Varulvslekarnas anmälningstråd

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Niyama
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 935
  • Visningar Visningar 74 151
Status
Stängd för vidare inlägg.
Det måste vara den sämsta prestationen någonsin i ulvlekens historia. Jag blev misstänkt ulv och utröstad innan jag ens var med i leken :meh: :crazy: :down: :arghh:

:D
Jag är rätt så säker att det inte platsar bland de sämsta prestationerna :angel:

Jag minns den gången jag var god men var så skum att alla röstade på mig och jag röstade till slut också på mig själv :D

Jag är rätt så säker att det inte platsar bland de sämsta prestationerna :angel:

Jag minns den gången jag var god men var så skum att alla röstade på mig och jag röstade till slut också på mig själv :D
Men då var du i alla fall med. :o

Alla verkar ha så genomtänkta och kloka teorier vem dom skall rösta på.

I värsta fall får jag väl göra som du och rösta på mig själv. :D

Men då var du i alla fall med. :o

Alla verkar ha så genomtänkta och kloka teorier vem dom skall rösta på.

I värsta fall får jag väl göra som du och rösta på mig själv. :D
Det är jätte svårt. Speciellt i början. Men försök ge det några lekar. Nuvarande är min femte. Det tre första var svåra.

Påstår du att jag är korkad?

(Med tanke på att jag har fyra barn så kan man kanske seriöst fundera på mitt förstånd :angel:)

Ok jag anmäler mig då (:nailbiting:). Har ju en hel del tid att fördriva när jag går här hemma och bara softar.....

Kan någon vänlig själ lägga till mig på listan? Surfar bara på mobilen och det ställer till det ibland med vissa saker.
Du ärinte korkad nu längre. ;). Det enda sättet att ta reda på om dungillar det och det fungerar i dit liv är ju att testa.

Kan inte bestämma mig om jag skall vara med eller inte.

Det är mest det där med tiden. Är ju föräldraledig med 4 barn och det är inte sååååå ovanligt att jag slocknar med dom vid 20 tiden.

Men det är klart jag kan ju förtidsrösta för säkerhets skull.

Är det det dumt kanske att vara med under dom premisserna?

Det spelar ingen roll när under dagen du kan vara aktiv, det viktiga är attt du kan komma in och rösta varje dag. Däremot tycker många det är roligt att vara inne och följa röstningen, ibland kan det ju också vara bra av taktiska skäl.

Jag tycker att lekarna ofta blir bättre när rösterna är lite mer spridda.

Jag tycker absolut du ska anmäla dig. :)

Jag visste att Habina var siare när hon skrev att hon sovit på saken. Då tyckte jag det var tydligt. Får man skriva så? Ingen kritik mot Habina då jag vet andra som också gjort så.

Jag visste att Habina var siare när hon skrev att hon sovit på saken. Då tyckte jag det var tydligt. Får man skriva så? Ingen kritik mot Habina då jag vet andra som också gjort så.

Det var inget jag noterade, kan du ta fram inlägget? det är svårt att bedömma om det är okej om det plockas ur sammanhanget.

Tillägg, rent allmänt så tycker ag det är okej att säga däremot så kan det pga sammanhang inte vara okej anser jag.

Vi har senaste lekarna haft siare som sagt liknande saker, tex att de sovit på saken, kommit till insikt under natten osv. Det tycker jag är gränsfall.

Det var inget jag noterade, kan du ta fram inlägget? det är svårt att bedömma om det är okej om det plockas ur sammanhanget.

Tillägg, rent allmänt så tycker ag det är okej att säga däremot så kan det pga sammanhang inte vara okej anser jag.

inlägg 549

Ja, det är samma motivering då jag fortfarande anser att du beter dig misstänksamt. Men efter att ha sovit på saken tror jag mer på att du är ulv än demon.

Jag frågar mest för att jag ska veta hur jag själv kan hinta den dagen det behövs :p

Jag tycker det i de flesta fall är en ok hint men jag störs nog mer av att man outar andras roller lite väl tydligt.
Jag var tex rätt tveksam när jag själv skrev att "jag tror det är dumt att lyncha Habina" men tänkte att det borde vara ok eftersom jag inte satt på extrainfo.
Sen blev det ju ännu tydligare och det är ju en trend som pågått de senaste lekarna.

Lilltess och Matmissbrukaren hade ju något inlägg där de skrev om siare spion och ängel med olika användare till. Är det något man får göra?

vilken eh...
Monstruös lek du verkar få hålla i
@Monstermom
:D

Mja. Kan bli spännande från många håll, den här... :cautious: :angel:

Kan ju säga det redan nu också, jag vill se en minskning av hintar/outningar i min lek också. Teorier ska motiveras, och med andra saker än "jag har räknat ut att x har roll y därför är z w". :up:

Det där är väl en sån sak som är på gränsen... Att en siare vill lämna ledtrådar om vilka tankar som faktiskt är sior och vilka som bara är funderingar, så det går att nysta lite vid ett senare frånfälle är nog både vanligt och acceptabelt? Att däremot säga "eftersom jag är s***en trooooooor jag att x är ond :angel:" funkar ju inte. Men allting blir ju en avvägning.
(Vilket är anledningen att jag vill att alla spelare i nästa lek helt skippar alla försök till hintar och outningar, så jag slipper fälla några avgöranden! :angel: :laugh:)

I fallet med "efter jag sovit på saken..." är nog något jag skulle se som acceptabelt om det var den enda hinten som kom från den spelaren (man kan ju faktiskt sova på saker och komma fram till något), men var det ett antal "hint-hint, nudge-nudge" så hade det varit över gränsen. Tror jag. O_o

inlägg 549

Jag frågar mest för att jag ska veta hur jag själv kan hinta den dagen det behövs :p

Spontant tycker jag den andra meningen är tveksam och något som bör undvikas. Jag hade tyckt den varit okej om den hade följts upp av en teori om varför hon ändrat sig.

Jag säger som jag brukar när det kommer till hintningsdisskussioner finns det teorier är det mesta okej men utan teorier inte okej.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
15 770
Senast: qitis
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 756
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
17 840
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 012
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka