Varulvslekarnas anmälningstråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag brukar styra lottningen delvis men inte helt. Blir en spelar ulv med ett nick så blir det andra också det. Och ingen blir både ond och god.

När det gäller de goda så brukar jag lotta mer fritt däremot brukar jag se till att ingen får två roller som kan sia, två som kan extrarösta osv. Däremot kan någon få två viktiga roller om de är olika. Ängeln är en viktig roll men får ju inte direkt någon info(kan ju hända givetvis men rollen går ju inte ut på det) så den kan t.ex kanske kombineras med t.ex siare eller spion som också är viktiga specialroller. Vilka roller som kan kombineras beror nog på vilka och hur många specialroller jag har med men generellt så vill jag inte att en person ska få två roller som är för lika varandra.

Om du vill hålla i en dubbelnickslek kan jag vara assistent, jag vet en hel del "fällor" som bör undvikas. ;) :p

Hmm... Inte helt omöjligt :)
Jag började faktiskt skriva ihop ploten och rollbeskrivningarna till min framtida lek igår :p
Fast då har jag inte alls reflekterat över fördelning onda-goda än...

Har märkt att jag har lite svårt att släppa saker från det förra spelet när jag läser dom nya.

Tex nu i Den pågående Ringhistorien så tänker jag på Dentakau (stavning? :o) som god bara för att hon var det i den senaste leken jag var med i. Det sitter dessutom väldigt djupt den där känslan att hon måste ju vara god.
(har inte en aning om hon är ond eller god, tar det bara som ett exempel)

Samma för dom onda.
Det är väldigt irriterande. Är det normalt? Går det över när man varit med i flera lekar?

Helt normalt :D
Om det hänger kvar? Både ja och nej. Det är lättare att ondhet hänger kvar för mig.

quarter1ever, quarter2ever, quarter3ever och quarter4ever? :angel:

Och jag har redan börjat blanda ihop Q's nick innan de ens existerar:o:angel::cool:

Själv får jag väl (om jag inte blir LL) skaffa
@Whitesmithfarm
@Blacksmithhouse
...
@BSF=BEST :D

Har märkt att jag har lite svårt att släppa saker från det förra spelet när jag läser dom nya.

Tex nu i Den pågående Ringhistorien så tänker jag på Dentakau (stavning? :o) som god bara för att hon var det i den senaste leken jag var med i. Det sitter dessutom väldigt djupt den där känslan att hon måste ju vara god.
(har inte en aning om hon är ond eller god, tar det bara som ett exempel)

Samma för dom onda.
Det är väldigt irriterande. Är det normalt? Går det över när man varit med i flera lekar?
Jag håller med lite samtidigt brukar det gå hyffsat eftersom det är nytt tema och jag själv har fått en roll. Däremot brukar jag försöka fundera på om spelaren beter sig som hon gjorde i förra leken.

Det jag tycker är riktigt svårt är om någon spelare ersätts under pågående lek med en deltagare som redan har åkt ut, där har jag blivit lurad när den som åkte ut hade en god roll och fick komma tillbaka som ulv. :banghead: :cautious: På det sättet är det lättare om spelare kan ersättas med någon utifrån.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 125
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 894
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 528
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 661
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar