Psykologer brukar vara bra på att dra ur en saker och de möter deprimerade människor varje dag, det vet att det kan gå upp och ner. Har du dessutom fått remiss från läkare så lär hen inte avfärda dig. Jag ville inte ens erkänna för mig själv att jag var deprimerad. Ändå satt jag och grät hos psykologen och gjorde det i princip alla gånger jag var där. Fick gå 1 gång i veckan i 8 veckor och sen drog vi ut lite mer på det och sen ett längre uppehåll p g a semester. I oktober var jag "färdig" (det blir man ju egentligen aldrig, jobbar på detta varje dag men färdig hos psykologen) och har ett uppföljningsbesök i januari som de tydligen alltid har på min VC, vi satte det i samband med att jag ska sluta med Sertralinet för att få lite stöd med det.
Nu gled jag iväg lite men det det jag ville säga var att du inte behöver oroa dog för att psykologen ska anse att du är för frisk, de brukar vara duktiga på att se igenom folk. Och försök vara ärlig så kommer det går bra. Hoppas du kommer till någon som du känner förtroende för, det gör väldigt mycket.
Nu gled jag iväg lite men det det jag ville säga var att du inte behöver oroa dog för att psykologen ska anse att du är för frisk, de brukar vara duktiga på att se igenom folk. Och försök vara ärlig så kommer det går bra. Hoppas du kommer till någon som du känner förtroende för, det gör väldigt mycket.