Vem ringer man?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Duscha kan man göra senare ( vet inte om man får duscha där du är nu?) Det är onajs att känna sig oduschad men inte hela världen. Skolan kan man ta igen, det ordnar sig så småningom. Känns det ok att ha åkt in iallafall?
Det finns dusch men jag har inga egna rena kläder med mig och duschen är antagligen av den sorten som bara släpper ner vatten uppifrån, så det blir omöjligt att tvätta underlivet. Jag har heller inte några egna hygienprodukter med mig och vill inte ha något annat än mitt egna.

För övrigt så kommer det kosta mig 100 kronor per dygn att ligga inne. Jag har dåligt med pengar. Och skjukresan kommer kosta pengar. Jag ska förflyttas till mitt lokala sjukhus.

Det finns dusch men jag har inga egna rena kläder med mig och duschen är antagligen av den sorten som bara släpper ner vatten uppifrån, så det blir omöjligt att tvätta underlivet. Jag har heller inte några egna hygienprodukter med mig och vill inte ha något annat än mitt egna.
Det är väl klart att det går att tvätta underlivet ändå, med en sådan dusch. Men jag förstår att det inte känns så lockande med sjukhusdusch etc.

Rena kläder finns på avdelningen. Jag har legat inne i flera månader i sträck med sån dusch, det är omständligt, men det går att bli ren.

Försök att fokusera energin på ditt mående och inte detaljer nu.
Ta hand om dig!

Jag fattar nog ändå inte hur man gör. Står man på händer och häller ut vattnet mot fifi eller hur gör man?

Du kupar ena handen precis under fifi och häller vatten från muggen över blygdbenet, så det rinner ner i den kupade handen och tvättar med den genom att ”trycka den” mot fifi. Du kan också använda en blöt trasa att tvätta med om det är enklare.

Jag fattar nog ändå inte hur man gör. Står man på händer och häller ut vattnet mot fifi eller hur gör man?
Eller sitt ner på huk, med skålen/bäckenet (det är väl så den kallas, skålen?) framför dig och tvätta sen med handen. Fyll skålen och skölj uppifrån. Upprepa några gånger.

Man behöver inte bli superren i underlivet. Slabba utanpå med lite vatten i handen är alldeles lagom. Berätta för personalen att du är orolig över kostnader om det känns jobbigt och berätta att du är hungrig och inte har ätit. Det värsta som kan hända är att det inte hjälper men då har du gjort så mycket du kan för stunden.

Vi har bara gått i samma klass i två och en halv månad. De känner mig inte.
Nej, man kanske inte känner någon på djupet efter 2½ månad. Men den del av dig som de hunnit lära känna har ju uppenbarligen inte lyckats skrämma bort dem utan de tycker att åtminstone den delen av dig är trevlig att umgås med. Kom ihåg att de gillar den Wille som de känner så här långt! :heart

Nej, man kanske inte känner någon på djupet efter 2½ månad. Men den del av dig som de hunnit lära känna har ju uppenbarligen inte lyckats skrämma bort dem utan de tycker att åtminstone den delen av dig är trevlig att umgås med. Kom ihåg att de gillar den Wille som de känner så här långt! :heart
Jag tycker det är så ofta att folk får ett första gott intryck, men att det sen ändras.

Känner inte dig personligen, men heja dig som är där du är! Livet känns skit, men troligtvis kan det inte bli så mycket sämre. Det kommer vara skitmat, dryga rumsvänner, usel dusch, ja masa skit. Men försök se det andra, det finns personal som vill dig väl, som vill hjälpa dig till ett någorlunda normalt liv. Ge dig själv en chans till det, livet behöver inte vara perfekt, det är rätt fint med små halv blessyrer.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har ringt psykakuten två gånger idag, men båda gångerna har jag lagt på luren innan jag kommit fram. Jag tycker inte att mitt...
Svar
6
· Visningar
842
Senast: ginnies
·
Kropp & Själ Jag blev stucken av två getingar (jordgetingar?) igårkväll för lite mer än 24 timmar sedan, när jag pysslade i trädgården och råkade...
Svar
16
· Visningar
714
Senast: ptr
·
R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 455
Senast: Amha
·
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
14 182
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar