Lite ekonomi och tankar om saker man villhöver

Jag tycker ändå detta är intressant, alltså att ta/ge ekonomiska råd över folk på internet. Vi bukefalister har ju väldigt dålig insyn i varandras privatekonomi. Personligen så tar jag hellre ekonomiråd av folk som har god ekonomi själva - men hur vet man det på Buke liksom? :)
Iof har du rätt men man får nog lära sig ta ett forum med en nypa salt, gäller ju alla ämnen här isf. Ekonomisk rådgivning är väl kanske lämpligast av sin bankman.
 
Jag tycker ändå detta är intressant, alltså att ta/ge ekonomiska råd över folk på internet. Vi bukefalister har ju väldigt dålig insyn i varandras privatekonomi. Personligen så tar jag hellre ekonomiråd av folk som har god ekonomi själva - men hur vet man det på Buke liksom? :)

Jag ser nog inlägg/svar på tex Buke mer som en möjlighet att bolla tankar kring det, snarare än ekonomisk rådgivning. Både när jag svarar och när jag frågar :) .
 
Jag tycker ändå detta är intressant, alltså att ta/ge ekonomiska råd över folk på internet. Vi bukefalister har ju väldigt dålig insyn i varandras privatekonomi. Personligen så tar jag hellre ekonomiråd av folk som har god ekonomi själva - men hur vet man det på Buke liksom? :)
Håller helt med. Ett "YOLO-råd", kommer det från någon som är på gränsen till att platsa i Lyxfällan? Ett "Nej, absolut inte", kommer det från en 80-åring med 10 miljoner i likvida medel och inga arvingar?

Inte för att säga emot att spinna vidare: God ekonomi hur? Jag tycker t.ex. att jag har relativt effektiv ekonomi, men jag har ju inte hög lön eller miljoner investerat.
 
Håller helt med. Ett "YOLO-råd", kommer det från någon som är på gränsen till att platsa i Lyxfällan? Ett "Nej, absolut inte", kommer det från en 80-åring med 10 miljoner i likvida medel och inga arvingar?

Inte för att säga emot att spinna vidare: God ekonomi hur? Jag tycker t.ex. att jag har relativt effektiv ekonomi, men jag har ju inte hög lön eller miljoner investerat.
Jag har en hyfsat välgrundad känsla av att ts är en sansad person med koll på ekonomin, dvs ingen Lyxfällan-aspirant ;-) Därav min kommentar att KÖP HOJEN! Om ens hela ekonomi hotas av den eventuella pengaförlusten ifall man tvingas sälja mc:n, vore läget ett helt annat. Verkligen!
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 619
Senast: Squie
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 719
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 222
Senast: Grazing
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
14 823
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp