Sv: vem köper en ponny för 100 000?
Har aldrig mött någon ponny(häst) som inte skulle kunna göra dessa saker också!
Personligen skulle jag inte köpa en ponny som inte var snäll att sköta om till mitt barn och jo jag tror de är få
Men där återkommer du ju också åter och åter till just den idrottsliga matchningen av ekipaget.
Vad gör vi om den ponny som kan ge de bästa tävlingsresultaten inte är den ponny som är gulligast att pyssla med, inte är den ponny som man kan rida ut barbacka på utan orimliga risker, inte är den ponny som man kan simma i sjön med? Varför är tävlingarna viktigare än den sortens saker? Varför ska man som förälder etablera att tävlingarna är viktigare än den sortens saker?
Hästintresset och ridningen kan ju göras hur brett som helst, eller ganska snävt. Varför drar så många i tråden åt det snäva hållet.
Jag har för övrigt inte talat om att "hålla fast vid saker" (jag antar att du menar ponnisar), utan om hur barnet tänker på och uppfostras att tänka på andra, inklusive djur.
Har aldrig mött någon ponny(häst) som inte skulle kunna göra dessa saker också!
Personligen skulle jag inte köpa en ponny som inte var snäll att sköta om till mitt barn och jo jag tror de är få