är så bortskämd med en klok hippolog i familjen :d). Så tar jag westerntränare när det går!

Glömde ju svara... du kanske ska köpa en svart hoodie och sy dit eldröda, fuxröda flames?

*kl*

Min westernsadel anlände idag :D Ingen aning om den passar och lär ta ett par veckor innan jag kan kolla med men för vad jag fick ge så ser den väldigt trevlig ut :) Är en märkeslös som jag tänkt ha som inridningssadel samt låta hene bygga muskler i (om den nu passar). För att senare köpa en dyrare sadel. Annars går allt bra med Ai-chan, hände lite på henne igår och det var inte en reaktion från hennes sida :love:

dsc_2036_51fffd8e9606ee726ba9ad01.jpg

689feda8fc5311e29efd22000a1f9a07_7.jpg

Kul att det går så bra med Ai-chan :) Själv har jag nästan suttit på Lassemannen, jag stod på en sten ute i hagen och han kom och kliade sig mot mina knäveck så knäna vek sig och jag satte mig nästan på honom :rofl:

KL.
Ubbe gillar inte sårvård alls. Jag får spruta på väteperoxid snabbt och smidigt för att sedan spruta rent med vatten, men han är inte nöjd, hytter med bakbenet och stampar omkring. Men att jag sedan sitter och pillar rakt i såret med en tops med Lotagen... ja, ni ser ju!

999571_10201790330822765_345356235_n.jpg

Kunde inte hålla mig ett par veckor XD Idag fick Ai-chan sadel på sig för första gången, och den ser till och med ut att ligga helt ok på henne :D

dsc_2121_5201574d9606ee74aa5ba7b6.jpg

dsc_2122_5201574ee087c30ca7f9d04f.jpg

Det ända som jag kommer att tanka på är... Förlåt! TÄNKA på *bensinreklamen* Är så bommen verkligen ligger i balans så inte bom eller skirt trycker ner baktill. Ser lite risky ut på bilderna tycker jag. Men håll bara ett öga på det och likaså att bommens form överenskommer med Ai-chans bogblad.

Lasse är gipsad igen, av mig, i väntan på hovslagare och veterinär. Så blir jag tyst igen så är det av ren trötthet. Hovslagaren var förvånad att Lasse inte haft gips på sig längre och jag är lite ledsen över att han inte kunde komma själv för ett par veckor sen för verkning, då hade han kanske satt på gips. Men vad gör man. Vi får se vad detta är, om det är samma eller något annat.

Senast ändrad:

Neej vad tråkigt, orättvist att du ska ha sån otur!
Jo, men man får hoppa och ändå ha ett westernhjärta när ickeexisterande hatten ligger på hyllan! * lovar*
Självklart ska ja ha en hoodie med flames! Och kanske en svanspåse med! ;p

Fantastiskt Fin häst - och sadel du har urkella! Dreglar lite varje bild jag ser av henne! ;)

Fö Hr jag just lovat en klasskompis en ridlektion ( häst) - som han så snyggt förtydligade! Roliga bilder kommer! ;)

Den ligger inte riktigt korrekt på bilderna. Kastade bara upp den för att se hur hon reagerar på den och av igen :) Nu ska jag träna på uppbindningsstocken hur jag ska kasta upp den lite lättare innan jag kommer testa den igen och då gå igenom lite mer om var den ligger och hur den ligger :p

Gud vad tråkigt med lilla Lasse mannen :( Hoppas det inte är något allvarligt.

djezima: ja hon är fin lilltösen :love:

daca4a74ff7b11e2b9a022000a1fa535_7.jpg

689feda8fc5311e29efd22000a1f9a07_7.jpg

Det va inte hoven! Wohoo! Troligen högre, muskel eller så. Han ska vila och så får tiden avgöra.

Liknande trådar

Fordon Jag letar ny bil. Jag har hittat en som är intressant. Den har baspaket och en mindre motor, men det gör att jag för samma pris får en...
2
Svar
27
· Visningar
1 110
Senast: Trott
·
Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
784
Senast: animalasia
·
Juridik & Ekonomi (Tråden delvis inspirerad av Willes tråd om sjukersättning) Om man får godkänt sjukersättning på deltid, t.ex 25 eller 50%. Och om man...
Svar
6
· Visningar
784
Senast: Rosett
·
Småbarn Det här med talet. Hur kan det vara så olika? Vår första bubblade 3-ords meningar vid 18 månader. Vår andra fyller snart 2 år och har...
2
Svar
24
· Visningar
2 112
Senast: Mirtai
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar