Vems hund skulle ni vilja ha

Sv: Vems hund skulle ni vilja ha

Jaha! Kan man få en gubbe på köpet så vill jag också ha hund av dig!! *räcker upp handen* :D
 
Sv: Vems hund skulle ni vilja ha

Jaha! Kan man få en gubbe på köpet så vill jag också ha hund av dig!! *räcker upp handen* :D

:rofl: Inte visste jag att gubben var ett extra försäljningsargument. Han är lite tjurskallig vad det gäller hundar, ickejagande raser göre sig inte besvär. Men annars är han rätt trevlig, så jag kan kanske få ut lite extra om han följer med på köpet... *funderar*:D
 
Sv: Vems hund skulle ni vilja ha

Då ligger jag bra till för ett byte då iom att jag har jakthund :D
 
Sv: Vems hund skulle ni vilja ha

Då ligger jag bra till för ett byte då iom att jag har jakthund :D

Fast enda anledningen till att byta bort honom är ju att jag vill ha en grandis. Hela huset fullt med jagande hundar (och gubbe då) har jag ju redan.

Får jag ingen grandis i inbyte tror jag att jag behåller gubben. Han står ju trots allt ut med 7 hundar inomhus...;) Till jag blir pensionär har jag nog lyckats tänja på hans tjurskallighet vad det gäller raser:D
 
Sv: Vems hund skulle ni vilja ha

Aj då :cool: :rofl: Å andra sidan var det ju tur de för jag vill nog ha kvar min lilla pärla :D

ack den som ger sig.....har du prövat med "byta ut" metoden? När två av de sju är borta så finns det ju faktiskt plats för 1grandis ;)
 
Sv: Vems hund skulle ni vilja ha

Aj då :cool: :rofl: Å andra sidan var det ju tur de för jag vill nog ha kvar min lilla pärla :D

ack den som ger sig.....har du prövat med "byta ut" metoden? När två av de sju är borta så finns det ju faktiskt plats för 1grandis ;)


Nja, platsmässigt är det inga större problem. Han har vant sig genom åren att snava över hundar och dela med sig av soffan. :D Det han lider av är det gamla vanliga "gubbsyndromet" - om det inte är den modellen jag uppskattar har de inget syfte. Väldigt vanligt fel hos gubbar, finns även som varianten; "alla som inte gör som jag gör fel" :angel: Tack & lov är han inte drabbad av det!
 
Sv: Vems hund skulle ni vilja ha

Oj:o
Hon tackar ödmjukast.

Jag vet faktiskt inte heller...men jag har ju träffat PIRUs båda och jag gillar verkligen PIRU, honom skulle jag kunna ha med när jag vill ut o springa och upptäcker att det är becksvart ute(jag är mörkrädd:o )...då kan han skydda både mig och Nikita:D :angel:

Gnists jämtis är fiin...fast jag bor nog lite fel för en sån vovvs.
 
Sv: Vems hund skulle ni vilja ha

men! då är jag perfekt för din karl! jag byter ut schäfern mot en cocker och så har jag redan en labbe (utmärkt jakthund *host*) och sedan kan vi leva lyckliga i alla våra dar!
 
Sv: Vems hund skulle ni vilja ha

men! då är jag perfekt för din karl! jag byter ut schäfern mot en cocker och så har jag redan en labbe (utmärkt jakthund *host*) och sedan kan vi leva lyckliga i alla våra dar!

:idea: Det får nog bli så att du auktionerar ut din schäfer (och håller tyst om labbens lämplighet som jakthund;) ) sedan skickar jag gubbe med tillhörande kl.münsterländer & beagle. Då kan jag ta emot Atlas - för det är ju fortfarande en grandis jag ska ha om det ska vara värt att byta bort gubben. Dessutom vill jag inte vara utan mina cockerlockar :love:

Tänk om gubben visste att han så eftertraktad på bytesmarknaden. Vem hade kunnat tro det om en begynnande tunnhårig och något tjurskallig 40+are? :p Fast jag gillar honom ju, :love: så det är kanske inte så konstigt. :D
 
Sv: Vems hund skulle ni vilja ha

*skrattar* Atlaz tycker inte om gubbar heller så det blir kanske någon ömsesidig hatkärlek mellan gubben din och "lilleman" ..

Hm.. Men det verkar lösa sig nu iaf, ska träffa en tjej nästa helg som är väldigt intresserad. ( håll tummarna )
 
Sv: Vems hund skulle ni vilja ha

Hon är mest *puss puss puss puss puss puss* För hon är så go. Uppfostrad? Nja... Men man förlåter henne allt. Det är nog mitt största bekymmer att jag tycker om hennes uppenbarelse så mycket att hon får göra vad hon vill :angel:

*gnuggar händerna över alla spekulanter som trillar in*
MOHAHA
 
Sv: Vems hund skulle ni vilja ha

Aningsfulls fröken Julie skulle jag inte tacka nej till, men om jag ska
vara lite roligare och välja en ras som jag inte redan har så skulle jag gärna ha Pirus Jääkeri.
 
Sv: Vems hund skulle ni vilja ha

Inte för att jag vill ha nån annan än min egen. Men om jag måste välja så blir det Dorros briard. Jag har ingen aning om hur den hunden är, men det är ju en briard, då kan väl inget vara fel?;) (fast eg är det "fel" kön)
 
Sv: Vems hund skulle ni vilja ha

Jag känner knappt till alla Bukehundar, så jag tror jag behåller min ;)
 
Sv: Vems hund skulle ni vilja ha

Ok då ska vi se.

Jag börjar med Ambras Gabbi:love: lilla ligistungen får hon behålla.:angel:

Sen gärna en av Gnists nåldynor.:p

Kimzors söting tack-tack

Lillaloppans slyngel slinker hit den också:)

Åh vad heter den söta lilla hunden som sitter i solen med en pipmojäng i munnen, eller leker "bump ugly" med gosedjuret. Den vill jag också ha.:love: Jo Aningsfulls sötis så var det.

Sen räcker det nog tror jag, börjar kännas trångt i lägenheten.:D
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Vems hund skulle ni vilja ha

Åh, kan ju ej namnen(nicken) på ägarna!

En tjej som har en schäfer och en DSG. Vill ha DSG:n! En hanhund.. hon har en varg som avatar bild... hennes DSG vill jag ha!

Sen är det en tjej som har weimaraner.. och det är ju min favvo ras. Så en av dom skulle det nog kunna bli med. En korthårig.

//Mimmi
 

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
981
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
24
· Visningar
1 105
Senast: Vovve
·
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 665
Senast: Tantan
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
10 11 12
Svar
228
· Visningar
12 258
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp