Jag har funderat på att vara med men hinner inte just nu. Kanske i slutet av september/ början av oktober.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har funderat på att vara med men hinner inte just nu. Kanske i slutet av september/ början av oktober.
Det var overkill för mig att delta i min första Ulvlek, med 22 deltagare (?) varav sex dubbelnick. Det var mer huvudvärk än någonting annat, när också i princip alla hade specialroller, nåt jag inte är van med sedan tidigare.
Så jag drog lite på munnen när nån hade klar för sig hur min spelstil var denna gång, och hur den skiljde sig mot tidigare.
Det var overkill för mig att delta i min första Ulvlek, med 22 deltagare (?) varav sex dubbelnick. Det var mer huvudvärk än någonting annat, när också i princip alla hade specialroller, nåt jag inte är van med sedan tidigare.
Så jag drog lite på munnen när nån hade klar för sig hur min spelstil var denna gång, och hur den skiljde sig mot tidigare.
LL Myrten
1. Niyama
2. Koppen
3. glömmerallt
4. cirkus
5. Lobelia
6. Mammas
7. zassoo
8. Jeffery
9. _CorpseBride_
10. Habina
11. Hedinn
12. bumpo
13. matmissbrukaren
14. caisalundblad
15.
16.
Lite efter... Men jag kan tillägga att enda anledningen till att jag ursprungligen bara använde "tjuv" och inte "ficktjuv" är att jag uppfann rollen till en lek som hette Midvinterblot. Den utspelade sig under vikingatid och då fanns det inte fickor.
Du kunde inte låta bli va
Jag var också med i den leken
Har varit med i en större innan dess med. Ju fler desto roligare tycker jag men min hjärna fungerar inte riktigt normalt just nu och orkar inte med för mycket just nu. Annars är det ju fler desto bättre enligt mig.
@Lobelia - om du kan göra en del teoriande under dagen stalldagarna funkar det. Rösta kan du alltid göra som säkerhet och sedan ändra om du upptäcker något nytt när/om du kollar tråden inför DL. Förr ansågs det per automatik ulvigt att ändra röst, men nu tycker jag det är vanligt att spelare som av någon anledning röstar tidigt skriver att de kanske ändrar om de hinner in mer.
Nja, jag har nog tänkt sätta den i rollistan. Men den får nog vänta. Måste tänka igenom lite mer eftersom rollen har förutsättningar att skapa kaos. Det är ju en sak, men det är ju bra om spelarna har möjlighet att analysera kaoset också. Just nu känner jag inte att det är fallet med vad som går under arbetsnamnet "Den misslyckade trollpackan".
Men jag har en annan idé...
En helt okä d roll hade kunnat skapa oreda (och skulle snabbt hatas av alla utom LL. ). Ingen utom LL och rollinnehavaren vet hur den fungerar just DEN leken. Kanske bara en bybo? En ond spion utanför lyan? ELLER KANSKE EN ANDRA SIARE?!
...
Jag vaknade precis ur min middagslur som jag unnade mig. Kan vara så att jag inte tänker helt klart än.
Ush det här påminner mig om när jag som LL stoppade in en ny specialroll(tror inte den hade några säkilda krafter) utan att tala om ifall den var god eller ond, jag skrev typ i rollbeskrivningen att den kundevara både god och ond, tror jag kalla den någoti stil med mystis figur.
Att jag sriver usch beror på att jag var nog lika förvirrad som deltagarna kring rollen, vilen sida var den på? Vad var meningen med rollen? osv...