Vi dejtar vidare - del 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tänk att folk kan betala för Tinder men inte ens anstränga sig för att skriva en presentation och de har bilder som är suddiga eller att man knappt ser personen..
Sen undrar de säkert varför de inte får matches och varför tjejer inte hör av sig...
Om den personen undrar om varför så kan man ge ett konkret tips om något som personen kan förbättra men det betyder inte att den helt plötsligt får massa matches. Det finns väl även en hel del killar med både presentation och skarpa bilder som du sveper vänster på?

Det skulle jag överhuvudtaget inte bry mig om, känner massor med trevliga seriösa människor som skulle kunna dra ett sådant skämt. Men om det är känsligt för dig så ta upp det med honom.

Jag tycker inte jag är speciellt känslig. Jag tycker bara inte det är ok att man skämtar om sexuella trakasserier, våldtäkt etc. Särkilt inte om man är man och inte har en aning om hur det är att utsättas för det.

Man brukar ju inte skämta om rån, misshandel, mord... så varför är det ok att göra det om ovanstående?

Om den personen undrar om varför så kan man ge ett konkret tips om något som personen kan förbättra men det betyder inte att den helt plötsligt får massa matches. Det finns väl även en hel del killar med både presentation och skarpa bilder som du sveper vänster på?
Jo det är klart. Men eftersom det är så många utan presentation så finns det säkert folk där som jag hade varit intresserad av att lära känna om jag fått veta lite om dem.
Det är bara synd att de inte ger en den chansen.

Jag tycker inte jag är speciellt känslig. Jag tycker bara inte det är ok att man skämtar om sexuella trakasserier, våldtäkt etc. Särkilt inte om man är man och inte har en aning om hur det är att utsättas för det.

Man brukar ju inte skämta om rån, misshandel, mord... så varför är det ok att göra det om ovanstående?
Det skämtas det också om.

Det gör man väl ioförsig? Skämtar om rån, misshandel och mord alltså. Jag har gått på dejt "under förutsättning att du inte styckar mig och stoppar mig i frysen?" eller skojstulit någons tårta på fikat eller liknande. Det finns massor av skämt om detta. Sen kan det ju vara knepigt att hålla sig på en lagom nivå.

Jo det är klart. Men eftersom det är så många utan presentation så finns det säkert folk där som jag hade varit intresserad av att lära känna om jag fått veta lite om dem.
Jo men det är ingenting som är könsbetingat. Jag sveper på båda könen eller ja mest tjejer och det ser ungefär likadant ut när det kommer till kvalitet på bilder och presentation, det som skiljer sig är innehållet.

Det är även enormt stor skillnad i hur interaktion sker efter match, är det en tjej man matchar med så är chansen väldigt lite att hon skriver först (är väl säkert många tjejer som egentligen inte är så jätteintresserade av tjejer som sveper på tjejer också) och skriver de först så är det i väldigt många fall tjejer som letar tredjepart till trekant.

Killarna är i allmänhet mycket mer aktiva när det kommer till att skriva först och att driva konversationen.

@Myblackcat För mig skulle det hänga på hur väl vi kände varann, om ett metooskämt var okej eller inte. Känner man varann så vet man ju vilken gemensam jargong man har, och vilka ämnen man gemensamt skämtar om. Man känner dessutom varandras värderingar. Men om man inte känner varann särskilt väl skulle jag dra öronen åt mig av ett metooskämt. En del som skämtar om det verkar bagatellisera hela rörelsen, och då måste jag ifrågasätta. Om jag inte gör det kan han tro att jag bekräftar bagatelliserandet.

Återknyter till mitt inlägg.
för att en del inte fattat att det är just det som det handlar iom.

Det finns en vulgärversion om det att kvinnor blir förnärmade om man tar på dem och att alla komplimanger och all beröring kommer att tolkas som trakasserier.
De orkar inte fördjupa sig i det. För de har inte varit berörda av det.

...De har antagligen bara hört samma källor som hävdar att feminister är manshatare tex.

Jo men det är ingenting som är könsbetingat. Jag sveper på båda könen eller ja mest tjejer och det ser ungefär likadant ut när det kommer till kvalitet på bilder och presentation, det som skiljer sig är innehållet.

Det är även enormt stor skillnad i hur interaktion sker efter match, är det en tjej man matchar med så är chansen väldigt lite att hon skriver först (är väl säkert många tjejer som egentligen inte är så jätteintresserade av tjejer som sveper på tjejer också) och skriver de först så är det i väldigt många fall tjejer som letar tredjepart till trekant.

Killarna är i allmänhet mycket mer aktiva när det kommer till att skriva först och att driva konversationen.
Jag håller inte alls med om att män skulle vara mer aktiva i att skriva först eller hålla igång situationen. Jag skulle säga att jag i 80-90% av fallen är den som både skriver först och håller igång konversationen efter det.

Det gör man väl ioförsig? Skämtar om rån, misshandel och mord alltså. Jag har gått på dejt "under förutsättning att du inte styckar mig och stoppar mig i frysen?" eller skojstulit någons tårta på fikat eller liknande. Det finns massor av skämt om detta. Sen kan det ju vara knepigt att hålla sig på en lagom nivå.

Jag tycker inte jag hör det, inte bland de jag umgås med. Men såklart så finns det.

Ok ja jag tycker bara att det är märkligt att man inte ger sig själv chansen.
Å andra sidan är de nog ute efter andra personer än mig- dvs jag vill ha en text att gå på och veta något om personen. Men andra som inte har texter går väl helt på utseendet antar jag.

@Myblackcat För mig skulle det hänga på hur väl vi kände varann, om ett metooskämt var okej eller inte. Känner man varann så vet man ju vilken gemensam jargong man har, och vilka ämnen man gemensamt skämtar om. Man känner dessutom varandras värderingar. Men om man inte känner varann särskilt väl skulle jag dra öronen åt mig av ett metooskämt. En del som skämtar om det verkar bagatellisera hela rörelsen, och då måste jag ifrågasätta. Om jag inte gör det kan han tro att jag bekräftar bagatelliserandet.

I mitt fall så känner vi inte varandra särskilt väl. Jag vet inte vad han tycker om metoo, feminism osv. Det jag har berättat är att någon hade sex med mig när jag sov (om han kommer ihåg). Oavsett är han osmidig när han drar ett sånt skämt med en kvinna han knappt känner och inte vet vad jag varit med om.

Sedan finns ju risken att han har sunkig kvinnosyn. Det måste jag ta reda på snart, innan jag får mer känslor.

Det är säkerligen olika i olika miljöer/umgängeskrätsar, men humor används ofta som led i samhällsdebatter? Och då även om allvarliga teman som inte är "roliga" i utgångspunktet...

Jag kanske är ovanlig, men jag skulle inte kunna skämta om det där med frysen eller liknande. Tycker det är obehagligt.

I mitt fall så känner vi inte varandra särskilt väl. Jag vet inte vad han tycker om metoo, feminism osv. Det jag har berättat är att någon hade sex med mig när jag sov (om han kommer ihåg). Oavsett är han osmidig när han drar ett sånt skämt med en kvinna han knappt känner och inte vet vad jag varit med om.

Sedan finns ju risken att han har sunkig kvinnosyn. Det måste jag ta reda på snart, innan jag får mer känslor.
Ja, det låter helt klart osmidigt! Jag skulle också vilja ta reda på varifrån det där skämtet kom, så att säga.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 572
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 751
Senast: Mineur
·
Övr. Hund Ja! Nu fick jag öppna tråden! Nu kör vi vidare här :heart
5 6 7
Svar
136
· Visningar
8 848
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 219

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• ”Hund” 2005-2010
  • Kattbilder #10
  • Valp 2025

Hästrelaterat