Varulvslekarnas anmälningstråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hur funkar en sådan egentligen?

Enkelt förklarat så skapar folk ett hemligt extranick och spelar alltså med två roller.

Kan spåra ur rätt mycket men kan också vara väldigt roligt. Det behövs dck väldigt stränga hintningsregler för attt det skafungera är min erfarenhet anars avslöjas de godas extranick ganska lätt:p

Enkelt förklarat så skapar folk ett hemligt extranick och spelar alltså med två roller.

Kan spåra ur rätt mycket men kan också vara väldigt roligt. Det behövs dck väldigt stränga hintningsregler för attt det skafungera är min erfarenhet anars avslöjas de godas extranick ganska lätt:p
Så man kan vara demon och ängel i samma lek?

Nu när vi snackar lekar så vill jag gära ha en lek med tre sidor, vet dock inte vilken variant det var länge sedan vi hade en sådan, åtminstonde när jag var inblandad jag har dålig koll på de jag hoppat över.

@glömmerallt Det har inte varit någon sådan lek sedan jag började spela vad jag kommer ihåg (och jag brukar kika in i lekar som jag även inte deltar i). Krävs det inte ganska så många deltagare för att det ska fungera?

Så man kan vara demon och ängel i samma lek?

Nja jag brukar styra lottningen(har haft flera dubbelnickslekar) så att båda rollerna blir goda eller onda. Kan styra lite i övrigt också så att någon inte får två roller som siar t.ex. Det kräver en del tid och pyssel extra jämfört med en "vanlig" lek tycker jag.

@glömmerallt Det har inte varit någon sådan lek sedan jag började spela vad jag kommer ihåg (och jag brukar kika in i lekar som jag även inte deltar i). Krävs det inte ganska så många deltagare för att det ska fungera?

Inte? Jag trodde det varit minst ett par stycken sen du började leka, du kanske missat dem bara?

Det behövs inte så många deltage, tvärtom faktiskt så passar det bra när det är lite färre för det blir ju dubbelt så många roller som deltagare(om alla har dubbelnick) så om det är t.ex 11 personer med så kan det bli upp till 22 roller.

Däremot är det en del roller som inte fungerar så bra med dubbelnick tycker jag tex. skulle jag inte ha med någon omvandlings roll.

Inte? Jag trodde det varit minst ett par stycken sen du började leka, du kanske missat dem bara?

Det behövs inte så många deltage, tvärtom faktiskt så passar det bra när det är lite färre för det blir ju dubbelt så många roller som deltagare(om alla har dubbelnick) så om det är t.ex 11 personer med så kan det bli upp till 22 roller.

Däremot är det en del roller som inte fungerar så bra med dubbelnick tycker jag tex. skulle jag inte ha med någon omvandlings roll.

Ahh, jag menade inte dubbelnick-lekarna, jag har varit med i några av dem. Jag menar lekarna med tre sidor

Ahh, jag menade inte dubbelnick-lekarna, jag har varit med i några av dem. Jag menar lekarna med tre sidor

Jaha det förklarar saken, tyckte det verkade konstigt att du inte dubbelnickslekt :D

Ja de lekarna med tre sidor går det inte att vara för få i, exakt hur många som behövs beror väl på om den tredje sidan är tjuvar eller troll tjuvarna behövs det inte så många deltagare för. Det behövs det egentligen inte för trollen heller men leken kan ta slut väldigt fort då eftersom både trollen och ulvarna äter varje natt fast det går ju att ändra så de äter varanan natt tex.

jag har för övrigt redan börjat filura på en dubbelnickslek och nu börjar jag fundera på en lek med troll i också, väldigt sugen på att hålla i en trollek snart och det är ju lätt och förstå för nyare deltagare då det är väldigt basic, trollen fungerar som en andra grupp ulvar bara så det är väldigt otwistat och lättförståligt bortsätt från att det är tre sidor.

Behövs minst 12 deltagare för en trollek tror jag men gärna fler. 12 stycken borde inte vara så svårt att få ihop med tanke på intresset i slutet. :)

@glömmerallt - jag kom att tänka på en sak du skrev tidigare - förut började ni med nattDL, varför ändrades det?
Ibland blir OT-andet första dagen helt ogreppbart om man inte deltar själv.

@glömmerallt - jag kom att tänka på en sak du skrev tidigare - förut började ni med nattDL, varför ändrades det?
Ibland blir OT-andet första dagen helt ogreppbart om man inte deltar själv.

Som jag minns det(var många år sedan det ändrades) så var det för att alla skulle hinna få en chans att börja leka. Det är ju inte så ofta ängeln hittar rätt första natten så någon blev ju uppkäkad av ulvarna innan leken knappt startat och det blev ju trist för den peronen. Nu får ju alla vara med och teoria och rösta åtminstonde en dag. :)

Jag avskydde ändingen i början:o men nu tycker jag det är jättebra att börja med dag. :)

Som jag minns det(var många år sedan det ändrades) så var det för att alla skulle hinna få en chans att börja leka. Det är ju inte så ofta ängeln hittar rätt första natten så någon blev ju uppkäkad av ulvarna innan leken knappt startat och det blev ju trist för den peronen. Nu får ju alla vara med och teoria och rösta åtminstonde en dag. :)

Jag avskydde ändingen i början:o men nu tycker jag det är jättebra att börja med dag. :)
Ah, ja det är ju en poäng. :)

Vet bara att det ändrades efter min tid. Håller med om att det blev mer direkt på men teorierna var ganska skakiga första dl ändå ;)

Nu när vi pratat så mycket om ideer till kommande lekar så är det väl dags för en lista också. :)

LL: Vet inte riktigt vem som står på tur det är väl flera som sagt att de vill vara?

1. glömmerallt
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.

Fyll på!

Nu när vi pratat så mycket om ideer till kommande lekar så är det väl dags för en lista också. :)

LL: Vet inte riktigt vem som står på tur det är väl flera som sagt att de vill vara?

1. glömmerallt
2. Quarter4ver
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.

Fyll på!
inte avskräckt än:D dock hoppas jag det är en vanlig lek och ingen dubbelnick el trepartslek för det är jag inte redo för...?

inte avskräckt än:D dock hoppas jag det är en vanlig lek och ingen dubbelnick el trepartslek för det är jag inte redo för...?

En vanlig lek kan vara betydligt mer förvirrande än tre sidor det beror helt på går att variera en "vanlig" lek så mycket. En tre sidors lek går att göra rätt enkel(allt är relativt men..) och eftersom många av de som leker nu inte har varit med i en sådan lek så blir det nog en enkel sådan när den väl dyker upp (om jag håller i den, jag kan inte svara för andra:p) så tycker jag definitivt du ska anmäla dig.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 725
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 452
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 650
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar