Vem ringer man?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det gör jag ju också. Men sen ventilerar jag här också.

Jo, den är fel. Jag tar min antidepp klockan 14.30. INTE på morgonen. Jag vägrar ta min medicin med kortare intervall än ett dygn. Om jag tar med tätare intervall betyder det att jag överdoserar och dosen ligger redan på maxnivå.
Då är det alltså inte fel medicin, bara "fel" tid.
Personligen hade jag inte krånglat över en sån bagatell i det läget..

Det gör jag ju också. Men sen ventilerar jag här också.

Jo, den är fel. Jag tar min antidepp klockan 14.30. INTE på morgonen. Jag vägrar ta min medicin med kortare intervall än ett dygn. Om jag tar med tätare intervall betyder det att jag överdoserar och dosen ligger redan på maxnivå.
Men de är utbildade och vet hur man kan ta mediciner. Lita på dem. Att vägra visar ju i och för sig att du är riktigt sjuk just nu, så kanske det är bra att det syns.

Och nu finns det inget jag kan göra. Sängen är obekväm så jag sitter i en jävla fotölj. Obekvämt. Jag vill hem till min soffa.

Men de är utbildade och vet hur man kan ta mediciner. Lita på dem. Att vägra visar ju i och för sig att du är riktigt sjuk just nu, så kanske det är bra att det syns.
Jag litar inte på dem alls. Och jag vägrar ändra min rutin som fungerar för mig.

Jag hade inte orkat ta mig till duschen då än och sen klampade det in ambulanspersonal hos mig.

Jag äter inte lunch vid 12. Jag äter när jag är hungrig, oftast runt halv tre.
Du hade inte orkat ta dig in i duschen på en vecka.
Är det friskt?

Om man mår så dåligt att man har hängt upp ett rep och funderar på att ta sitt liv med det, så får man faktiskt räkna med att det kommer blåljuspersonal och stör. Det är meningen att de skall störa så att du får annat att tänka på.
Och det verkar du ju ha nu.

Den fungerade inte för dig.
Hade den fungerat så hade du ju inte varit där du är just nu.
Om ditt liv hade fungerat så hade du ju varit hemma och mått bra just nu.
Men så är det ju inte.
Ändrade rutiner kommer inte att hjälpa mig.
@Wille Kände du såhär förra gången du var inlagd också?
Nej, jag är mer irriterad och ilsken nu. Allt är bara fel och jag vill bara hem.

Och jag hatar den jävla ventilationen som låter hela tiden.

Nej, jag är mer irriterad och ilsken nu. Allt är bara fel och jag vill bara hem.

Hur vet du att ändrade rutinerna i det här fallet inte kommer hjälpa dig. De rutinerna du har hemma fungerar uppenbarligen inte. För att må bättre måste du lita på dem som är utbildade inom området och dessutom sett betydligt fler varianter på din sjukdom än du har.

Be om att få öronproppar eller lyssna på något med hörlurar kopplade till telefonen. Det finns alla typer av ljud man kan lyssna på via telefonen så slipper du reta dig på ventilationen.

Bra att din energi går åt till att vara arg. Istället för att hata dig själv.

Tror inte något blir bättre av att åka hem. Du är på ett ställe där de är proffs på psykisk ohälsa. Försök intala dig det. Du är inte främsta experten på ditt mående.

Hur vet du att ändrade rutinerna i det här fallet inte kommer hjälpa dig. De rutinerna du har hemma fungerar uppenbarligen inte. För att må bättre måste du lita på dem som är utbildade inom området och dessutom sett betydligt fler varianter på din sjukdom än du har.

Be om att få öronproppar eller lyssna på något med hörlurar kopplade till telefonen. Det finns alla typer av ljud man kan lyssna på via telefonen så slipper du reta dig på ventilationen.
Ändrade rutiner kommer inte att hjälpa för det är fortfarande samma medicin. Och igår ville de inte ge mig min kvällsmedicin. Det är en medicin som har trötthet som biverkning så den är lämplig att ta på kvällen, inte morgonen.

Jag kan inte ha öronproppar och inte heller hörlurar. Mina hörselgångar är för trånga.

Men att tillfälligt ändra medicinrutinen med några timmar kommer inte göra någon skada.

Upplever du att du blir bemött sämre, eller är du bara mer lättretlig ändå?
Jo, jag tror ändrade rutiner kan skada.

Jag är nog mer lättretlig. Jag vill inte vara här. Allt är bara så fel.

Ändrade rutiner kommer inte att hjälpa för det är fortfarande samma medicin. Och igår ville de inte ge mig min kvällsmedicin. Det är en medicin som har trötthet som biverkning så den är lämplig att ta på kvällen, inte morgonen.

Jag kan inte ha öronproppar och inte heller hörlurar. Mina hörselgångar är för trånga.
Det finns hörselkåpor också. Om du ligger i eget rum kan du ju ha ljud på telefonen utan hörlurar om du vill. Fetvadd funkar också. De tussarna kan man anpassa till storleken på hörselgångarna.

Du är i alla fall på rätt ställe nu, vare sig du gillar det eller ej.

Du litar inte på någon. De brukar du ju inte göra. Inte ens proffs får din tillit.
Jag tror det hör ihop med din sjukdom. Du är arg för att du är sjuk. Du vill inte leva för att du är sjuk.

Tror du får försöka tugga i dig att de som är runt dig nu har sett hundratals människor med sjukdom och att de har åratals utbildning och erfarenhet. Bit ihop. Du är där för att det ska bli bättre. Försök att inte kämpa emot så mycket.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har ringt psykakuten två gånger idag, men båda gångerna har jag lagt på luren innan jag kommit fram. Jag tycker inte att mitt...
Svar
6
· Visningar
842
Senast: ginnies
·
Kropp & Själ Jag blev stucken av två getingar (jordgetingar?) igårkväll för lite mer än 24 timmar sedan, när jag pysslade i trädgården och råkade...
Svar
16
· Visningar
714
Senast: ptr
·
R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 455
Senast: Amha
·
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
14 182
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar