Jag skämtar om det för att det är obehagligtJag kanske är ovanlig, men jag skulle inte kunna skämta om det där med frysen eller liknande. Tycker det är obehagligt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag skämtar om det för att det är obehagligtJag kanske är ovanlig, men jag skulle inte kunna skämta om det där med frysen eller liknande. Tycker det är obehagligt.
Det var mest ett skämt på att han inte skulle ha förstått #metoo för att han skämtade om det.
Men om man inte känner varann särskilt väl skulle jag dra öronen åt mig av ett metooskämt. En del som skämtar om det verkar bagatellisera hela rörelsen, och då måste jag ifrågasätta. Om jag inte gör det kan han tro att jag bekräftar bagatelliserandet.
Det är samma sak att svepa höger och att trycka hjärta. Personen som superlajkade dig kommer komma upp i flödet med en blå ram.Vad är skillnaden på Tinder att trycka hjärta dvs att man gillar någon eller att swipa höger? Blir det inte samma sak?
Sen fick jag ett meddelande att jag fått en Superlike... men sen hittade jag inte vem det var?
Aha.. tack för svar...Det är samma sak att svepa höger och att trycka hjärta. Personen som superlajkade dig kommer komma upp i flödet med en blå ram.
Jag är kass på höger och vänster och litar därmed inte på mig själv att jag skulle swipa åt rätt håll.. Höger och vänster och att göra saker åt olika håll lyckas aldrig fästa sig på rutin i min hjärna.Vad är skillnaden på Tinder att trycka hjärta dvs att man gillar någon eller att swipa höger? Blir det inte samma sak?
Sen fick jag ett meddelande att jag fått en Superlike... men sen hittade jag inte vem det var?
Det som hände var att jag klappade honom på rumpan när vi höll på att skoja (något han verkade vilja). Då skrattade han och sa metoo någonting.
Ni andra som dejtar, hur flyttbara är ni i ert liv just nu/i framtiden?Om ni skulle träffa någon från en annan stad eller någon med planer på/en vilja att flytta, skulle det vara ett hinder? Eller kanske något positivt?
//r
Angående swipa eller trycka på gilla-Jag är kass på höger och vänster och litar därmed inte på mig själv att jag skulle swipa åt rätt håll.. Höger och vänster och att göra saker åt olika håll lyckas aldrig fästa sig på rutin i min hjärna.
Jag trycker alltså alltid på knapparna, symboler har min hjärna inga problem att koppla rätt.
Tagit för givet att det är bara olika sätt att göra samma sak på.
De närmsta åren vill jag vara kvar på mitt jobb vilket är inne centralt i sthlm så jag behöver bo så jag kan ta mig dit några dagar i veckan samt att jag har lite andra projekt i sthlmsområdet.Ni andra som dejtar, hur flyttbara är ni i ert liv just nu/i framtiden?Om ni skulle träffa någon från en annan stad eller någon med planer på/en vilja att flytta, skulle det vara ett hinder? Eller kanske något positivt?
//r
Fast det här kan man lika gärna tolka som att du klappade någon på rumpan innan du var helt säker på att han ville det, "verkade vilja". Han kanske inte uppskattade det, eller inte visste hur han skulle hantera situationen, och så slank det ur ett skratt och ett konstigt skämt. Fråga honom istället när ni ses nästa gång så får du klarhet![]()
Vad menar du?Angående swipa eller trycka på gilla-
Gillande syns väl även om det inte är ömsesidigt? Dvs medan matchen måste båda matcha för att den andra ska se det?
@Alexandra_W OkejÅh
Hoppas han verkar vara flyttbar på sikt då?
Vad är det som är avgörande för dig att du inte är flyttbar (om det är ok att jag frågar)?
@stjarnhimmel Okej, du är rörlig alltsåSkulle du kunna tänka dig en långväga flytt eller har du någon särskild radie? Vill du hem till Sthlm (eller om du har nåt annat tidigare hemma) sen på sikt?
//r
Det va han som skämtade genom att böja sig fram framför mig så jag fick hans röv i ansiktet nästan.
Vi va påväg till sängen för att ligga. Jag slog inte hårt heller.
Jag kan såklart passa på att fråga det när jag tar upp hans skämt men han kommer förmodligen bara tycka jag är konstig som skulle misstänka det.