Man kan väl få tillbaks symtomen man hade innan man började med antidep? Vet inte om mirta är så men har läst om andra.Jag håller på att sätta ut mirtazapin, för 14 dagar sedan delade jag tabletten i hälften (15 mg) och gjorde så i 7 dagar. Dom första 2 dagarna kände jag ingenting och tänkte "oj vad skönt inga utsättningssymptom" men sen 3dje dagen började jag känna mig konstig. Mådde illa, olust, magsymtpom ökad ångest, detta höll i sig. Och på den 7e dagen tog jag bort medicinen helt, 3 dagar efter jag gjort det började jag må ännu sämre sjuk ångest, illamående, aptitförlust, grym huvudvärk osv.
Nu har det som sagt gått 7 dagar sedan jag tog bort den helt, och jag mår inte bra alltså! Kan jag ha utsättningssymptom fortfarande, eller är detta helt enkelt besvär som nu kommit tillbaka efter att ha slutat med medicinen?
Jag har ätit den i 8 år, och kände mest att anledningen att jag ville testa att sluta, är för att jag har värk i fingrar (står med som ovanlig biverkan) och om det finns minsta chans att jag blir bättre så tänker jag ta den.
Sen är man ju också lite som i en dimma på dagarna... vill mest se hur jag är utan medicinen.
Vet dock inte hur länge jag pallar med att må så här uselt, vet inte om det är utsättningssymptom eller om det är mina ursprungliga problem som märks mer nu.
Jag tog 7,5-15 mg mirtazapin i våras-somras men fick inte utsättningsbesvär (inte tänkt på det iallafall).
Om du ätit den i 8 år så behöver nog kroppen lite längre tid på sig att vänja sig att vara utan den. Har du pratat med din läkare eller behandlingsansvarige om detta?