Vem ringer man?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag vill bara hem. Jag har inte fått någon lagad mat idag. Och wi-fi fungerar inte. Och sängen är obekväm.
Det känns alltid så för mig i början. Allt är fel, tiden går långsamt och man vill bara åka hem. Men står jag emot den känslan ett par dagar så blir det bättre, jag kommer in i rutinerna och blir mer mottaglig för hjälp.
Så mitt råd är att stå ut, det blir lättare. Prata med personalen om det känns jobbigt eller du är uttråkad. Var ärlig med läkare om hur du mår och om det finns något som kan underlätta för dig på avdelningen.
Vet inte om du är tvångsvårdad eller inte. Men är du där frivilligt så stanna kvar ändå länge läkaren tycker du ska vara kvar, skriv inte ut dig själv för att du får hemlängtan eller bara inte pallar att vara kvar.

Jag är expert på att skriva ut mig själv i förtid om jag är där frivilligt. Men det leder bara till att jag kommer tillbaka till den krissituation jag befann mig i innan och behöver vara inlagd igen, fast den gången inte frivilligt.

Jag hade nog levt om jag fått vara kvar hemma också. Jag har bara ingen livslust och har inte haft på länge.
Fast ingen av oss vågar nog chansa på det pga att du skrev att du hade tagit fram ett rep.

Då är det naturligt att folk agerar och ringer 112. Ingen av oss vill ha någons död på sitt samvete och då chansar man inte utan man agerar.

Du är på rätt plats nu och ja det kommer kännas skit men nu måste du vara totalt ärlig och berätta hur du mår åt läkarna.

Jag känner igen det där. Jag har krisat rejält, blivit inlagd och då vill jag bara hem för att allt är fel där. Men det var ju jätteilla när du var hemma, annars skulle du ju inte hamnat där du är. Du hade tagit fram ett rep. Spela roll om du inte har wifi och sängen är obekväm? Det är inte kul att vara inlagd, jag vet. Men hur mådde du hemma?

Lagad mat får du imorgon, utan att behöva ordna det själv. Det är ju bra.
Jag mår ju inte bättre här än jag mådde hemma.

Jag hade lagad mat hemma i form av matformar, men också panerad fisk som en klasskamrat ordnat till mig och som jag bara behövde värma med lite ris.

Jag har fått hjälp att få wi-fi att fungera. Men det är skit här ändå.

Det är väl bara att be om kläder? Dom har kläder där man kan låna och sen tvättar dom kläderna åt en. Iallafall är det så här.
Jag vill bara ha mina egna kläder.

Jag vill bara hem. Jag har inte fått någon lagad mat idag. Och wi-fi fungerar inte. Och sängen är obekväm.
Jag förstår att det är jobbigt och kämpigt just nu för dig. Inte nog med att du mår så pass dåligt att du har hamnat på rätt ställe för dig just nu, det är jobbigt att vara där också. Det är nytt, okänt, sårbart och obehagligt och inte ditt trygga hem. Jag förstår känslan. Den känslan kommer att komma till ro så småningom, jag tror absolut det. Försök bara ta det lugnt och vila.

Skit i duschen om du inte vill, jag förstår varför du inte vill duscha och jag förstår varför du inte vill vara där alldeles sunkig, men av de två alternativen (att duscha eller att inte göra det) får du välja vilket som känns bäst för dig just nu, vilket som leder till mest lugn för dina känslor. Är det något av tipsen som känns ok att testa så kör på, men se det inte som någon skyldighet att behöva förklara eller försvara något- känns det inte ok att duscha, oavsett anledning så får det vara ditt val det också.

Jag hoppas att du snart kommer hem, men att du mår lite bättre när du kommer hem så att du inte bara ser det så nattsvart som just nu. Det är inte nattsvart, med rätt hjälp hoppas jag att du kan se det också.

Även jag har tänkt på dig nyligen, så visst finns det människor som önskar dig gott!

Jag är hungrig igen. Jag fick en skål med yoghurt och en ynklig näve corn flakes samt ett äpple när jag kom. Sen åt jag tre mackor till kvällsfikat. Men jag känner mig inte nöjd.

Hur vet jag om allt schampo och tvål försvinner då? Jag är jättenoga med sånt och jag vill ju dessutom ha mina egna hygienprodukter, inte nåt random kemikalieskit som någon annan ställt in i duschen. Dessutom har jag inga rena kläder att byta till.
Och ändå så duschade du inte på en vecka när du var hemma. Nu så vill du i alla fall duscha.
Jag hade lagad mat hemma i form av matformar, men också panerad fisk som en klasskamrat ordnat till mig och som jag bara behövde värma med lite ris.
Och ändå så åt du inte mat när du var hemma.
Nu så är du i alla fall hungrig.

Du ville ju bara dö när du var hemma.
Nu så vill du sköta din hygien och äta mat.
Det verkar ju bättre tycker jag.
Det är ju helt normala och friska önskemål.

Och ändå så duschade du inte på en vecka när du var hemma. Nu så vill du i alla fall duscha.

Och ändå så åt du inte mat när du var hemma.
Nu så är du i alla fall hungrig.

Du ville ju bara dö när du var hemma.
Nu så vill du sköta din hygien och äta mat.
Det verkar ju bättre tycker jag.
Det är ju helt normala och friska önskemål.
Jag har varit i behov av dusch länge men har bara skjutit på det tills det nu har nått en hemsk nivå.

Jag åt visst hemma.

Jag vill hem. Frukosten är skitdålig här.

Fan, de ger en fel medicin också. De har hittat på en egen rutin som inte stämmer med min egen rutin. Jag vägrade ta min morgonmedicin för den var fel.

Du ska säga allt det gör åt dem. Inte oss. De vet, förstår och kan. Det kanske inte känns så, men du måste försöka släppa kontrollen.
Det gör jag ju också. Men sen ventilerar jag här också.
Du anser att den är fel, men det betyder inte att den faktiskt är fel i den nu givna situationen som du befinner dig i, så fråga varför du får just den och inte den du anser är mer rätt.
Jo, den är fel. Jag tar min antidepp klockan 14.30. INTE på morgonen. Jag vägrar ta min medicin med kortare intervall än ett dygn. Om jag tar med tätare intervall betyder det att jag överdoserar och dosen ligger redan på maxnivå.

Kl. 13.27 så var du hemma och hade möjlighet att både duscha och äta. Men det gjorde du inte.

Då hade du bara ätit frukost.
Varför åt du inte lunch kl 12.
Jag hade inte orkat ta mig till duschen då än och sen klampade det in ambulanspersonal hos mig.

Jag äter inte lunch vid 12. Jag äter när jag är hungrig, oftast runt halv tre.

Jag är så jävla irriterad på att vara här. Jag vill inte. Allt är fel. Missade nästan frukost också för att ingen talat om när frukosten är. Det var en dålig frukost också.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har ringt psykakuten två gånger idag, men båda gångerna har jag lagt på luren innan jag kommit fram. Jag tycker inte att mitt...
Svar
6
· Visningar
842
Senast: ginnies
·
Kropp & Själ Jag blev stucken av två getingar (jordgetingar?) igårkväll för lite mer än 24 timmar sedan, när jag pysslade i trädgården och råkade...
Svar
16
· Visningar
714
Senast: ptr
·
R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 455
Senast: Amha
·
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
14 182
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar