Det är helt sjukt hur uselt psykiatrivården i sverige fungerar i bland. Jag blir så FÖRBANNAD över att man i de fallen som man är som mest skör och svag så är det då man behöver kämpa som mest för att få vård eller prata med någon. Och att när man går till vårdcentralen för att få en remiss till en psykolog pga depression så har dom numera som standard att man måste ha testat antidepressiv medicin INNAN man kan få chans att prata med en psykolog pga att det är så stor efterfrågan? Alltså?!
Jag har själv tampats med till- och från- depression, ångestproblem och ätstörningar i olika former i 7 års tid nu så jag har hunnit träffa en hel del nötter men även en del änglar som jobbar med psykisk ohälsa. Jag vill så himla gärna hjälpa till och förbättra vården, få fler att engagera sig och utveckla kunskapen inom detta område, men hur?! Känns som att man är helt hjälplös och att antalet som mår dåligt idag bara ökar och ökar...
Jag har själv tampats med till- och från- depression, ångestproblem och ätstörningar i olika former i 7 års tid nu så jag har hunnit träffa en hel del nötter men även en del änglar som jobbar med psykisk ohälsa. Jag vill så himla gärna hjälpa till och förbättra vården, få fler att engagera sig och utveckla kunskapen inom detta område, men hur?! Känns som att man är helt hjälplös och att antalet som mår dåligt idag bara ökar och ökar...