Åh ja, jag känner igen det där väldigt mycket. Det förutsätts liksom att lidandet minskar när man gör något vanligt och vettigt, typ sitter och tar en fika när det egentligen kan kännas ännu mer tröstlöst i sådan situationer för även om man agerar som sig själv är man ju inte sig själv. Man kanske tom kan skratta men skrattet är inte förankrat, det landar ingenstans inom en, man återvänder direkt till den där jävla tomheten och äcklet trots leendet på läpparna. Usch. "Roliga saker" kommer liksom inte att liva upp, de kommer snarare behöva kämpas igenom för att bereda möjlighet för verkliga upplivande situationer i någon diffus framtid. Och det där är nog väldigt svårt att förstå tror jag.
Depressionen är så kompakt, så kvävande, den drar i alla ens hårstrån, ens muskler, ens skelettben. Nedåt nedåt nedåt. Och just eftersom att den är så fullständigt omfamnande i sin karaktär så kan bara små små glimtar av ens tidigare jag upplevas i en själv. Omgivningen ser en glad tjej när man skrattar åt någonting. Själv minns att det en gång fanns en tid då skrattet var en verklig manifestation av ett sinnestillstånd och så vill man gråta eller stänga in sig igen
.
Åh jag hoppas verkligen att du mår bättre snart singo! kram kram kram kram till dig!