Varulvslekarnas anmälningstråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nja då faller lite poängen med att ha de där första rollerna tycker jag. Desutom gör den rollen att de goda specialrollerna kan ha koll på varandra och en av poängerna med att gå tillbaka hur det var "förr" är ju att få bort det tycker nog jag. Så det blir ingen spion i den leken.

Däremot är det möjligt att jag har med spionrollen i någon liknande lek längre fram.

När jag började spela var det typ alltid ängel, siare och spion. I en lek med typ 16-17 deltagare vet jag inte hur goda skulle kunna vinna med endast ängel, siare och jägare?

Förr tycker jag ofta att det var för svårt för goda, men nu är det tvärtom alldeles för svårt för onda oftast. Och som nån var inne på (skummade längre bak i den här tråden) att det känns avgjort redan på förhand.

När jag började spela var det typ alltid ängel, siare och spion. I en lek med typ 16-17 deltagare vet jag inte hur goda skulle kunna vinna med endast ängel, siare och jägare?

Å när jag började leka fanns bara de rollerna jag nämnde å det gick det med.

Antalet deltagare totalt tycker jag inte spelar så stor roll? Och i den mån det gör det borde det väl bli lättare för goda att se samband mellan ulvarna ju fler de är.

Dock behöver jag klura lite på hur jag ska balansera det hela, dvs hur många onda det ska vara. Jag vet inte riktigt hur mycket det påverkar att många inte är vana att spela utan att ha vägledning av extrainfo.

Förr tycker jag ofta att det var för svårt för goda, men nu är det tvärtom alldeles för svårt för onda oftast. Och som nån var inne på (skummade längre bak i den här tråden) att det känns avgjort redan på förhand.

Mm jag har ju också varit inne på i flera disskusioner nu på slutet att det gått från fördel onda till fördel goda. Det har ju varit runt 1/3 onda i stort sätt hela tiden trots mycket varierande rollistor.

Mm jag har ju också varit inne på i flera disskusioner nu på slutet att det gått från fördel onda till fördel goda. Det har ju varit runt 1/3 onda i stort sätt hela tiden trots mycket varierande rollistor.

Nu är det ju t.o.m mindre än en tredjedel onda ibland trots många tunga specialroller på goda sidan. Sen uppskattar jag inte heller att en del LL avgör antal onda beroende på hur duktig den anser att lyan blev. Jag bestämmer balansen först, lottar sen. Just det fick faktiskt mig att tröttna på lekarna helt.

Jag håller med här, finns det i princip ingen information ute och allt från goda sidan blir gissningar medan den onda har facit.

Likväl som det ofta varit ett informationsöverflöd som gör det för lätt så kan det bli ett underskott som gör det i stort sett omöjligt om ingen gör bort sig.

Nu är det ju t.o.m mindre än en tredjedel onda ibland trots många tunga specialroller på goda sidan. Sen uppskattar jag inte heller att en del LL avgör antal onda beroende på hur duktig den anser att lyan blev. Jag bestämmer balansen först, lottar sen. Just det fick faktiskt mig att tröttna på lekarna helt.

Har det skett??

Blev sugen på att vara LL, hittade ingen uppdaterad lista så hoppas det blev rätt nu.

Pågående:
Paddington/Bollen

Intresse:
  • Lobelia/Paddington
    Tema: Kampen om ringen -Del II Moria Edition.
  • glömmerallt, Assistent @bollen__ (om hon fortfarande är intresserad när det är dags) Tema Retro eller annat om deltagarna hellre vill det( Jag tar emot önskemål)
  • Gabby_ossi (?) Tema silver fang (?)
  • Sasse
  • Blacksmithfarm - något av Galenskaparna ;)
  • Paddington (två teman klara, endera som ngn kan ta över el så kan jag köra en lek)
  • Niyama
Nyligen varit:

• Koppen, Hello Kitty
    • Sasse. Tema: Grimm
    • Blacksmithfarm, assistent: Sasse. Tema: Macken
    • Gabby_Ossi, assistent: glömmerallt. Tema: Angel
    • Artline
      Tema: Hunger games
    • Paddington , Assistent: Caisa, Tema: Harry Potter
    • Myrten, Tema: Veckans Brott
    • Niyama, Assistent: Gabby_Ossi
      Tema: Watership Down
    • Lobelia
      Tema:LoTR - "The battle of the ring part 1"2 sidor och en outsider. Den sanna historien om ringens färd till Vattnadal.
    • glömmerallt, Dentaku och bollen__
      Sherlock (den unge SH??)
    • Asko (assistent Artline, mentor Niyama)
      Tema: Lion King
    • Monstermom (mentor Myrten)
      Tema: Discworld, jättebautalek med nya specialroller
    • Mirtai
      Tema: Buffy
    • Paddington
Praolista:
quarter4ever

Då ser Lobelia och GA ut att vara före mig va?

LL: ???

1. EmmaN (om första DL är tidigast torsdag kväll)
2.quarter4ever ( kan närsomhelst inga fölvak på en månad iaf :D)
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.
13.
14.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 032
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 503
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 317
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 517
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar