Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Här måste jag hålla med dig! Det är extremt tråkigt när någon anmäler sig och sedan i princip inte skriver alls... Det gör det nästan helt omöjligt att komma framåt.1. Habina
2. Klara
3. Matmissbrukaren
4. Lilltess
5. Koppen
6. Myrten
7. cirkus
8. Snurrfian
9. Lobelia (men bara om det är extrema krav på att tidigare inaktiva spelare är aktiva). Inte en lek till där 1-2 knappt gör något alls.
10.
11.
12.
Här måste jag hålla med dig! Det är extremt tråkigt när någon anmäler sig och sedan i princip inte skriver alls... Det gör det nästan helt omöjligt att komma framåt.
Ja absolut, vissa dagar skiter sig livet helt enkelt, men när mönstret upprepar sig dag efter dag, lek efter lek ja då börjar jag lessna... Jag har också haft dagar när jag helt enkelt inte har hunnit... Men jag har försökt och åtminstone förklarat varför det har blivit som det har blivit.Tycker jag med. Helt okej att inte hinna med någon dag när man har mycket. Men inte varenda dag.
Delvis kl:Obs! Nedan talar jag inte om när det skiter sig för en spelare. Det kan alltid hända och det har hänt för mig med. Exempelvis en gång när jag var på semester och wifit på hotellet låg nere i två dagar.
Men: Jag håller naturligtvis med er om aktiviteten. Det är en av anledningarna till att jag undviker att spela sedan jag fick nytt jobb. Jag pendlar ju länge varje dag och då är det inte så lätt att vara aktiv. Samtidigt, vad ska LL göra tycker ni? För länge sedan, innan jag började spela, var det tydligen en diskussion om huruvida man skulle tillåta lekarna eller ej, eftersom de medan leken pågår inte är (helt) öppna för alla forumets medlemmar (nu för tiden är det ju dock helt ok med glada tillrop från icke-deltagare).
Jag har i mina lekar lagt in att man kan bli kickad redan efter en missad röstning (förr var det nästan alltid två). I leken som gick var det inte tillämpbart. Sedan har man även som LL en del andra saker. Jag brukar försöka hålla mig tillgänglig främst första speldygnet för att svara på frågor om rollerna etc. Men när leken väl har börjat och första DL har varit, då är det lite hårt att som LL vara tvungen att övervaka leken var sjätte timme typ.
Det jag menar är att jag inte riktigt ser hur man som LL ska kunna ställa och följa upp de "extrema krav" som @Lobelia talar om. Sedan vill jag naturligtvis ha aktiva spelare när jag är LL och försöker vara aktiv själv när jag spelar.
@Asko har rationaliserat bort II om jag inte minns fel.Kanske, men hon hette AskoII dvs Asko två, inte Askoll som det blev för vissa teckensnitt.
Haha, du menar att du känner dig trygg med att vi fortsätter veva Bukegeneratorn?@LenaH och @Snurrfian - om nu två moderatorer tycker det är ok med hårdare krav känner i alla fall jag mig stärkt i min roll som LL att ställa dessa. Jag har tidigare alltid haft den där diskussionen om lekarna ens skulle kunna finnas på Buke i bakhuvudet och därmed tagit det ganska lugnt. Bortsett från att jag för ganska länge sedan sänkte gränsen för missade röstningar + att jag vid något tillfälle dessutom hade en tidsgräns att man kunde bli kickad om man varit borta X timmar.
Jag fattar faktiskt inte riktigt... Men pga av diskussionen har jag många gånger väntat med att kicka spelare som jag med mer än 50 % sannolikhet vetat inte skulle vara så aktiva som behövs för att få en bra lek.Haha, du menar att du känner dig trygg med att vi fortsätter veva Bukegeneratorn?
@LenaH och @Snurrfian - om nu två moderatorer tycker det är ok med hårdare krav känner i alla fall jag mig stärkt i min roll som LL att ställa dessa. Jag har tidigare alltid haft den där diskussionen om lekarna ens skulle kunna finnas på Buke i bakhuvudet och därmed tagit det ganska lugnt. Bortsett från att jag för ganska länge sedan sänkte gränsen för missade röstningar + att jag vid något tillfälle dessutom hade en tidsgräns att man kunde bli kickad om man varit borta X timmar.
Förlåt, jag hänvisade till att det ju är det vi moderatorer gör - sitter i @Gunnar s lada och vevar generatorn som håller Buke igång.Jag fattar faktiskt inte riktigt... Men pga av diskussionen har jag många gånger väntat med att kicka spelare som jag med mer än 50 % sannolikhet vetat inte skulle vara så aktiva som behövs för att få en bra lek.
fast jag tycker inte det gäller bara Myrten utan alla LL framöver och att deltagarna som skriver upp sig tar ansvar för sin aktivitet (sedan kan saker naturligtvis hända under lekens gång som gör att den blir lägre en dag el så)
Tycker helt klart att du kan vara tuffare. Men då tycker jag att du skriver i denna tråden först, vilka regler som gäller. Skriver man upp sig så har man godkänt reglerna.
Så blir det ingen blixt från klar himmel när leken kör igång och man läser reglerna först då.
Jag håller med om att som @Paddington sa, vi borde gett dig chansen att lösa det (sorry @cirkus !) men jag ruttnade verkligen.Som @Paddington skriver - det här är en principiell fråga. Jag har som sagt sedan länge kickat folk som missat en röstning, vilket var ovanligt när jag började vara LL. Att jag inte gick in i leken som gick berodde på att alla deltagare röstade DL1. Och då är det lit svårt som LL, ibland har ju inte deltagarna tid förrän på kvällen. @cirkus stod beredd att gå in om någon uteblivit DL2, men även då röstade alla.
LL: Paddington
1. Habina
2. Klara
3. Matmissbrukaren
4. Lilltess
5. Koppen
6. Myrten
7. @cirkus
8.
9.
10.
11.