Varulvslekarnas anmälningstråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är det LL som talar om för ulvarna vem som är vad i början av leken?

Var och en får ett PM med sin roll.
Är man ulv så blir det ett gruppPM till hela lyan.
Ulvarna vet vilka som är goda, men inte vem som innehar någon specialroll. Deras jobb är ju att försöka käka/lyncha de viktigaste specialarna

Aha! Tack :)

Är den här Ulvleken något som bara finns här på Buke eller finns den även på andra forum?

Tycker den är mycket spännande att följa!!
Fattar dock nog bara hälften :o

Alls verkar så duktiga på att gissa vem som är vem och att analysera sina medspelare.
Det finns på andra forum - och används även ibland IRL i förenklad form som lek på typ ungdomsläger etc :)
Kallas även Maffia-lek.

(och jag har spelat ett par månader och förstår oftast mindre än hälften, så grattis om du förstår hälften! :D ;) )

Jag tror du kanske missförstod mig? Ulvarna vet bara om varandra, vilka de andra ulvarna är får de veta av LL.
Det var som uttryckte mig lite klantigt. Menade om ulvarna får reda på vilka som är de andra ulvarna i början av LL.

Om man skulle vara osäker på någon regel under leken kan man då skicka ett PM till LL?

Kl

Tack alla så mycket för era tålamodiga svar :)

Tänkte nog försöka hänga på någon ulvlek snart.

Har inte varit med och lekt på många många år, men ni verkar ha så skoj att jag blir sugen igen. Skriver upp mig! :)

LL: Monstermom

1. glömmerallt
2. bollen__
3. Asko
4. Mirtai
5. Snurrfian
6.Quarter4ever
7. cirkus
8. Matmissbrukaren
9. Sasse (om första DL tidigast 27:e)
10. Pilot
11. Dentaku
12. Lobelia
13. LenaH
14. Artline
15. Koppen
16. Vira
17. Sedna

Kan inte bestämma mig om jag skall vara med eller inte.

Det är mest det där med tiden. Är ju föräldraledig med 4 barn och det är inte sååååå ovanligt att jag slocknar med dom vid 20 tiden.

Men det är klart jag kan ju förtidsrösta för säkerhets skull.

Är det det dumt kanske att vara med under dom premisserna?

Kan inte bestämma mig om jag skall vara med eller inte.

Det är mest det där med tiden. Är ju föräldraledig med 4 barn och det är inte sååååå ovanligt att jag slocknar med dom vid 20 tiden.

Men det är klart jag kan ju förtidsrösta för säkerhets skull.

Är det det dumt kanske att vara med under dom premisserna?
Det är rätt småkorkat att vilja vara med och inte anmäla sig ;)

Det är rätt småkorkat att vilja vara med och inte anmäla sig ;)
Påstår du att jag är korkad?

(Med tanke på att jag har fyra barn så kan man kanske seriöst fundera på mitt förstånd :angel:)

Ok jag anmäler mig då (:nailbiting:). Har ju en hel del tid att fördriva när jag går här hemma och bara softar.....

Kan någon vänlig själ lägga till mig på listan? Surfar bara på mobilen och det ställer till det ibland med vissa saker.

LL: Monstermom

1. glömmerallt
2. bollen__
3. Asko
4. Mirtai
5. Snurrfian
6.Quarter4ever
7. cirkus
8. Matmissbrukaren
9. Sasse (om första DL tidigast 27:e)
10. Pilot
11. Dentaku
12. Lobelia
13. LenaH
14. Artline
15. Koppen
16. Vira
17. Sedna
18. @Tora

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 116
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 727
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 457
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 652
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar