Men vad dumt! De borde kunna anteckna i journalen att den diagnosen är fel.Jag blev diagnostiserad bipolär fast jag hade add för tio år sedan. De trodde jag hade det pga. mina snabba vändningar, blev jätte deprimerad för jag kände ju själv att diagnosen inte stämde och gick jag dit och var glad så tyckte de att jag var manisk, gick jag dit och var tyst så var jag deprimerad och så höll det på.. har testat medecin och mådde så fruktansvärt dåligt av dem och till slut så fattade min läkare(efter ett år) att diagnosen var fel tack och lov. Värsta av allt är att diagnosen inte tvättats bort utan att den förföljer mig i sånna där hälsodeklarationer för att få sjukförsäkring via jobbet så jag får inte ta del av den dels pga. den diagnosen som jag inte ens har(men vilket försäkringsbolag orkar sitta och läsa 300 sidor lång journal..)
Jag har blivit feldiagnostiserad med en personlighetsstörning men min dåvarande kurator sa att hon skulle skriva att den inte är aktuell längre. Det finns ett "avsnitt" eller vad man ska säga, där de skriver diagnoserna, iallafall är det så på pappersjournaler som jag har fått ut tidigare, diagnoserna stod på första sidan.